Kako su u Hrvatskoj pošti dočekali prvi dan primjene novih pravila

Autor: Darko Bičak , 02. srpanj 2021. u 07:01
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Posjetili smo sortni centar Hrvatske pošte u Velikoj Gorici, povod novi propisi.

Sortni centar Hrvatske pošte (HP) u Velikoj Gorici je spremno dočekao prvi dan primjene nove EU regulative kojom se od 1. srpnja ukida porezna olakšica pri uvozu pošiljaka male vrijednosti iz trećih zemalja. Štoviše, jučer je sortirnica čak radila i smanjenim kapacitetom jer su sve pošiljke otpremili dan prije, kako sami ističu, kako ne bi svoje korisnike doveli u nepovoljnu poziciju da ih danas stave u obvezu plaćanja PDV-a na naručenu robu.

Infrastruktura
Kako nam je pri obilasku sortirnice pojasnio Krešimir Domjančić, voditelj odjela Korporativnih komunikacija HP-a, najveća promjena se dogodila u informatičkoj infrastrukturi koja je sada povezana s carinskim službama svih zemalja EU, a poštanski službenici u Hrvatskoj samo moraju skenirati otpremnice, ili ih u slučaju oštećenja ili nečitljivosti, ručno unijeti u sustav.

“Iako smo i do sada pošiljke selektirali na one s unutarnjeg tržišta i one iz trećih zemalja, sada će to biti još detaljnije jer sve pošiljke iz trećih zemalja moraju proći carinsku proceduru za naplatu PDV-a. Većinu posla obavljaju naši djelatnici u postupku kontrolnog pregleda takvih pošiljki, a za što zaračunavamo naknadu od 18,50 kuna za pošiljke vrijednosti do 150 eura et 37 kuna za one u rasponu od 150 do tisuću eura”, kazao je Domjančić. Naglašava da su do ponoći 30. lipnja otpremili sve pošiljke iz sortirnice, bilo da se radi o onima s unutarnjeg tržišta ili trećih zemalja, no da se može dogoditi da neki kupci koji su robu naručili prije više tjedana ipak moraju platiti i PDV te trošak obrade prema novoj regulativi jer su pošiljke ušle u sortirnicu i postupak tek jučer ujutro.
“Ljudi često nas krive za kašnjenje isporuke jer im trackeri pokazuju da im je pošiljka stigla u zemlju odredišta. Vrlo često se radi o nepreciznim trackerima koji pokazuju procijenjeno vrijeme dolaska, ili još češće, da je roba stigla u skladište na unutarnjem tržištu negdje u Njemačkoj, Francuskoj ili Nizozemskoj. No, u takvim slučajevima je uobičajena praksa da otpremničko poduzeće čeka par dana, ponekad i tjedana, da se napuni kontejner, kamion ili zrakoplov do Hrvatske”, pojašnjava Domjančić te nam pokazuje pošiljke koje su prije koji sat stigle, a na sebi nose datume 22. i 26. lipnja. Dodaje da će se narednih dana morati još uskladiti proceduru oko toga tko i gdje plaća PDV i carinu jer je to moguće urediti tako da plaća prodavatelj unaprijed, plaća se pri ulasku na EU tržište ili pak u zemlji odredišta, kao što je Hrvatska.
Ivan Plazanić, voditelj Odjela međunarodne otpreme u Hrvatskoj pošti nam kaže da se ovime u sortirnici bavi ukupno 110 zaposlenika od kojih ih je 12 u noćnoj smjeni, jer odjel radi 24 sata dnevno, 25 popodne te 60-ak u udarnoj jutarnjoj smjeni. “Zbog nove regulative i očekivanog povećanja obujma posla dobili smo osam novih ljudi. Isto tako imamo model da nam u kriznim špicama u pomoć dolaze djelatnici iz administracije”, kaže nam Plazanić. Dodaje da je prvi dan novog režima prošao malo iznenađujuće jer im je skladište neuobičajeno prazno što dijelom pripisuje neodlučnosti kupaca zbog novog režima, ali i ljetnoj sezoni.“

Problemi s koronom
Korona kriza nam je dosta poremetila normalno poslovanje jer više ne možemo procijeniti kad ćemo imati koliko posla. To se posebice odnosi na blokade granica te neredoviti avionski promet. Prije smo točno znali kada nam koji kargo dolazi, a sada to često bude iznenada ili pak bude odgoda”, ističe Plazanić. Preko ovog odjela godišnje prođe oko pet milijuna pošiljki iz trećih zemalja, najčešće Kine.

Melita Buljan iz Carinske uprave nam je potvrdila da u prvim satima nove procedure nema nikakvih problema ili dodatnih opterećenja jer je većinu izazova već prije riješila informatička potpora.

Komentirajte prvi

New Report

Close