Sve više američkih kompanija nagrađuje zaposlene koji se cijepe gotovinom, pivom, kolačima ili čak jointima. I kompanije u Njemačkoj krenule su u tom smejru, ali opreznije. Stručnjaci kažu da cijepljenje po osobi ima ekonomsku vrijednost od – 1500 eura.
Lanac supermarketa Edeka Nord prva je kompanija u Njemačkoj koja je zaposlenima ponudila vaučer od 50 eura.
I dok u Njemačkoj sve to je još u začecima nagrade za cijepljenje su široko rasprostranjene u Sjedinjenim Državama. Neke kompanije premije za cijepljenje koriste u marketinške svrhe, lanac za prodaju krafni Krispy Kreme onima koji podnesu dokaz o cijepljenju poklanja jednu glaziranu krafnu – dnevno, piše DW.
Aviokompanije poput American Airlines daju svojim zaposlenima slobodan dan i 50 bodova za prebacivanje u zrakoplovne milje. Amazon daje potpuno cijepljenim zaposlenima koji su u bliskom kontaktu s kupcima 80 dolara, McDonalds cijepljenima plaća dodatna četiri sata. U državi New York oni koji su prvi put cijepljeni mogu dobiti besplatan džoint.
No, njemačke kompanije tu su opreznije, naime u istraživanju koje je proveo list Handelsblatt, svih 30 kompanija koje su na njemačkoj burzi dionica odbilo je zaposlenima platiti premiju za cijepljenje. Oni ne žele vršiti pritisak na kolege. A proizvođač motora MTU strahuje da bi financijski poticaji mogli u drugi plan da potisnuti osobnu odgovornost za preventivne zdravstvene mjere.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu