Hoteli vratili povjerenje, udjel u ukupnim noćenjima u lipnju rastao

Autor: Marija Crnjak , 04. srpanj 2021. u 22:01
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Možda se najviše promijenila percepcija, o hotelima kao sigurnim objektima

Za razliku od prve pandemijske godine u kojoj su imali najnižu popunjenost od svih smještajnih segmenata, hoteli ove godine mogu odahnuti bar po tom pitanju, već se vidi i iz prvih turističkih statistika. Iako se najgušći promet tek očekuje, u prvoj polovici godine hoteli su imali 83 posto više noćenja nego lani u istom razdoblju, a u lipnju je bilo čak 2,8 puta više noćenja nego u lanjskom lipnju. Ne manje važno, trenutno je od ukupno 1187 hotela u Hrvatskoj otvoreno njih 846, za 200 više nego li uoči vrhunca lanjske sezone.

Što se promijenilo? Ima nešto i matematike, jer hoteli su lani zbog protupandemijskih mjera bili u većem opsegu zatvoreni nego ove godine, no opet, do nedavno su granice bile jedva otvorene za turiste. Uz program cijepljenja koji je cijelom turizmu dao optimizam za razliku od neizvjesnosti 2020., ono što se možda najviše promijenilo je percepcija gostiju u ovoj godini, o hotelima kao sigurnim objektima, čija usluga i organizacija operacija mogu jamčiti da se gosti neće zaraziti. Tome je pridonijela činjenica da lani nije zabilježeno da je ijedan turist u hrvatskim hotelima zaradio Covid-19, potom uvođenje nacionalnog certifikata Safe Stay, uz predan rad hotelijera od jeseni do danas, ističu u sektoru.

2,8

puta više noćenja ostvareno je u lipnju 2021. u odnosu na lipanj 2020.

“U 2020. godini hoteli su kad usporedimo sve vrste smještajnih kapaciteta imali najveći pad dolazaka i noćenja u odnosu na 2019. godinu. Indeks dolazaka iznosio je 24,36 posto, a noćenja 27,12 posto. Najmanji pad imali su najkvalitetniji hoteli, što je dokaz da je  kvaliteta tražena i uvjetima krize i sigurno je putokaz kako dalje. Kvalitetni hoteli su u stvarnosti, ali još više percepcijski mogli osigurati socijalnu distancu, poštivati sve epidemiološke mjere i omogućiti individualnost koja se tražila i traži se i ove godine”, ističe Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH). Napominje kako će se uspjeh ove sezone mjeriti po njenoj dužini, ako budemo u zelenom cijelo ljeto i posezonu možemo očekivati odlične rezultate.

Turistički uspjeh će se računati i u prihodima, a poznato je da su hoteli prihodovno najjača karika u sektoru, tim više stoga što pandemija nije značajno srozala cijene hotelskog smještaja.

71 posto

hotela u RH trenutačno je otvoreno, 200-tinjak više nego 2020.

Trenutačne brojke iz eVisitora koje smo dobili iz Hrvatske turističke zajednice kažu da su noćenja u hotelima u prvoj polovici godine činila 23 posto udjela ukupnih noćenja, za razliku od lanjskih 19 posto. I u ovoj godini zasad najveći udjel u noćenjima od oko 30 posto drži privatni smještaj, koji je u predpandemijskoj godini bio ipak nešto manji (27 posto), dok su hotelska noćenja u 2019. iznosila 35 posto udjela u ukupnom turističkom prometu. S 3,5 milijuna noćenja (na 660 tisuća dolazaka), u odnosu na 2019., obiteljski smještaj trenutno je na oko 48 posto prometa, dok su hoteli na 29 posto realizacije noćenja u odnosu na 2019.

Iskorištenost kapaciteta

Iz Udruge hotelijera ističu podatak studije Hotel Benchmarkinga koje provodi Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije, da je sukladno povećanju broja noćenja u lipnju porastao i stupanj iskorištenosti (radnog) kapaciteta u hotelima, sa 7,18 posto u svibnju 2020. na 26,97 posto u svibnju 2021.

83 posto

više noćenja nego lani je ostvareno u hotelima u prvih 6 mjeseci

“No, kada znamo da je stupanj iskorištenosti kapaciteta u hotelima iznosio 65,76 posto u svibnju 2019. prema istoj studiji, vidimo da je veliki posao i dug put pred nama da bi dostigli tu rekordnu godinu”, kaže Zenzerović. No, tek je počelo i puno će ovisiti o epidemiološkoj slici i otvorenosti granica.

Kvaliteta usluge i ulaganje u brojne protokole pridonijeli su rastu povjerenja gostiju u hotele, pojašnjava Zenzerović. “Hrvatski hotelijeri su se odlučili na kreiranje svojih “health & safety” programa i protokola, te brendiranje i promociju prema gostima i suradnju s međunarodnim certifikacijskih kuća upravo kako bi naglasili tu komponentu koja je trenutno gostima ključna. Pokazali smo svim gostima da znamo kvalitetno se postaviti i upravljati hotelskim operacijama na način da im pružimo užitak boravka uz istovremeno poštivanje epidemioloških mjera. Upravo je to kapital koji unosimo u turističku 2021. godinu. Ujedno projekti kao “Safe stay in Croatia” dižu imidž Hrvatske kao sigurne destinacije. Sve navedeno daje nam razloga za optimizam vezano uz poslovne performanse hotela, te očekujemo bolju sezonu od prošlogodišnje”, zaključuje Zenzerović.

Karika za optimizam

Procijepljenost se također smatra važnom karikom za optimizam. U anketama iz proljeća pokazalo se da se 70 posto osoblja u hotelima želi cijepiti protiv Covida-19, a sada se barata procjenom da je oko 60 posto čitavog turističkog sektora procijepljeno. Iz hotela Medora u Podgori tako su nam se pohvalili gotovo stopostotnom stopom procijepljenosti osoblja. U Medori nam otkrivaju i ostale korake koje su poduzeli kako bi se gosti osjećali što sigurniji, a tome su dodali i sitne “darove” koji nisu uobičajeni u cijeni smještaja. Radi se o destinaciji koja je primarno bila aviodestinacija, što se također moralo prilagoditi u nedostatku letova.

“Buking smo u ovoj godini preusmjerili na emitivna tržišta odakle gosti dominantno dolaze automobilima, te to istaknuli u komunikaciji, plus da svatko ima dostupan besplatan parking, što gosti vide kao jako važno, tako smo i strukturu gostiju značajno promijenili. Od Podgore smo uspjeli napraviti autodestinaciju na koju dolaze gosti iz cijele Europe, Poljska, Njemačka, Švicarska, Austrija, Češka, Slovačka. Fokusirali smo se i na beskontaktno pružanje svih usluga koje se mogu tako prilagoditi. Usto, gostima pružamo besplatno piće uz doručak i večeru, ležaljke, ručnici i suncobrani na plaži i na bazenu također su besplatni”, pojašnjavaju nam iz Hotela Medora.

Komentirajte prvi

New Report

Close