Hrvatska ne samo da bilježi solidan povratak na turističke brojke ostvarene prije pandemije, već se utvrđuje trend koji je posebno zapažen lani – izuzetan porast potražnje za turističkim smještajem u luksuznim vilama.
Gosti na ovakvu uslugu u Hrvatskoj ovih dana doslovce čekaju u redu, a agencije za posredovanje trenutno vrlo aktivno traže nove objekte u koje će ih smjestiti. Cijena dnevnog boravka od par tisuća eura ovim gostima nije nikakav problem, njima je bitno da smještaj udovoljava njihovim zahtjevima i definiciji luksuza, bilo da je kuća na osami ili prvi red do mora, a uz tradicionalna tržišta s njemačkog govornog područja sve ih više dolazi iz zemalja Srednje Europe, otkriva nam Ankica Ćaleta, vlasnica agencije My Luxoria za najam luksuznih vila za odmor. Kontaktirali smo je kad smo na društvenim mrežama vidjeli njezin apel vlasnicima kuća da se jave i pruže smještaj.
“Istina je, zaista imamo listu čekanja naših gostiju koji traže vilu za odmor u Hrvatskoj. Poziv je upalio, javljaju nam se vlasnici kuća, a one se popune za dva dana. Potražnja za ovakvim smještajem je ogromna, smatram da čak nema veze s ovogodišnjim rezultatima i okolnostima u ostatku Mediterana, čini mi se da su gosti naprosto otkrili da im Hrvatska može pružiti što žele, a Hrvatska je istodobno konačno krenula u neki ozbiljan turistički razvoj”, ističe Ćaleta, čija agencija trenutno u portfelju ima oko 300 vila za najam, od Istre do Dubrovnika.
Iako je siječanj podbacio u rezervacijama, već u veljači Ćaleti je bilo jasno da se sprema povratak turista, uz snažan rast pretraživanja na svim tražilicama i početak bukinga sredinom veljače. Svojim su klijentima preporučili da ne korigiraju cijene, što se pokazalo korisnim.
Krenulo je cijepljenje u svijetu i u svibnju više nije bilo dileme, već krajem mjeseca svi smještajni kapaciteta u portfelju ove agencije bili su puni, za čitavu sezonu. Ćaleta očekuje trostruko bolje rezultate nego lani, kad su također kao relativno mlada agencija, koja je na tržištu sedam godina, imali rast.
Uz možda koji slobodan dan u ponekoj kući, popunjeni su kolovoz i rujan u potpunosti, snažan je interes za listopad, i vratio se trend bukiranja smještaja za sljedeću godinu, koji smo imali prije pandemije, a lani skoro uopće ne.
Pritom za sljedeću godinu vidimo velik interes i za mjesece izvan ljetne sezone, tako da očekujemo da će ovaj segment već od sljedeće godine biti popunjen punih šest mjeseci”, otkriva Ćaleta. Boravak u vili iz njihove ponude stoji od 200 eura do 7500 eura dnevno, a najviše je kuća koje se iznajmljuju po 500-600 eura dnevno.
Iako je dio gostiju vjerojatno u Hrvatsku stigao zbog slabije dostupnosti dalekih destinacija ili situacije u Grčkoj, Španjolskoj i Turskoj, kamo su ranije odlazili na odmor, većina je u Hrvatsku došla jer im je to bio prvi izbor, tvrdi Ankica Ćaleta. Iako se može bukirati preko njihove stranice, barem polovica gostiju zove agenciju My Luxoria, i ta je komunikacija, kaže, dragocjena jer se tu svašta može doznati, od preferencija gostiju do trendova.
“Iako smještaj koji mi iznajmljujemo generalno odskače po luksuzu i sadržajima, svaki gost ima svoju definiciju luksuza i mi se trudimo to sve uzeti u obzir. Uz goste s njemačkog govornog područja, pojavljuju se brojni novi turisti iz Mađarske, Poljske, Slovačke. Također, primjećujemo da je velika većina naših gostiju cijepljena protiv Covida”, kaže Ćaleta koja primjećuje i nove generacije investitora.
Za razliku od prethodnih generacija kojima je iznajmljivanje dodatan izvor zarade te nemaju interesa ni vremena proučavati taj posao, mlađi mnogo više znaju što žele i kako to postići, iako im za punjenje treba iskustvo i alati specijaliziranih agencija.
Snažan rast potražnje tako bilježi i Croatia Luxury Rent, agencija za najam luksuznog smještaja koja je ove godine došla do portfelja od ukupno oko 530 smještajnih objekata. Trenutna popunjenost im je 95 posto, što se nastavlja i kroz cijeli rujan ne bude li većih iznenađenja vezanih uz pandemiju.
U rezervacijama im vode gosti s tržišta Njemačke, Austrije, Švicarske i Beneluxa, dok pojedinačno Nijemci čine čak 28 posto ukupnog broja rezervacija.
Osnivač agencije Josip Stulić nedavno se pohvalio kako je njima srpanj nadmašio ne samo pandemijsku 2020. godinu, već i rekordnu 2019. godinu, s rastom od čak 120 posto.
“Procijepljenost se pokazala kao ključan jamac sigurnosti realizacije putovanja, jer većina putnika koja stiže je cijepljena. Zato vjerojatno i nije bilo nikakvih otkazivanja ni pada potražnje u trenutku u kojem je Hrvatska dospjela u narančasto”, ističu u ovoj agenciji.
Potražnja za luksuznim vilama u Hrvatskoj definitivno je puno veća od ponude, o čemu trebaju voditi računa i investitori u turizmu, kažu nam u agencijama.
“Imali smo, primjerice, upit od jednog ruskog gosta koji plovi Jadranom i zanimao ga je najam vile na 10 dana povodom proslave rođendana njegove kćeri, no nismo uspjeli ispuniti njegovu želju”, ispričala nam je Ćaleta.
Tržište se budi
Ipak, tržište se budi. Nedavno smo objavili priču o ulaganju upravo u gradnju luksuznog smještaja na obali, u što se upustio Robert Kralj, građevinski poduzetnik iz Berlina s partnerima, inače rođen u Varaždinu.
Kralj planira tridesetak projekata luksuzne stambene gradnje, najviše po Dalmaciji – radi se o projektima luksuznih vila na moru s fokusom na Zadarsku županiju, s tim da je samo u ovoj godini u planu dovršetak dvije vile na moru.
Najskuplji i najambiciozniji projekt među njima je Diamond Marina Zadar Borik, kombinacija stambenih i poslovnih prostora, vile smještene u tornjevima s kaskadnim bazenima na svakoj etaži, trgovima s puno zelenila, ukopanom garažom i trgovačkim i uslužnim sadržajima, na lokaciji između dviju marina na Boriku uz samu plažu.
Kralj je za Poslovni otkrio da već ima rezervacije za stanove čija će cijena premašiti nekoliko tisuća eura po kvadratu, iako se dovršetak ovog složenog projekta planira tek krajem 2024. godine.
“Na tržištu je velika potražnja za luksuznim nekretninama, kojih u Hrvatskoj i dalje nedostaje, i nakon 20 godina iskustva u građenju u Njemačkoj i Hrvatskoj, sada smo odlučili napraviti značajan iskorak i uložiti u luksuznu gradnju u Hrvatskoj.
Zanima nas najbolje što možemo dobiti u estetici, stilu gradnje, materijalima, dizajnu, kvaliteti, sadržaju, lokaciji. Ne želimo raditi kompromise ni komercijalnu gradnju na kojoj se možda bolje zaradi, ali to nas ne zanima”, pojasnio nam je Robert Kralj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu