Sjevernomakedonske vlasti traže načine za jačanje povezanosti između Skoplja i drugih gradova u bivšoj Jugoslaviji. Zračna luka Skoplje trenutačno nudi izravne letove samo prema Beogradu i Zagrebu, kojima upravljaju Air Serbia, odnosno Croatia Airlines.
Tijekom posljednjeg desetljeća zračna luka u Skoplju također se hvalila vezama prema Ljubljani, Sarajevu, Podgorici i Splitu, međutim, više nema zračnih prijevoznika koji bi mogli upravljati većinom tih ruta, piše portal Ex-Yu Aviation.
Godine 2020. Ljubljana je postala dvanaesta najprometnija zračna luka za Skoplje, nakon propasti slovenskog nacionalnog zračnog prijevoznika Adrije Airways. U 2019. godini, između glavnih gradova Slovenije i Sjeverne Makedonije letjelo je 40.293 putnika, iako je to bilo samo do kraja rujna kada su letovi prestali.
Uprava Zračne luke Ljubljana istaknula je da je Skoplje “izuzetno važna” ruta i da će pokušati pronaći zamjenu za Adriju Airways. Međutim, početak pandemije koronavirusa odgodio je svaku šansu da se letovi između Ljubljane i Skoplja uskoro obnove. Wizz Air, koji ima bazu u Skoplju, potencijalni je kandidat za taj zračni pravac.
Postoje zainteresirani putnici
Inače, Aerodrom Skoplje 2019. godine uslužio je više od dva milijuna putnika drugu godinu zaredom, iako se minus u odnosu na konkurentsku Prištinu povećao. Prištinski aerodrom zabilježio je bolje rezultate i u prvom tromjesečju ove godine, kada je bio najprometniji aerodrom u zemljama bivše Jugoslavije, pretekavši čak i Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu.
Zračna luka u Prištini je od početka siječnja do kraja ožujka 2021. godine uslužila 330.787 putnika, dok je aerodrom u Beogradu prevezao oko 283.000. Na trećem mjestu je bio aerodrom u Skoplju sa 148.991 putnika.
Na temelju podataka OAG-a, tijekom 2019. godine, posljednje normalne godine za komercijalno zrakoplovstvo, više od 4000 putnika neizravno je letjelo između Sarajeva i Skoplja. B&H Airlines, bivši bosanskohercegovački nacionalni zračni prijevoznik, nekoliko je godina između 2006. i 2015. godine održavao letove između dva glavna grada.
U jednom trenutku, usluge su se odvijale i preko Podgorice. U 2019. godini više od 1400 putnika posredno je letjelo između Podgorice i glavnog grada Sjeverne Makedonije.
Propala inicijativa tri zemlje
Godine 2017. vlade Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine izradile su nacrt sporazuma kojim se pozivalo strane zračne prijevoznike da obavljaju subvencionirane letove između tri susjedne zemlje, međutim inicijativa nije uspjela.
Vladimir Gramatikov, menadžer marketinga i prihoda TAV-a Sjeverne Makedonije, turske tvrtke za aerodromske usluge, dijela Groupe ADP,
koji je ujedno i predsjednik Turističke komore te zemlje, nedavno je rekao: “Povezivanje Splita i Dubrovnika s makedonskim zračnim lukama bit će naš glavni fokus u nadolazećem razdoblju, zajedno s našim partnerima u Hrvatskoj”, rekao je Gramatikov.
U 2019. godini između Skoplja i Splita letjelo je više od 3000 putnika. Tu je liniju kratko održavala Croatia Airlines 2015. godine. Prvobitno planirana kao sezonska ljetna operacija, ubrzo je otkazana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu