Uljanik Brodogradnja i 3. maj kupuju brodove za kunu, bez konkurencije na dražbi

Autor: Marija Brnić , 30. kolovoz 2021. u 22:00
U slučaju Uljanik Brodogradnje 1856, riječ je o ‘stočaru’, novogradnji 526/SREĆKO NIKETIĆ/PIXSELL

Ovom dvojcu novac za sudjelovanje u dražbi omogućila je Vlada jamstvima za kredite.

U ponoć 1. rujna istječe rok za dražbe za dvije novogradnje propalog Uljanika kojima će do posla doći pulsko i riječko brodogradilište, i to za minimalnu cijenu od po 1 kunu, budući da Fini nitko osim Uljanik Brodgogradnje 1856 i 3. maja u predviđenom roku nije položio jamčevinu za sudjelovanje u dražbi.

Ovom škverskom dvojcu novac za sudjelovanje u dražbi omogućila je Vlada odobrenim jamstvima za kredite, no po okončanju dražbe osigurani novac vratit će se banci, a za dovršetak gradnje za oba škvera radit će se novi kreditni aranžmani.

Naravno, najprije će oba brodogradilišta za brodove tražiti kupce i pregovarati o cijeni, a potom ići pred Vladu i ministra financija Zdravka Marića. U slučaju Uljanik Brodogradnje 1856, riječ je o “stočaru”, novogradnji 526, a 3. maj preuzima brod za prijevoz rasutih tereta, novogradnju 527.

Na potporu države u realizaciji tih projekata u oba brodogradilišta mogu računati, a jučer je to Samiru Hadžiću, direktoru Uljanik Brodogradnje 1856 na radnom sastanku u Puli potvrdio i ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.

Po tržišnim uvjetima

Ključno je da se gradnje ugovaraju po tržišnim uvjetima, što će, barem sudeći po dosadašnjim informacijama, značiti oštre pregovore, jer su dosad za ove novogradnje najviše interesa iskazali i njihovi izvorni naručitelji, kuvajtski Livestock Carrier za 526-icu i kanadska Algoma za 527, ali su cijene pod kojima su spremni za njihovu kupnju za naša brodogradilišta bila nedovoljne da pokriju troškove.

47

milijuna kuna potražuje 3. maj od Alpha Adriaticu, nekadašnjoj Uljanik plovidbi

Samir Hadžić očekuje da u njihovu slučaju poremećaj cijene sirovina neće bitnije utjecati na troškove dovršetka, jer imaju uglavnom sve nabavljeno i spremno za početak, dok Edi Kučan kaže kako za 527-icu treba nabaviti među ostalim i glavni i pomoćne motore, za čiju isporuku je potrebno čekati gotovo godinu dana.

Dogovor s vjerovnicima

Istovremeno, Kučan ovih dana prikuplja i zadnje dokumente o dogovoru s vjerovnicima za podmirenje starih dugovanja. Rok za dogovor s vjerovnicima koji su strpljivo čekali dvije godine za naplatu svojih potraživanja u iznosu od preko 100 milijuna kuna, istječe sutra, a sam Kučan pozitivan je da će s najvećim dijelom uspjeti zaključiti dogovor o novom prijedlogu, koji podrazumijeva otpis jednog dijela duga i isplatu preostalih potraživanja u višegodišnjim ratama.

Pri tom računicu se temelji na potraživanjima koja 3. maj ima prema Alpha Adriaticu, nekadašnjoj Uljanik plovidbi, u iznosu od oko 47 milijuna kuna, koje bi kroz predstečajni postupak pulskog brodara 3. maj povući u idućem petogodišnjem razdoblju.

Budući da sam 3. maj zbog situacije u kojoj se nalazi nakon stečaja Uljanika zapravo značajnijih prohoda iz kojih bi mogao vratiti ova sredstva nema, dobavljači i kooperanti i nemaju puno izbora žele li nastaviti poslovati s 3. majem. Upućeni sugovornici kažu kako se zasad ne čuju glasna protivljenja, no već u prvih nekoliko dana rujna biti će vidljivo je li doista i postignut “džentlmenski” sporazum.

Inače, u tijeku je i dražba manjinskog udjela, od 2 posto, u Uljanik Brodogradnji 1856, koje se iz stečajne mase Uljanika d.d. nudi već po drugi put, sada po cijeni od 4 milijuna kuna. Ponuda je na stolu do 3. rujna.

Komentirajte prvi

New Report

Close