Danas kada većina tvrtki poslovanje temelji na digitalnim procesima, može se reći da je digitalni (automatizirani) marketing jedan od ključnih alata njihova uspjeha. Putem kvalitetne i personalizirane marketinške kampanje moguće je bolje individualizirati ponudu te tako povećati prodaju, pa samim time i poboljšati poslovne rezultate tvrtke.
Međutim, kako na najbolji način postaviti alate za uspješnu automatizaciju marketinga? Najbolji rezultat automatizacije marketinga daje kombinacija sa CRM sustavom (Customer Relationship Management). Tek kada se kombiniraju spomenute dvije platforme sve dobiva smisao jer se podaci tada učinkovito razmjenjuju.
Salesforce je CRM rješenje u oblaku
Salesforce je globalno vodeće CRM rješenje ‘u oblaku’ no predstavlja i mnogo više od toga, objašnjava Daria Kulikova, direktorica tvrtke LeverUP Consulting, registriranog Salesforce Partnera. On je, kaže, miks razvojne platforme i gotovih rješenja za upravljanje svim aspektima poslovanja.
“Salesforce umjesto pojma CRM polako polako uvodi pojam ‘Customer 360’ što znači da je naglasak sve više na povezanosti svih rješenja u jednu cjelinu za potpuni ‘360’ pregled poslovanja. Salesforce rješenja su već u startu predviđena za besprijekornu integraciju jednog s drugim no pružaju i široke mogućnosti integracije te povezivanja s ostalim platformama”, kaže direktorica tvrtke LeverUP.
Dugoročan odnos s kupcem
CRM je aplikacija ili softver koji osigurava jasnu administraciju i pregled profíla klijenata, odnosno, organizirane informacije o kompletnoj interakciji s klijentima kako bi im se moglo ponuditi ono što oni vjerojatno žele kupiti u tom trenutku. CRM pristup pokušava analizirati podatke kupaca i njihovu dosadašnju interakciju s tvrtkom, kako bi se poboljšali poslovni odnosi, s naglaskom na zadržavanje kupaca, što u konačnici rezultira porastom prodaje.
Svaka tvrtka, čak i svaki početnik koji barem koristi excel tablicu za tracking klijenata i ima potrebu s vremena na vrijeme podijeliti relevantne novosti preko nekog od kanala komunikacije, već je na putu prema CRM-u i marketinškoj automatizaciji. To znači da se danas ne bi trebalo pitati jesu li su takva rješenja potrebna, nego kakvo bi rješenje bilo optimalno. Tu potrebu su polako počele prepoznavati i kompanije u Hrvatskoj.
Sve veća popularnost Salesforcea u startup tvrtkama
U Hrvatskoj je donedavno vladalo mišljenje da je Salesforce prvenstveno pogodan samo za ‘velike’, za ‘multinacionalke’, ali taj trend se polako mijenja. LeverUP, kaže Kulikova, ima iskustva s implementacijama u tvrtkama s pet korisnika i s 15 tisuća korisnika. Brzorastući lokalni startupovi u našoj regiji okrenuli su se Salesforceu jer je to jedinstvena platforma koja može efikasno pratiti rast poslovanja zbog skalabilnosti rješenja.
“U Hrvatskoj još uvijek pomalo prevladava ‘old school’ način implementacije, primjerice uvodi se isključivo CRM rješenje bez sveobuhvatnog pristupa i planiranja cjelokupne enterprise arhitekture. Tvrtke koje su prošle kroz takav tip implementacije spremne su poduzeti sljedeći korak i napraviti upgrade. Primjer takvog upgradea je uvođenje rješenja Salesforce Marketing Cloud koje je trenutno najnaprednija platforma marketinške automatizacije u svijetu.
Zamke polovičnih rješenja
“Česta situacija u Hrvatskoj i regiji je kada tvrtka već koristi Salesforce Sales i/ili Service Cloud, a za marketinšku automatizaciju je ‘zadužena’ neka druga platforma koja u većini slučajeva nije dovoljno fleksibilna i moćna da bi odgovorila potrebama poslovanja, a i ne može biti toliko besprijekorno integrirana s drugim Salesforce produktima kao što to mogu biti SFMC i Pardot”, objašnjava direktorica LeverUP-a i nadodaje kako ih često pozivaju i na projekte kad moraju podignuti postojeću Salesforce implementaciju na novu razinu zbog širenja poslovanja, otvaranja novih tržišta i slično.
Što se tiče trajanja implementacije na postojeća IT i poslovna okruženja ona može biti dugotrajna, ali trend je takav da se roll out događa inkrementalno, što znači da se u nekom trenutku rješenje već koristi u jednostavnijem obliku dok je sljedeća tura nadogradnji u procesu razvoja. Tako implementacija postupno prelazi u fazu održavanja. “Vrijeme implementacije naravno ovisi o veličini tvrtke-klijenta, jer velika je razlika između implementacije za jedno tržište s nekoliko desetaka korisnika i multinacionalne korporacije s više od 10 tisuća korisnika”, zaključuje Daria Kulikova.
* Sadržaj omogućio LeverUP Consulting