Čak se više od 300 projekata, nikad više, prijavilo za ovogodišnja strukovna natjecanja hrvatske komunikacijske i marketinške industrije – Effie, IdejaX, MIXX i Young Lions, u organizaciji Hure, krovne udruge domaćeg sektora tržišnih komunikacija. Na nedavnom posebnom događaju rovinjskog festivala Dani komunikacija DK Home u Zagrebu, proglašeni su dobitnici nagrada po kategorijama. Svo je ‘vrhnje’ u sva tri natjecanja pobrao projekt 100% Covid Free putovanje, Gradske knjižnice Poreč, kojem je autor Studio Sonda iz istarske Vižinade. Knjižnica je njime građanima nudila alternativu putovanja u doba lanjskoga lockdowna, a zavrijedio je Grand Prix IdejeX, te Grand Prix Effie i MIXX-ov Best in Show, ali i dva zlata – u Covid kategoriji Turizam, kultura i slobodno vrijeme IdejaX-a i Effieovoj kategoriji Niskobudžetne kampanje.
“Ove godine svi su se složili oko tog projekta koji su sva tri žirija odabrala za najboljeg među najboljima, što je bila apsolutna pobjeda”, ocjenjuje Dunja Ivana Ballon, direktorica Hure, osvrćući se na finale natjecanja. Komentirala je za Poslovni dnevnik i ponudu projekata i aktualnosti sektora.
“Uzimajući u obzir uvjete rada svih u proteklih godinu i pol dana, ne mogu lagati da je postojala bojazan da je tržište zaista zaronilo. Ali, očito su na površinu isplivale originalne ideje i kreativne kampanje. Više uopće ne sumnjam da bilo kakve tmurne vode mogu zaustaviti sjajne i neizmjerno talentirane pojedince koji čine naše tržište”, kaže D. Ballon.
Priznaje da je cijeli sektor lani stao i pretrpio znatne rezove, dijeleći sudbinu cijeloga gospodarstva pogođenog pandemijom i krizom.
“Bilo je propusta i krivih odluka, ali našu industriju, srećom, odlikuje kritičko, kreativno i strateško razmišljanje, kao ključna karika u lancu oporavka”, ustvrdila je direktorica Hure.
Titulom agencije godine IdejeX okitila se agencija Señor iz Zagreba, čiji su Dora Kasun i Valentina Mavretić u natjecanju Young Lions osvojili Grand Prix i priznanje za print. Oglašivač godine IdejeX je spomenuta porečka kulturna ustanova. Jesu li se u pandemiji promijenile želje i planovi klijenata i je li pritom “stradao” i proračun koji daju za marketing?
“Prošla su vremena kad su komunikatori samo kreirali marketinške kampanje. Oni danas interveniraju u proizvod čineći ga nadprosječnim, mijenjaju način na koji se mediji konzumiraju, kako se proizvod nudi, potiču rast poslovanja, vode internu komunikaciju, bore se za pravednost u društvu, zauzimaju stav i beskompromisno pokazuju svoje vrijednosti. Nažalost, marketinški budžeti to nisu prepoznali, prije godinu dana nigdje nisu rasli, a ciljevi i svi planovi preko noći su pali u vodu. Ali, tih noći kreirani su i novi planovi i jasno je da se komunikatori tad nisu naspavali jer su trebali brinuti za opstanak gospodarstva u zemlji”, objašnjava Ballon. Danas se stoga ni u Hrvatskoj ne mogu izbjeći globalni trendovi, a to je, napominje Ballon, oglašavanje sa svrhom, autentično i relevantno komuniciranje, te svijest o snazi tržišnog komuniciranja da napravi pozitivne pomake u društvu.
“Na našim ovogodišnjim strukovnim natjecanjima vidjeli smo puno projekata koji pokazuju da je kreativnost sa svrhom došla na naše prostore i odlučila ostati – pronašla je idealne partnere u našim komunikatorima. Do izražaja ponovno dolazi činjenica da je tržišna komunikacija pametna investicija koja generira prihod, potražnju, kvalitetna radna mjesta, kroji reputaciju, privlači najbolje kadrove itd. Govorimo o investiciji bez koje poslovanje ne može rasti, a koja, kada se maknemo od puke kreativnosti, donosi strateške benefite i neporecive rezultate”, poručuje Dunja Ivana Ballon.
Dobitnici glavnih priznanja strukovnih nagrada komunikacijske i marketinške industrije:
IDEJAX 2021 POBJEDNICI
GRAND PRIX
COVID kategorija / Turizam, kultura i slobodno vrijeme
100% COVID FREE PUTOVANJE, Gradska Knjižnica Poreč
Studio Sonda
Agencija godine IdejaX 2021
Señor
Oglašivač godine IdejaX 2021
Gradska Knjižnica Poreč
ANIMATOR GODINE IDEJEX
Ivan Ožvald
FOTOGRAF GODINE IDEJEX
Damir Žižić
ILUSTRATORICA GODINE IDEJEX
Imelda Ramović
REDATELJ GODINE IDEJEX
Ivan Stojiljković
SNIMATELJ GODINE IDEJEX
Aleksandar Košutić
EFFIE 2021 POBJEDNICI
GRAND PRIX
100% COVID FREE PUTOVANJE
Studio Sonda // Gradska knjižnica Poreč
Synet
MIXX 2021 POBJEDNICI
BEST IN SHOW
100% Covid Free putovanje
Studio Sonda // Gradska knjižnica Poreč
BRAND AWARENESS CAMPAIGN
Lito je tamo di si ti
Imago Reklamna Agencija // Pipi Beverages
DIRECT RESPONSE AND LEAD GENERATION CAMPAIGN
Novi standard Novog Zagreba
Younited Agency // Vile Botinec
CROSS-MEDIA INTEGRATION CAMPAIGN
Opjevani junaci
Degordian // Zagrebačka pivovara
BEST COVID/EARTHQUAKE CRISIS CAMPAIGN
#jedvačekam
Izone.agency // HURA
BEST MEDIA STRATEGY
Switchaj na najboljoj mreži
BBDO Zagreb // A1 Austria Group
BEST BRANDED CONTENT
Kako se jede u Hrvatskoj
I to nije sve // Kaufland Hrvatska
BEST WEBSITE
Coolinarika 2021
Human // Podravka
BEST MOBILE APP
LAQO mobile app
Shape 404 // Croatia osiguranje
BEST SOCIAL
#volitePipi
Imago Ogilvy // Pipi Beverages
BEST SEARCH
Search – ealati.hr
Arbona // Birgon
BEST TECH & INNOVATION
Dogvertising
MediaCom Zagreb // Pedigree
BEST PUBLISHER LONG-FORM NATIVE
Razmisli
Telegram Media Grupa // Zagrebačka pivovara
YOUNG LIONS 2021 POBJEDNICI
GRAND PRIX
Dora Kasun i Valentina Mavretić (Señor)
Dora Kasun i Valentina Mavretić (Señor)
DIGITAL
Bruno Bartolić i Rene Filipović (Convergent Media Group Croatia)
MEDIA
Ana-Marija Žarak i Ivana Kršić (Imago Reklamna Agencija)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu