Potrošačke cijene u Hrvatskoj u ožujku su u prosjeku porasle za 1,1 posto u odnosu na veljaču, a najvći doprinos rastu imala je kategorija Odjeće i obuće koja u potrošačkoj košarici sudjeluje s blizu šest posto, a prošli je mjesec zabilježila 10-postotni porast cijena. Indeks potrošačkih cijena time je u odnosu na lanjski ožujak porastao 1,2 posto, pokazuju najnoviji podaci državnih statističara.
To je i dalje prigušeniji rast nego na razini cijele Europske unije u kojoj je, prema ovih dana objavljenom pregledu, ožujska godišnja inflacija ubrzala na 1,7 posto, ali uz prilično velik raspon od grčkih -2 posto do +4,4 u Poljskoj.
Kako je u Hrvatskoj godišnji porast u siječnju i veljači bio je osjetno niži, prvi kvartal zaključen je sa samo 0,4 posto višim cijenama nego u prva tri mjeseca 2020. godine.
Među glavnim “krivcima” za rast godišnje inflacije u ožujku bilo je desetpostotno povećanje cijena kod Alkoholnih pića i duhana (poskupljenje cigareta) koja čini 1/20 potrošačke košarice. Usto, inflaciju je pogurao i 5,8-postotni rast cijena Prijevoza, kao i 1,7 posto više prosječne cijene Rekreacije i kulture.
Nasuprot tome, ublažavajuće su djelovale dva posto niže cijene odjeće i obuće. U prosjeku su ožujske cijene bile nešto niže nego u lani i kod pojedinačno najveće kategorije, Hrane i bezalkoholnih pića (s 27 posto udjela), u kojoj su cijene niže jedan posto.
Pita li se analitičare, očekivanja prosječne stope inflacije za ovu godinu kreću se oko jedan posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu