Revitalizacija 3. maja izgledna jedino uz polarne kruzere

Autor: Marija Brnić , 12. svibanj 2021. u 22:00
Foto: GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL

Brod po prototipu koji je građen u pulskom Uljaniku bit će dugačak 168 metara, širok 21,5 metar, opremljen za plovidbu u tropskim i polarnim morima, a moći će primiti 220 putnika.

Prije nešto više od godinu dana u pogonima 3. maja u Rijeci svečano je obilježen početak radova rezanja prvih limova za trup luksuznog polarnog kruzera “Eclipse II” australske brodarske grupacije Scenic, a planirano je bilo do ljeta položiti kobilicu za trup broda, što je napokon realizirano jučer, u nazočnosti predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića.

Zastoj ovom projektu posljedica je pregovora s bankama o financiranju gradnje brodova, koji su se odužili, premda je naručitelj i graditelj broda Scenicova tvrtka-kći MKM Yachts još lani u rujnu dobila državno jamstvo za gradnju serije kruzera.

Problem je u međuvremenu riješen, MKM Yachtsov projekt prate Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) i OTP banka, te Credit Suisse, a kako je istaknuto prigodom polaganja kobilice, gradnja “Eclipse II” trebala bi biti završena do kraja prvog tromjesečja 2023. godine.

Brod po prototipu koji je građen u pulskom Uljaniku bit će dugačak 168 metara, širok 21,5 metar, opremljen za plovidbu u tropskim i polarnim morima, a moći će primiti 220 putnika. Iako je događaj svečanog polaganja kobilice upriličen u vrijeme kampanje za lokalne izbore, Vlada je u ovom slučaju očuvanja brodograđevne proizvodnje bila doista angažirana.

U posljednjih godinu dana premijeru je ovo treći službeni posjet riječkom škveru, kojemu je jučerašnje polaganje kobilice prvo nakon četiri godine.

Revitalizacija 3. maja nakon potonuća Uljanika u čijem je vlasništvu bio, zasad je izgledna jedino oslanjanjem na Scenic i gradnju ukupno pet polarnih kruzera, procijenjene vrijednosti 860 milijuna eura, a za koji će gradnju trupa i dio poslova opremanja obaviti upravo 3. maj.

Komentirajte prvi

New Report

Close