Nova crnogorska nacionalna zrakoplovna kompanija Air Montenegro ovu godinu neće završiti s pozitivnim rezultatom zbog ulaganja u infrastrukturu.
To su novinarima priopćili Predrag Todorović, izvršni direktor i Nebojša Vuksanović, financijski direktor. Oni su objasnili da kompanija koja je zamijenila Montenegro Airlines sada ima troškove zbog čega ove godine ne može poslovati pozitivno, dok za sljedeću godinu nema projekcija, koje je i teško pripremiti zbog pandemije koronavirusa.
“Prihod je bio 3,6 milijuna eura što je 30% više od plana. Popunjenost letova je od 64,5 do 73,5%”, rekao je Vuksanović. Air Montenegro dosad je imao 790 letova, a prevezli su 58.000 putnika.
Nebojša Vuksanović je rekao kako su projekcije da će kompanija postati profitabilna i da će poslovati bez pomoći države, javila je agencija Mina.
“Projekcija za ovu godinu ne može biti pozitivna, jer kada počinjete neki posao morate osigurati osnovna sredstva i infrastrukturu. Mi smo godinu počeli u veljači i stvaramo troškove od prvog dana, a prihode smo počeli bilježiti sto dana kasnije, kada smo poletjeli”, objasnio je Vuksanović.
Po zrakoplovu 55 zaposlenih
On je dodao da kompanija ima 110 zaposlenih, odnosno 55 zaposlenih po zrakoplovu.
“To ima smisla i tim načelima ćemo se voditi i dalje. Prethodna nacionalna zrakoplovna kompanija imala je više od 100 ljudi po zrakoplovu”, naveo je Todorović. Međutim, nisu svi optimistični kada je riječ o radu novog zračnog prijevoznika. Nebojša Medojević, čelnik Pokreta za promjene, pita zašto je osnovana još jedne nacionalna kompanija gubitaš, prenosi portal CdM.
“Gubitke je solidno pravio i Montenegro Airlines”, kaže Medojević, dodajući da je izvršni direktor Air Montenegra plaćen 4400 eura mjesečno, a plaća mu se i stan 1000 eura. Usto, dobio je bonus od 30.000 eura čim je poletio prvi zrakoplov te bonus od 20.000 eura jer je u prvoj godini rada broj putnika biti između 50.000 i 100.000.
Nikola Rakočević, zastupnik Demokratske partije socijalista, rekao je da će se gašenje Montenegro Airlinesa pokazati kao vrlo pogrešna odluka sadašnje crnogorske vlade.
Zadovoljni brojem letova
“Ugrožena je egzistencija visokokvalitetnog kadra gašenjem radnih mjesta, izgubili smo tržište, vrijeme, brend i pozicije, a za sve to smo još i potrošili novac”, rekao je Rakočević, dodajući kako je poznato da je najprometnija linija Tivat – Beograd jer se tjedno obave 72 leta.
“Air Serbia tjedno ima 54, a Air Montenegro 18 letova na relaciji Tivat – Beograd. Morao bi crnogorski prijevoznik bolje od toga”, zaključio je Rakočević.
No Predrag Todorović, izvršni direktor, na pitanje bi li se u uspostavljanje ravnoteže u ponudi kapaciteta ta dva zračna prijevoznika na linijama prema Beogradu trebala uključiti nadležna državna tijela, odgovorio je da Crna Gora može biti zadovoljna ukupnim brojem letova koji su bili ponuđeni između Beograda i Crne Gore.
“Najvažnije je da država i svi građani imaju dobru povezanost na ključnim linijama. Naša ponuda na toj ruti bila je na maksimumu naših trenutačno raspoloživih kapaciteta”, dodao je Todorović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu