Tržišna komunikacija pametno ulaganje

Autor: Sergej Novosel Vučković , 01. srpanj 2021. u 22:01
Nikakve tmurne vode ne mogu zaustaviti naše sjajne i talentirane pojedince, slikovita je čelnica Hure, Foto: DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL

Dunja Ivana Ballon, direktorica Hure, o ovogodišnjim laureatima effie, idejax, mixx i young lions, stanju u sektoru u i nakon pandemije, te važnosti kreativnosti sa svrhom.

Čak se više od 300 projekata, nikad više, prijavilo za ovogodišnja strukovna natjecanja hrvatske komunikacijske i marketinške industrije – Effie, IdejaX, MIXX i Young Lions, u organizaciji Hure, krovne udruge domaćeg sektora tržišnih komunikacija. Na nedavnom posebnom događaju rovinjskog festivala Dani komunikacija DK Home u Zagrebu, proglašeni su dobitnici nagrada po kategorijama. Svo je ‘vrhnje’ u sva tri natjecanja pobrao projekt 100% Covid Free putovanje, Gradske knjižnice Poreč, kojem je autor Studio Sonda iz istarske Vižinade. Knjižnica je njime građanima nudila alternativu putovanja u doba lanjskoga lockdowna, a zavrijedio je Grand Prix IdejeX, te Grand Prix Effie i MIXX-ov Best in Show, ali i dva zlata – u Covid kategoriji Turizam, kultura i slobodno vrijeme IdejaX-a i Effieovoj kategoriji Niskobudžetne kampanje.

“Ove godine svi su se složili oko tog projekta koji su sva tri žirija odabrala za najboljeg među najboljima, što je bila apsolutna pobjeda”, ocjenjuje Dunja Ivana Ballon, direktorica Hure, osvrćući se na finale natjecanja. Komentirala je za Poslovni dnevnik i ponudu projekata i aktualnosti sektora.

“Uzimajući u obzir uvjete rada svih u proteklih godinu i pol dana, ne mogu lagati da je postojala bojazan da je tržište zaista zaronilo. Ali, očito su na površinu isplivale originalne ideje i kreativne kampanje. Više uopće ne sumnjam da bilo kakve tmurne vode mogu zaustaviti sjajne i neizmjerno talentirane pojedince koji čine naše tržište”, kaže D. Ballon.

Priznaje da je cijeli sektor lani stao i pretrpio znatne rezove, dijeleći sudbinu cijeloga gospodarstva pogođenog pandemijom i krizom.

“Bilo je propusta i krivih odluka, ali našu industriju, srećom, odlikuje kritičko, kreativno i strateško razmišljanje, kao ključna karika u lancu oporavka”, ustvrdila je direktorica Hure.

Titulom agencije godine IdejeX okitila se agencija Señor iz Zagreba, čiji su Dora Kasun i Valentina Mavretić u natjecanju Young Lions osvojili Grand Prix i priznanje za print. Oglašivač godine IdejeX je spomenuta porečka kulturna ustanova. Jesu li se u pandemiji promijenile želje i planovi klijenata i je li pritom “stradao” i proračun koji daju za marketing?

“Prošla su vremena kad su komunikatori samo kreirali marketinške kampanje. Oni danas interveniraju u proizvod čineći ga nadprosječnim, mijenjaju način na koji se mediji konzumiraju, kako se proizvod nudi, potiču rast poslovanja, vode internu komunikaciju, bore se za pravednost u društvu, zauzimaju stav i beskompromisno pokazuju svoje vrijednosti. Nažalost, marketinški budžeti to nisu prepoznali, prije godinu dana nigdje nisu rasli, a ciljevi i svi planovi preko noći su pali u vodu. Ali, tih noći kreirani su i novi planovi i jasno je da se komunikatori tad nisu naspavali jer su trebali brinuti za opstanak gospodarstva u zemlji”, objašnjava Ballon. Danas se stoga ni u Hrvatskoj ne mogu izbjeći globalni trendovi, a to je, napominje Ballon, oglašavanje sa svrhom, autentično i relevantno komuniciranje, te svijest o snazi tržišnog komuniciranja da napravi pozitivne pomake u društvu.

“Na našim ovogodišnjim strukovnim natjecanjima vidjeli smo puno projekata koji pokazuju da je kreativnost sa svrhom došla na naše prostore i odlučila ostati – pronašla je idealne partnere u našim komunikatorima. Do izražaja ponovno dolazi činjenica da je tržišna komunikacija pametna investicija koja generira prihod, potražnju, kvalitetna radna mjesta, kroji reputaciju, privlači najbolje kadrove itd. Govorimo o investiciji bez koje poslovanje ne može rasti, a koja, kada se maknemo od puke kreativnosti, donosi strateške benefite i neporecive rezultate”, poručuje Dunja Ivana Ballon.

Dobitnici glavnih priznanja strukovnih nagrada komunikacijske i marketinške industrije:

IDEJAX 2021 POBJEDNICI

GRAND PRIX

COVID kategorija / Turizam, kultura i slobodno vrijeme

100% COVID FREE PUTOVANJE, Gradska Knjižnica Poreč

Studio Sonda

Agencija godine IdejaX 2021

Señor

Oglašivač godine IdejaX 2021

Gradska Knjižnica Poreč

ANIMATOR GODINE IDEJEX

Ivan Ožvald

FOTOGRAF GODINE IDEJEX

Damir Žižić

ILUSTRATORICA GODINE IDEJEX

Imelda Ramović

REDATELJ GODINE IDEJEX

Ivan Stojiljković

SNIMATELJ GODINE IDEJEX

Aleksandar Košutić

EFFIE 2021 POBJEDNICI

GRAND PRIX

100% COVID FREE PUTOVANJE

Studio Sonda // Gradska knjižnica Poreč

Synet

MIXX 2021 POBJEDNICI

BEST IN SHOW

100% Covid Free putovanje

Studio Sonda // Gradska knjižnica Poreč

BRAND AWARENESS CAMPAIGN

Lito je tamo di si ti

Imago Reklamna Agencija // Pipi Beverages

DIRECT RESPONSE AND LEAD GENERATION CAMPAIGN

Novi standard Novog Zagreba

Younited Agency // Vile Botinec

CROSS-MEDIA INTEGRATION CAMPAIGN

Opjevani junaci

Degordian // Zagrebačka pivovara

BEST COVID/EARTHQUAKE CRISIS CAMPAIGN

#jedvačekam

Izone.agency // HURA

BEST MEDIA STRATEGY

Switchaj na najboljoj mreži

BBDO Zagreb // A1 Austria Group

BEST BRANDED CONTENT

Kako se jede u Hrvatskoj

I to nije sve // Kaufland Hrvatska

BEST WEBSITE

Coolinarika 2021

Human // Podravka

BEST MOBILE APP

LAQO mobile app

Shape 404 // Croatia osiguranje

BEST SOCIAL

#volitePipi

Imago Ogilvy // Pipi Beverages

BEST SEARCH

Search – ealati.hr

Arbona // Birgon

BEST TECH & INNOVATION

Dogvertising

MediaCom Zagreb // Pedigree

BEST PUBLISHER LONG-FORM NATIVE

Razmisli

Telegram Media Grupa // Zagrebačka pivovara

YOUNG LIONS 2021 POBJEDNICI

GRAND PRIX

Dora Kasun i Valentina Mavretić (Señor)

PRINT

Dora Kasun i Valentina Mavretić (Señor)

DIGITAL

Bruno Bartolić i Rene Filipović (Convergent Media Group Croatia)

MEDIA

Ana-Marija Žarak i Ivana Kršić (Imago Reklamna Agencija)

Komentirajte prvi

New Report

Close