Peugeot posljednjih godina živi svoju dizajnersku renesansu. Francuski proizvođač je, doduše, oduvijek igrao na kartu estetike i dopadljivosti, ali otkad je 2018. potpuno transformirao svoju “direktorsku” limuzinu 508 i njezinim odvažnim, ali vrlo riskantnim dizajnom pomaknuo vlastite stilske granice, iz njegovih pogona redom izlaze modeli koji vrlo uspješno privlače i poglede i kupce.
Od strategije šarmiranja očito ne misli odustati, a dokaz je i “makeover” velikog SUV-a 5008, kojeg smo na testu imali u izvedbi RoadTrip BlueHDi 130 S&S EAT8.
Riječ je o najvećem osobnom automobilu s logom lava, toliko robusnom da ga u šali često nazivaju i francuskim mini-busom.
A da 5008 ne plijeni samo momačkim gabaritima, već i trendovskim šarmom pobrinuli su se opet Peugeotovi dizajneri koji su ušminkali prethodnu generaciju ovog SUV-a.
‘Bildanje’ estetike
Najočitije osvježenje doživjela je prednja maska, upečatljiva svjetla s “kljovama” dobila su i stilsko pojačanje na samoj karoseriji pa 5008 odnaprijed sada zaista gotovo magnetski privlači. Ukupan dojam “nabildan” je mnoštvom kromiranih detalja i, sve u svemu, ušminkanom 5008 estetski bi malo tko imao išta ozbiljno za prigovoriti.
Istom filozofijom vodili su se u Peugeoteu i pri dizajniranju interijera. Sve je dodatno naglašeno mudrim izborom trendovskih materijala, izvedba i završna obrada na visokoj su razini.
Sviđalo se to nekome ili ne, kompletna kabina pršti snažno stiliziranim detaljima, što se u današnje vrijeme pokazalo kao “must have” za brojne kupce, a takvima će imponirati i živopisna grafika na ekranima 5008-ice. Najupečatljiviji detalj interijera ostaju shortcut komande nalik klavirskim tipkama.
Jedan od najvećih aduta ovog SUV-a njegova je zavidna prostranost koju mu omogućavaju impozantni gabariti. U Road Trip izvedbi sva su sjedala u drugom redu individualna i vrlo se lako pojedinačno pomiću i usklađuju, a posebnost testne verzije je – treći red s dodatna dva sjedala “skrivena” u prtljažniku.
Naravno, kao što je i uobičajeno za ovakav tip automobila, taj ekstra prostor za smještaj putnika može se koristiti isključivo za djecu, odrasle osobe tu zaista nemaju što tražiti.
S obzirom na ovakav tip konfiguracije prostora za putnike, onaj prtljažni je naravno morao dijelom biti žrtvovan pa je situacija sljedeća: Bez izvlačenja dodatnih sjedala prtljažnik nudi 700 l, no putuje li u automobilu svih sedam putnika, na raspolaganju ostaje manje od 200.
Ali zato potpuno obaranje svih sjedišta (uključujući i suvozačko) donosi impozantnih gotovo 2000 litara prtljažnog prostora i mogućnost da se u njega smjeste predmeti duljine do 320 cm.
Za putovanje, ne za stazu
Što se motorizacije tiče, testna izvedba opremljena je 1,5 BlueHDI motorom sa 130 KS. I mada su joj neki “prišivali” da je pretroma za ovako impozantan automobil, s tim se kritikama zapravo ne bih složila. Mada testni 5008 do 100 kilometara na sat neće potegnuti zavidnim ubrzanjem, na ponašanje motora nisam imala zamjerke.
Štoviše, kada uspijete dosegnuti željenu brzinu, ovaj će je dizelaš uz pomoć automatskog mjenjača bez pretjeranog naprezanja održavati i omogućiti vam relativno vožnju.
Uostalom, kako i sama oznaka Road Trip sugerira, u ovoj konfiguraciji 5008 ni ne nema sportske ambicije, glavna mu je namjena da bude prostran, komforan i siguran suputnik, a sve vrline, očekivano, do izražaja najviše dolaze upravo na duljim putovanjima.
Lakoća upravljanja ovako velikim automobilom po meni je jedan od najvećih pluseva nove 5008-ice. Mnogi će reći da mu je adut i cijena, jer početni model s porezima starta od 207.344 kuna, dok testni stoji 272.400.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu