Na gradilištu Pelješkog mosta situacija je vrlo dobra, povoljna: posljednja pošiljka čeličnih konstrukcija je došla na gradilište i do kraja kolovoza će biti spojen hrvatski teritorij, najavio je ministar mora, prometa i infrastructure Oleg Butković nakon jučerašnjeg redovnog radnog sastanka s predstavnicima izvođača, izrazivši pritom veliko zadovoljstvo kako glede izvođača, tako i investitora Hrvatskih cesta.
Prema Butkoviću, unatoč problemima koje je uzrokovala pandemija koronavirusa, sad smo “u vrhuncu izvedbe cijelog projekta”, pa nakon milenijskog čina spajanja hrvatskog teritorija na red dolaze radnje pripreme kolničkog zastora i asfaltiranja, što se sve skupa isto odvija, tvrdi, dobrom dinamikom.
Uvidom u tempo radova na terenu pokazuje se da dobrom dinamikom također idu i preostale faze projekta „Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom“. Na dionici gdje je izvođač austrijski Strabag nema kašnjenja i predviđeno je da će radovi biti gotovi sredinom srpnja, dok s druge strane u trećoj i četvrtoj fazi radova koje izvodi grčki AVAX, iako je u početku bilo kašnjenja, sada se dobilo na ubrzanju i dinamika se ‘ulovila’. Kako je Butković istaknuo, posrijedi su radovi na tunelima, a sva čelična konstrukcija i za vijadukt Prapratno i most Ston je u potpunosti izrađena u Brodosplitu, te će sljedeći tjedan krenuti prema gradilištu na montažu, pa je i u tom smislu situacija jako dobra.
“Najvažnije je ako će hrvatski teritorij napokon biti spojen, i kako će sljedeće godine u ovo vrijeme most biti završen i moći ćemo ga pustiti u promet”, naglasio je on.
U sklopu daljnjeg obilaska radova na infrastrukturnim projektima u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, istaknuto je kako„diljem jadranske obale Ministarstvo ulaže preko 2 milijarde kuna u projekte lučke infrastrukture, najviše zahvaljujući europskim fondovima”. Samo u navedenoj županiji 8 je takvih projekata, čime je ona, kako po iznosu, tako i po broju projekata, najuspješnija u Hrvatskoj, ujedno pravi poticaj i drugim županijama da pripremaju projekte kojih je u posljednje vrijeme – sve više.
“Mi smo pomorska zemlja – živimo od mora, okrenuti smo ka moru te su ovakvi projekti osim za otočno povezivanje i zaštitu akvatorija svake luke, zapravo lice i naličje svakog otočnog mjesta”, kazao je Butković nakon obilaska radova u vrijednosti 30 milijuna kuna na rekonstrukciji i dogradnji luke u Donjem Čelu koji se financiraju europskim sredstvima u iznosu od 85%, dok 15% osigurava Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Radovi na dogradnji luke napreduju vrlo dobro, i njihov se završatak prema Butkoviću očekuje čak prije predviđenog roka, odnosno u listopadu ove godine. Sam projekt, navodi, obuhvaća produženje i proširenje postojećeg pristanišnog gata, njegovo opremanje, povećanje dubine gaza kao i uređenje obalne linije, čime će se omogućiti pristajanje većih brodova i time poboljšati kvaliteta linijskog prijevoza na liniji Suđurađ – Lopud – Koločep – Dubrovnik te će osigurati uvjete za uvođenje dodatne trajektne linije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu