Iako se uz vinski svijet često vežu pojmovi poput obiteljski biznis i tradicija, OH Wines vinarija ima posve drugu priču, od pristupa, načina proizvodnje, etikete pa do samog naziva.
U pitanju je vinarija u općini Vižinada, na idealnoj poziciji između mediteranske i kontinentalne Istre, a Saša Bernobić u njoj vina proizvodi po pravilima “njemačke škole”. Po struci magistar/ inženjer agronomije ovako priča o svom biznisu:
“OH Wines je brend nastao 2015. na modernoj ideji tržišta kojeg prati dručiji način proizvodnje vina i maslinova ulja, ali i samog dizajna. Želio sam se izdvojiti iz velike skupine tržišta tako da sam skupio praktična i stručna iskustva iz ostalih dijelova Europe i svijeta.
Tako sam proizvodnju vina prilagodio ‘njemačkom modelu proizvodnje, maslinova ulja talijanskom i španjolskom, a dizajn vlastitom modelu gdje sam jednostavno preokrenuo mentalni sklop kod ljudi i napravio nešto neuobičajeno u dizajnu za svijet vina.”
Bernobić tvrdi da je “njemačka škola” proizvodnje bijelih vina najjača na svijetu i nema konkurencije, a bazira se na točnosti podataka i izuzetno visokoj“čistoći” u brojkama kada govorimo o mikrobiologiji.
Čiste brojke
“Upravo me ta preciznost i točnost dovela do toga da sam na neki način stvorio novi stil vina koji se razlikuje od konkurencije, a novim stilom vina potaknuo sam maštu najvećih vinoljubaca. Njemačka ima ekstremno teške uvjete za proizvodnju vina, a opet uspijevaju biti u korak s najvećim svjetskim vinima.
To su uspjeli jer su preciznim odabirom datuma berbe i tretmanima u podrumu uspjeli stvoriti savršeno vino u jako teškoj klimi. Što se maslinovog ulja tiče, tu još učimo, konstantno smo u kontaktu s talijanskim i španjolskim znanstvenicima koji me upoznaju s novim metodama i stilovima u proizvodnji”, otkriva Bernobić.
U berbi 2020. godine na tržište su pustili prvo hrvatsko brendirano maslinovo ulje proizvedeno tehnikom otkoštavanja. Radi se o procesu tehnološke prerade, naziva denocciolato, u kojem se maslini odstranjuje koštica kako bi se postigla viša nutritivna vrijednost i puniji okus ulja.
Proizvodnja je puno skuplja, a količina finalnog proizvoda puno manja. Cijeli proces je rađen u Italiji i imali su “backup” struke.
“Kad ste prvi u nekim stvarima, to vam daje ogromnu prednost na tržištu i tržište vas voli. Upravo to je i bio moj cilj – da stvaram nešto novo i drukčije. Ono što me posebno razveselilo je da je to ulje rasprodano unaprijed i to najvećim dijelom u kuhinje privatnih kupaca, a dio i u Michelinove restorane u Austriji i Njemačkoj”, kaže Bernobić.
Trenutno imaju pet hektara vinograda i 1,5 hektar maslinika, a u ponudi pet etiketa vina i pjenušac limitirane serije kojeg proizvedu 200 boca godišnje od terana.
U sklopu vinarije je i degustacijska salu, a iako im se oko 80 posto prodaje temelji na njemačkom i austrijskom tržištu, polako idu prema cilju u kojem je domaća prodaja i izvoz u omjeru pola – pola.
Maštovito kreirano ime
Naziv brenda OH Wines temelji na tri segmenta – u sebi krije mikrolokalitet Ohnići gdje su smješteni vinogradi i maslinici, OH je karboksilna skupina etanola u logu svakog vina koja označava moderan pristup, a treći dio odnosi se na reakciju koju žele izazvati – onaj OH doživljaj kada probate nešto kvalitetno.
Ova im je godina kao i mnogima bila neplanirana i puna iznenađenja, ali neka od njih su bila pozitivna. U ovoj su berbi tako dobili tehnološki savršenu bobicu s najoptimalnijim parametrima te kreću u kreiranje tzv. “elitnije” linije crnih vina.
“Naši kupci su većinom dijelom turisti koji ljetuju u Istri, a u zadnje vrijeme zanimljivi smo i domaćim vinoljupcima, najviše iz Zagreba. Radimo s jako malim brojem restorana, ali nadamo se da će u budućnosti biti veći interes.
Ove smo se godine prijavili na vinsku omotnicu gdje želimo u potpunosti modernizirati podrum i ubrzati proces berbe i prerade grožđa, a u najavi je i konverzija vinograda te obnavljanje poljoprivredne mehanizacije”, poručuje za kraj Saša Bernobić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu