Digitalizacija poslovanja važna je tema o kojoj sve više slušamo i čitamo, a sadržaja je toliko da ponekad izgubimo pojam o njenom pravom značenju. Tehnologija je dostupna, naši korisnici žele bolje iskustvo i manje vremena utrošenog u interakciju s našim proizvodima ili uslugama, i to kompleksnim uslugama, primjerice financijskim servisima ili B2B poslovanju.
Zbog toga, tvrtke koje nude iste te proizvode ili usluge trebaju se zapitati jesu li njihovi unutarnji poslovni procesi posloženi na najbolji način? Koriste li najbolje tehnološke platforme za pojedine segmente poslovanja ili troše previše vremena i novca za zadatke koje puno bolje rješava automatizacija poslovanja (to jest marketinška automatizacija)? Drugim riječima, vode li tvrtke još uvijek svoje poslovanje isključivo u proračunskim tablicama (da, to još uvijek postoji), ili već koriste prednosti modernih sustava „u oblaku“?
I ne samo to. Danas se tvrtke i organizacije moraju prilagoditi cjelovitoj interakciji s korisnicima. Primjerice, često se dogodi da tvrtka ima savršen digitalni profil kupca, no s druge strane nema pojma što taj korisnik radi u stvarnom, fizičkom svijetu. „Onsite and online“ je termin koji označava objedinjavanje svih tih informacija, a sasvim sigurno ćemo ga sve više i više koristiti.
CRM (customer relation management) rješenja pokrivaju opisani digitalni profil kupca koji danas ipak nije dovoljan za učinkovito poslovanje i poboljšanje prodajnih rezultata. Zbog toga je Salesforce uskočio s platformom CDP (Customer Data Platform) koja objedinjuje sve dostupne podatke o kupcu, kako iz fizičkog tako i iz virtualnog svijeta.
Više informacija o platformi CDP te ugovaranje demo rješenja potražite ovdje: www.leverup.io
Fizičko i virtualno poslovanje: Dva odvojena svijeta
Rad i poslovanje u fizičkom svijetu donedavno su imali malo doticaja s online poslovanjem. Bila su to (i još uvijek jesu) dva različita svijeta koja velikim dijelom niti dan danas nisu objedinjena. Primjerice profili B2C kupaca koje vode odjeli prodaje još uvijek nisu objedinjeni. Odjel prodaje u fizičkom svijetu ima jedan dio podataka (primjerice u kojim je poslovnicama osoba kupovala i za koliko novca), dok online profil sadrži sasvim drugačije podatke (primjerice koje je proizvode osoba pregledavala).
No prodavačima je neophodna objedinjena informacija sa svim podacima o svakom pojedinom kupcu, i to temeljem naših first-party podataka, to jest informacija koje smo sami prikupili u svojoj dosadašnjoj interakciji s korisnikom.
Phygital = physical + digital
Zbog toga ćemo sve manje govoriti o digitalizaciji kao zasebnom procesu. Ove procese naime bolje opisuje nova kovanica „Phygital“ koja u sebi objedinjuje digitalizaciju i fizičko poslovanje.
Phigital označuje upravo stanje koje smo opisali ranije u tekstu. Potpuno objedinjavanje svih podataka o pojedinom kupcu ili korisniku što omogućava personaliziranu interakciju u stvarnom vremenu te time poboljšava rezultate prodaje i općenito poslovanje.
Bez toga prodavač u stvari ne zna što radi.
CRM je „mrtav“?
Sve spomenuto dovodi do zaključka da CRM sam po sebi nije dovoljan za uspješno poslovanje. Velik dio CRM platformi koje danas koriste tvrtke u Hrvatskoj i šire zastario je i ne može izići iz okvira fizičkog poslovanja i spojiti se s podacima koje držimo u digitalnoj domeni.
Info: www.leverup.io
Sadržaj omogućio LeverUP