U usporedbi s ostatkom Europske unije, Hrvatska i dalje kaska na mnogim poljima, a jedno od njih su i premije osiguranja. Naime, prosječna premija osiguranja po stanovniku u Hrvatskoj u 2020. iznosila je svega 342 eura, dok je prosjek na razini EU 2170 eura.
Nerazvijeno je i tržište proizvoda, premije osiguranja niže su u odnosu na razvijena tržišta zapadne Europe, a zaostajemo i za regijom. Kod nas i dalje vrijedi pravilo da pojedinci i društva većinom sklapaju police osiguranja tek onda kada se to od njih zatraži. Ipak, unatoč preprekama, tržište nudi i ogroman prostor za rast.
Saveznici u poslovanju
Poznato je da svi ekonomski pokazatelji tržišta utječu i na tržište osiguranja, a samim time posredno i na brokere. Ovlašteni brokeri spona su između klijenta, koji se u poslovanju susreće s određenim rizicima, i osiguravatelja, a njihova zadaća je ublažiti ili pak potpuno neutralizirati potencijalne rizike strateškim upravljanjem
Brokeri stvaraju nova i inovativna rješenja te koriste znanje kako bi pomogli klijentu u poslovanju, pronašli najbolje police osiguranja, a pomažu im i kod šteta i rješavaju administrativni dio.
S druge pak strane, za osiguravatelje, brokeri mogu pomoći u dosegu do šire baze klijenata, a kroz posredovanje mogu utjecati na smanjenje troškova što je u ovim zahtjevnim vremenima vrlo bitno. ˝Brokeri posjeduju stručnost i znanje, njima je osiguranje core biznis, bolje su potkovani i imaju širi spektar znanja od nespecijaliziranih menadžera koji se u tvrtkama između ostalog često bave i rizicima i osiguranjem.
Uputno je osiguranje prepustiti osobi koja se samo s time bavi – i koja će klijentu pomoći da shvati kojim rizicima je izložen i kako može smanjiti te rizike pametnim planiranjem – ili ih osigurati˝, objašnjava Anđela Buconjić Šutija, glavna direktorica tvrtke ANO Insurance Solutions.
Tvrtka je to s više od 20 godina iskustva, a njihovi brokeri ekskluzivni su partneri Aon grupe – vodećeg svjetskog pružatelja usluga upravljanja rizicima i posredovanja u osiguranju i reosiguranju.
Kako ističe Tin Lesić, izvršni direktor u ANO Insurance Solutions, neke proizvode/police osiguranja u Hrvatskoj nije uopće moguće dogovoriti ili su dostupne po nepovoljnim uvjetima pa preko brokera klijent može takvu policu nabaviti na stranom tržištu. ˝Uloga brokera je klijentu skrenuti pozornost gdje je sve izložen i koji sve proizvodi i vrste osiguranja postoje da ne bi to morali platiti iz svog džepa˝, kaže Lesić.
Slažemo program osiguranja, definiramo parametre po kojima ćemo poslati upit te pristupamo osigurateljima jer imamo informacije tko je konkurentniji za tu vrstu osiguranja. Nakon što prikupimo ponude, radimo i analizu.
Kod osiguranja je cijena manji faktor, važnije je što ono pokriva. Klijentu argumentiramo i te razlike, a preuzimamo i administraciju, provjeravamo je li polica u skladu s prihvaćenom ponudom.
Najvažnija je upravo ta pomoć kod šteta- prijava osiguratelju, prikupljanje dokumentacije, pisanje prigovora. Uz to, brokeri podsjećaju i na datum isteka police. Volimo reći da čitamo sitna slova umjesto klijenata.
Bez skrivenog troška
Buconjić Šutija napominje kako se kod nas deset posto ukupne premije plasira preko brokera, dok se u EU ta brojka penje i do 70 posto.
˝U Londonski Lloyds, najpoznatije i prvo tržište osiguranja u svijetu koje su osnovali tadašnji krupni brodovlasnici želeći podijeliti rizik, ne možeš doći na sastanak ako nisi broker, pa čak niti ako si Google ili Coca-Cola.
Sve su ozbiljne svjetske firme prepoznale dodatnu vrijednost i koriste usluge brokera, posebice zbog toga što mi za klijenta ne predstavljamo dodatni trošak i nema skrivenih troškova za klijenta. Nama osiguratelj plaća proviziju iz premije˝, poručuje za kraj Buconjić Šutija.
* Sadržaj omogućio ANO Insurance Solutions