Facebook se usprotivio prodaji tražilice gifova, osporavajući zaključak britanskog regulatora da bi kupnjom Giphyja mogao narušiti tržišno natjecanje među društvenim mrežama.
Facebook je najavio kupnju Giphyja prošle godine kako bi integrirao njegovu ogromnu bazu gifova u Instagram i ostale aplikacije. Informativna internetska stranica Axios procijenila je vrijednost transakcije na 400 milijuna dolara.
Osim baze, Giphy nudi i alate za kreiranje, dijeljenje i kolažiranje gifova.
Facebookove planove poremetio je britanski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja CMA, pokrenuvši početkom godine istragu zbog sumnje da bi njegova kupnja Giphyja mogla narušiti ravnopravno natjecanje društvenih mreža.
Giphyjev API koriste i Facebookovi konkurenti Twitter, Pinterest, Slack, Reddit.
U kolovozu CMA je preliminarno zaključio da bi sporazum o kupoprodaji trebao biti razvrgnut i da bi Facebook možda morao prodati Giphy.
“Milijuni objava na društvenim medijima sadrže gifove. Sužena mogućnost izbora i slabija kvaliteta gifova mogle bi značajno utjecati na korištenje tih stranica i na odluku ljudi hoće ili prijeći na drugu platformu, poput Facebooka”, zaključio je regulator.
Facebook bi drugim platformama mogao uskratiti pristup gifovima ili bi mogao izmijeniti uvjete pristupa, upozorili su.
Naglasili su i da je Giphy bio razvio usluge oglašavanja, ali je nakon dogovora s Facebookom odustao od tog dijela poslovanja, čime je ograničena tržišna konkurencija u tom segmentu.
Facebook je opovrgnuo te zaključke i u danas objavljenom pismu usprotivio se prodaji Giphyja.
“Činjenica da CMA nije mogao izdati nalog (u slučaju) protiv Gyphyja otvara ozbiljna pitanja o provedbi naloga o prodaji i valjanosti takvih naloga općenito”, napisao je Facebook.
Provizorni rezultati CMA-ove analize sadrže “fundamentalne greške”, naglasio je Facebook, dodavši i da regulator nije predložio rješenja, mimo prodaje, koja bi bila “daleko manje agresivna, a podjednako efikasna” i omogućila bi zeleno svjetlo za transakciju.
Američka kompanija nije željela dodatno komentirati pismo, a britanski regulator nije odmah odgovorio na upit Reutersa da ga komentira.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu