Radi fleksibilno, za radnike i klijente. Kratka i jasna, ovo je prva poruka koju ćete pronaći na stranici staff.hr, novom servisu za radnike i poslodavce koju je početkom ljeta pokrenuo dvojac amaterskih nogometaša, ekonomist Toni Adžić i psiholog Ivan Abramović.
Cilj im je da maksimalno ubrzaju i pojednostave procese na tržištu rada, a ideju je Adžić dobio u Londonu, gdje je živio prije pandemije.
Ozbiljan problem
“Tamo sam se susreo s tim sustavom “bookinga” radnika, platformom preko koje se po potrebama unajmljuje radna snaga u različitim branšama, i to funkcionira vrlo jednostavno i brzo. Kako u Hrvatskoj isto imamo ozbiljan problem pronalaska radne snage, a dosad nije postojala ovakva usluga, odlučili smo razviti svoju platformu. Krenuli smo raditi u vrijeme korone, bilo je izazovno ali uspjeli smo ovog lipnja pokrenuti staff.hr”, ispričao je za Poslovni dnevnik Toni Adžić.
Iako su i oni registrirani kao oglasnik za zapošljavanje, za razliku od ostalih agencija i portala za zapošljavanje, tu se stvara baza klijenata kao i radnika koji su zainteresirani za posao, i klijenti ih “unajmljuju”. Sustav je sličan dostavljačkim službama, samo što se ne dostavljaju proizvodi već radna snaga, i radi se pretežno o operativcima.
Konstantno povećanje
“Svi koji žele raditi prijavljuju nam se, kod nas prolaze određene sigurnosne provjere, ostave svoje podatke o prijašnjem iskustvu, i ostaju u našoj bazi radnika, te idu raditi kamo žele, ovisno o potrebama klijenata. Mi nismo njihovi poslodavci, već su to partner tvrtke koje si radnici mogu odabrati, a mi uzimamo određenu fiksnu naknadu za oglašavanje od klijenata i tako zarađujemo. Sve je vrlo transparentno i unaprijed ugovoreno, tako da i poslodavci i radnici znaju što ih čeka”, pojašnjava Adžić.
Ističe kako je njima kao posrednicima jako važno da i klijenti i radnici budu zadovoljni, a kako se na tržištu rada mogu dogoditi i neugodna iskustva, uveli su i sustav recenzija, odnosno ocjenjivanja i radnika i klijenata.
Od lipnja, kad je krenuo staff.hr, baza radnika se konstantno povećava. Interes je trenutačno najveći među studentima, no ima i drugih dobnih skupina u različitim branšama, od ugostiteljske do evenata, promocije i prodaje. Kako je platforma krenula tek u lipnju, ove godine nije bilo prilike da se značajnije probiju na tržište radne snage u turizmu, na što svakako računaju u 2022. godini.
Tu će svakako biti posla, budući da će nedostatak radnika u turizmu biti jedan od najvećih izazova sektora za sljedeću sezonu. Ove je godine sektor ušao u sezonu s barem 5000 radnika manje od stvarnih potreba i oglasi za sobarice i konobare vrte se i danas.
Upravo ubrzavanje i pojednostavnjivanje procesa zapošljavanja ne samo stranaca, već i domaće radne snage ono je što Hrvatska udruga turizma najglasnije zaziva. Također, u svojim prijedlozima mjera koje će uskoro slati Vladi na razmatranje, iz HUT-a traže porezne olakšice za zapošljavanje studenata, velikog bazena potencijalne radne snage u sezoni, koja trenutno nije dobro motivirana zbog poreznih nameta.
To bi za državu bio malen trošak u usporedbi s prihodom koji se može ostvariti ako se ta skupina motivira za rad, kažu u HUT-u.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Najgori sustav za radnika i za poslodavca. Uglavnom oni najgori od najgorih radnika se nalaze u takvim sustavima, oni koje nitko neće i oni koji su vec 5 puta probrani. Kaitetan radnik si nađe normalan posao kod normalnog i stqbilnog poslodavca sa nirmalnim radnim vremenom i radnim mjestom. Dobar radnik ne želi seljakati, dobrog radnika treba svaka uspješna firma… a firme s lošom reputacijom su oauđrne na na te sustave bukinga.
Uključite se u raspravu