Kupite jeftino, prodajte skupo. To je životni moto koji slijedi svaki burzovni mešetar, agent za nekretnine ili prodavač automobila. Tržišta rabljenih automobila rade na isti način. Stoga ne čudi da postoji bezbroj mogućnosti za kupovinu automobila kao investicijskih vozila. Međutim, skupljanje luksuznih vozila zahtijeva značajna ulaganja, kao i znatne troškove. Također je potrebno i široko opće znanje o automobilima.
Stručnjaci iz registra povijesti automobila carVertical analizirali su tržište automobila i pripremili popis od 10 automobila koje ne biste trebali prodavati jer će im vrijednost samo rasti. Također su koristili i svoju bazu podataka carVertical, koja sadrži tisuće izvješća o povijesti automobila, kako bi istražili neke statistike o ovim specifičnim modelima. Evo i konačnog popisa:
Alfa Romeo GTV (1993. – 2004.)
Stručnjaci za dizajn u Alfa Romeu, koji su uvijek voljeli odvažna i neobična rješenja, potvrdili su svoj pristup dizajnu s automobilom Alfa Romeo GTV. Kao i većina coupea iz tog vremena, Alfa Romeo GTV bio je dostupan s motorom od četiri ili šest cilindara. Iako je njihov 4-cilindarski model bio poznat po svojoj agilnosti, najvrjednija verzija GTV-a bila je opremljena veličanstvenim 6-cilindarskom jedinicom Busso.
Audi V8 (1988. – 1993.)
Audi A8 prepoznat je u široj javnosti kao tehnički i inženjerski vrhunac ove marke. Međutim, čak i prije nego što se pojavila Audi A8 limuzina, Audi V8 je nakratko bio najprepoznatljiviji proizvod tvrtke. Elegantna limuzina bila je dostupna samo s V8 motorom, koji je činio razliku u odnosu na ostale automobile u to vrijeme. Neki od moćnijih modela također su imali ručni mjenjač sa šest brzina.
BMW 540i (1992. – 1996.)
Desetljećima je serija 5 bila na čelu klase luksuznih limuzina. No, generacija E34 uspijeva zauzeti srednji položaj između znatno starije i skuplje E28 i E39, koja i dalje proživljava krizu srednjih godina.
Jaguar XK8 (1996. – 2006.)
Jaguar XK8, koji je debitirao u devedesetima, proizveden je kao coupe ili kabriolet. Nudio je različite snage motora i udobnost kako bi zadovoljio većinu vlasnika XK-a. Ovo je bio jedan od prvih uistinu modernih Jaguara koji su podigli ljestvicu u smislu kvalitete, tehnologije i ostalih vrijednosti. Pripremite se izdvojiti između 15.000 i 20.000 eura za dobro održavan i njegovan primjerak.
Land Rover Defender (Serija I, Serija II)
Land Rover nije skrivao činjenicu da su prve generacije Defender SUV-a razvijene kao multifunkcionalna, praktična kupnja za farmere. Njegov osnovni dizajn i sposobnost prevladavanja svih mogućih prepreka omogućili su Land Rover Defenderu da dobije status vrlo sposobnog terenskog SUV-a.
Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992. – 1996.)
Mercedes-Benz je tijekom svoje relativno duge proizvodnje na tržište stavio više od dva milijuna automobila W124. Neki su završili na otpadu, no drugi još pokazuju znakove života. Pažljivo održavani modeli vrijede cijelo bogatstvo. Naravno, najvrjedniji W124 označeni su kao 500E ili E500 (ovisno o godini proizvodnje).
Saab 9000 CS Aero (1993. – 1997.)
Ahilova peta Volva uvijek je bio Saab. U ovom je modelu prioritet sigurnost putnika, dok istodobno pruža šarm i snagu zahvaljujući iznimnim turbopunjačima. Saab 9000 CS Aero je više od limuzine srednje veličine. Predstavljen je na kraju procesa proizvodnje i smatrao se vrhuncem Saab serije 9000 u svojoj posljednjoj godini proizvodnje. Bio je kao točka na i koja je u ovom slučaju označila kraj jedne priče.
Toyota Land Cruiser (J80, J100)
Toyota je uvijek puštala da automobili i njihovi vlasnici govore za njih, a do danas su jednoglasni u tome da je Toyota Land Cruiser jedan od najboljih SUV-ova na svijetu. Iako dijele isto ime, dva modela imaju više tehničkih i tehnoloških razlika nego što mislite. J80 je uspio kombinirati jednostavnost i svakodnevnu praktičnost. T100 bio je znatno luksuzniji, dizajniran za duža putovanja, ali s istim talentom za izvlačenje iz blata.
Volkswagen Corrado VR6 (1991. – 1995.)
Volkswagen je u zadnjih nekoliko desetljeća ljudima dao mnogo prepoznatljivih, ali ne uvijek vrijednih vozila. Volkswagen Corrado VR6 mogao bi biti iznimka. Neobičan izgled, izuzetan motor i odlična uravnotežena suspenzija natjerat će vas da se zapitate zašto je tako malo ljudi kupilo ovaj automobil u ranim devedesetima.
Volvo 740 Turbo (1986. – 1990.)
U osamdesetim je godinama Volvo 740 Turbo bio dokaz da tatin (ili mamin) dosadni automobil može biti brz kao Porsche 924. Fleksibilnost Volva 740 Turbo i njegova sposobnost kombiniranja praktičnosti s nevjerojatnim performansama čine ga izvanrednim primjerkom automobila čija vrijednost raste. Predviđa se nastavak tog trenda, posebno u godinama koje dolaze.