Ove godine 68 posto građana Hrvatske planira putovanje tijekom ljetnog godišnjeg odmora, osjetno više nego prošle godine kada ih je 54 posto planiralo ljetovanje, pokazuju rezultati istraživanja MasterIndex objavljeni u utorak. Istraživanje je za kompaniju Mastercard u svibnju provela agencija Improve na uzorku od 1043 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina. Ukupno 68 posto sudionika istraživanja planira provesti ljetni godišnji odmor u Hrvatskoj, pri čemu je njih 39% izjavilo da će ove godine sigurno otići na ljetovanje, što je skok od 16% u odnosu na godinu ranije, dok 29% planira putovanje, ali još nisu sasvim sigurni, pokazalo je ovogodišnje istraživanje.
Glavni razlozi velikog pada u segmentu putovanja tijekom pandemije su bile epidemiološke mjere, strah zbog zaraze koronavirusom te financijska neizvjesnost. No, to se mijenja, sve veći postotak procijepljenosti stanovništva doveo je do pada broja zaraženih i do optimističnije financijske perspektive, pa se sve više ljudi odlučuje na godišnji, navodi se u priopćenju. Istraživanje je pokazalo i da ljetni godišnji ove godine planiraju primarno (78%) visokoobrazovani, oni s višim primanjima te oni iz Zagreba ili sjeverne Hrvatske. U pogledu putovanja, 51% ispitanik nema bojazni zbog koronavirusa.
Kod ispitanika kod kojih postoji određena zabrinutost, glavni strah je mogućnost zaraze virusom. Osim toga, boje se odlučivanja o putovanju zbog dvotjedne karantene, dok je 11% zabrinuto da se neće moći vratiti kući na vrijeme. U pogledu sigurnijeg putovanja, 22% ispitanih opredijelilo se za zabranu ukrcaja putnicima koji nisu prošli zdravstveno testiranje. Sudionici istraživanja koji ove godine neće na ljetovanje u 28% slučajeva kao glavni razlog navode financijsku neizvjesnost, 21% ih je reklo da je odustalo zbog posla, a 20% kao glavni razlog neodlaska na more navodi zabrinutost zbog zdravstvene situacije. Polovica ispitanih izjasnilo se za boravak u privatnom smještaju tijekom ljetovanja. Slijedi 37% onih koji planiraju boravak u svojoj vikendici, kod obitelji ili prijatelja, a ta opcija smještaja najraširenija je kod ispitanika iz Zagreba (46%). U hotelima planira odsjesti tek 17% ispitanih. Cijena smještaja ove godine igra puno veću ulogu u odabiru destinacije putovanja nego lani – omjer cijene i kvalitete presudan je kod 64% ljudi, a troškovi smještaja najvažniji su faktor izbora destinacije za 62% njih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu