Najbolja piva Europe vare se u Zagrebu. Okitila se s 4 zlata. ‘Bolje smo posloženi nego prijašnjih godina’

Autor: Sergej Novosel Vučković , 12. svibanj 2021. u 22:00
Suosnivači craft pivovare Varionica Matija Mrazek i Davor Simičić/I. Kralj/PIXSELL

Na prestižnom European Beer Challengeu u Londonu Varioničini proizvodi su se u konkurenciji tisuća uzoraka iz 39 zemalja okitili četirima najsjajnijim odličjima, odmilja zvanima pivskim Oscarima.

Najbolja piva u Europi ima Varionica, craft pivovara iz Zagreba. Na European Beer Challengeu u Londonu, najvažnijem natjecanju i ocjenjivanju piva na Starom kontinentu Varioničini proizvodi su se u konkurenciji tisuća uzoraka iz 39 zemalja okitili četirima odmilja zvanima pivskim Oscarima.

Dvostruko zlato je osvojio stil Deep Dive IPA, a po jedno Neon Stout i Siesta Session IPA, čime je Varionica upotpunila kolekciju najsjajnijih odličja, jer su lani na istom natjecanju, gdje su suci najbolji europski veleprodajni kupci, zlata pobrali Pale Ale (dvostruko) i Chef’s beer (kasnije dobilo i nagradu za dizajn ambalaže Iron A’ Design Award u Italiji), a broncu Noel passion sour.

“European Beer Challenge je jedno od strožih pivskih natjecanja, ali zato nas priznanje iz Londona još više veseli i motiv je za daljnji rad”, kaže Matija Mrazek, majstor-pivar Varionice. Njihovi se favoriti vare u novom pogonu u Pisarovini, uređenom i financiranom kroz EU projekt ‘težak’ 10,8 milijuna kuna, od čega je Unija ‘dotočila’ 4,8 milijuna.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

“Ukupni mogući kapaciteti su 4800 hektolitara godišnje. U stalnom proizvodnji imamo 6 piva: Pale Ale (kao prvijenac), Deep Dive IPA, Siesta Session IPA, Neon stout, Pop!Lager i Papak. Uskoro se nadamo to proširiti za dva noviteta. Sezonska ponuda varira i nemamo uvijek isti broj. Trenutačno u ponudi imamo 10 piva, ali uskoro se vraća Pink Monster i Lively neon te bismo tijekom ljeta trebali izbaciti još 3 specijala”, kaže nam CEO i suosnivač Varionice Davor Simičić. Osvrnuo se na 2020. godinu, ocijenivši je dosta teškom.

“Završili smo ju u minimalnom plusu, ali to ne odražava stvarno stanje na tržištu. Preko noći smo izgubili 90% tržišta koje se zapravo nikada nije vratilo u istom opsegu. Zabrane rada, ograničenje rada, smanjenje kapaciteta ugostiteljskih objekata, zabrana sajmova su uvelike utjecali na smanjenje proizvodnje i prodaje koliko god da smo se mi pokušali prilagoditi situciji. Razvili smo gotovo odmah webshop te pojačali aktivnosti oko ulistavanja u trgovačke lance, ali craft i ugostiteljstvo ipak imaju neku posebnu vezu”, kaže Simičić.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Na webshopu Varionice moguće je osim boca pojedinačno, kupiti i kartone od 24 komada, a kartone je moguće i personalizirati, napuniti ih vrstama po izboru. U maloprodaji Varionica je u 300 dućana brojnih trgovačkih lanaca, kafićima, restoranima.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

“Što se lokalnog tržišta tiče iskreno ne znamo što očekivati, okrenuli smo se izvozu i naše prilike većinom tražimo na inozemnim tržištima te u domaćim trgovačkim lancima. Nadamo se da će se ugostiteljstvo vratiti čim prije na ono što je nekad bilo i mi smo u potpunosti spremni to podržati. Mislim da smo čak u nekim segmentima bolje posloženi nego prijašnjih godina. Nažalost ali ne postoje nikave službene procjene popuštanja mjera vezanih za COVID. Teško je voditi poslovanje na takav način i u takvoj neizvjeznosti”, zaključuje Davor Simičić, glavni izvršni direktor craft pivovare Varionice, vlasnice višestrukih pivskih Oskara.

Komentirajte prvi

New Report

Close