“Iskustvo nas je naučilo da prerano ublažavanje epidemioloških mjera može dovesti do porasta broja zaraženih COVID-19, a što onda vodi do novih zatvaranja, nepotrebnih smrtnih ishoda i gospodarskih posljedica” – izjavio je dr. Hans Henri P. Kluge, regionalni direktor SZO-a za Europu. “Iako je dio populacije u europskoj regiji cijepljen, još smo daleko od procijepljenosti svih pogodnih osoba te je situacija ovog ljeta i dalje nesigurna zbog širenja nekoliko varijanti virusa”, prenosi na svojim web stranicama HZJZ.
Trenutačno je u europskoj regiji više od 15% populacije cijepljeno protiv COVID-19, a taj broj svakodnevno raste. Međutim, treba napomenuti da ljudi koji su cijepljeni nisu automatski zaštićeni od bolesti te i dalje mogu širiti virus. Ipak, cijepljenje smanjuje vjerojatnost obolijevanja od teškog oblika bolesti ili smrti uzrokovane COVID-19. Stoga je važno potaknuti sve ljude da pristanu na cijepljenje kada im se ono ponudi.
Zabava uz što veću zaštitu
Poučeni prošlogodišnjom situacijom kada je najesen, a nakon ljetnog popuštanja mjera, došlo do porasta obolijelih od COVID-19, SZO/Europa je zajedno s UNICEF-om i regijom Središnje Azije pokrenula kampanju #SummerSense. Svrha kampanje je osigurati da ljudi uživaju u toplijim mjesecima i izbjegnu zarazu COVID-19, te tako podržati nastojanja da se pandemija što prije okonča.
Kampanja #SummerSense usmjerena je na četiri glavna područja:
Putovanje i turizam;
Sportska događanja poput UEFA-inog europskog nogometnog prvenstva;
Društveni život, uključujući okupljanja, festivale, vjenčanja i ljetovanja;
Povratak u škole, kada se djeca i mladi krajem ljeta vraćaju u škole i fakultete.
Provedba načela #SummerSense
Za obitelji i pojedince #SummerSense znači oprez i primjenu zdravog razuma:
preispitivanje odluke o putovanju kako bi se smanjio rizik zaraze i širenja COVID-19;
procjena rizika od zaraze COVID-19 pri svakom koraku, počevši od izlaska iz kuće pa sve do povratka;
poduzimanje preventivnih mjera poput čestog pranja ruku, držanja sigurnog razmaka i nošenja maske;
izbjegavanje zatvorenih ili skučenih prostora te gužvi. Umjesto toga, ljudi bi se trebali sastajati vani ili u otvorenim prozračnim prostorijama.
SZO apelira na vlade i nadležna tijela te organizatore događanja u europskoj regiji da se pridržavaju savjeta kampanje #SummerSense, tako da:
presipitaju odluke o putovanjima;
na temelju procjene rizika donose odluke o održavanju, odgodi ili otkazivanju masovnih okupljanja;
ako se održavaju događanja, poboljšaju epidemiološke i društvene mjere ne samo u dvoranama, nego i u vanjskim prostorima te prijevozu koji koriste gledatelji, sudionici i lokalno stanovništvo.
Iako je sve više ljudi cijepljeno te pojedine mjere popuštaju, sada nije vrijeme za neoprez. Pandemija još uvijek traje. Zato je sada vrijeme za #SummerSense.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu