Lenjinov citat “Postoje desetljeća kada se ništa ne događa, a ima tjedana kada se događaju desetljeća” nikad se snažnije nije osjećao kao u 2020. godini, kada pogledamo razmjere popularne “digitalne transformacije” u raznim područjima.
Digitiziralo se gotovo sve, od malih do velikih tvrtki koje su zbog prebrzog rasta trebale strukturirati svoje procese, i naposlijetku postati kolateralna software tvrtka bez upisa u NKD.
Dio iza zareza citata s početka članka mogao bi lako biti predstavljen kao slogan marketinga IT industrije. Dok su se tvrtke preko noći digitizirale, nama se opseg posla povećavao. U vrtlogu događanja, važno je ostati fokusiran, odrediti prioritete i odrađivati poslove kvalitetno i u rokovima.
Agilan ili okretan?
Naš marketinški tim je globalni; četiri žene su odgovorne za sliku Serengetija na svjetskoj, regionalnoj i lokalnoj sceni. Koliko god minijaturno djelovala brojka, nas 4: Malina Krišto, Lucija Babić, Ružica Petričušić i ja, Ana Milas, vlasnice smo ateljea marketinških radova.
U narodu bi se reklo da smo okretne, a u tech priči čije stranice ispisujemo, mi smo jedan agilan tim. Doslovno.
IT nikad nije bio zahtjevniji zato što su proizvodi i usluge sve složeniji, a istovremeno razgovaramo s različitim buyer personama budući da je IT Spending pod utjecajem različitih odjela. Agile koristi iterativni i inkrementalni pristup radu zahvaljujući kojima se kontinuirano raspoređuju zadaci što dovodi do veće produktivnosti, bolje fleksibilnosti, bržeg uočavanja problema te boljeg timskog rada.
Karakteristika Agile metodologije, kao i preduvjet za uvođenje, jesu samoorganizirajući timovi koji imaju slobodu donošenja odluka, gdje od strane nadređenih nema mikromanagementa. Obzirom na količinu posla, a mali broj ljudi u odjelu, Agile je predstavljao najbolje rješenje.
Dragocjeno vrijeme i Kanban
Zbog veličine tima i i zbog vrste posla koji često zahtjeva promjene, odlučili smo se za Kanban metodu. Od početka smo imali jasan cilj što želimo postići, samo smo trebali naći onu koja bi najbolje odgovarala nama, našim projektima i tempu rada. Za savjetnike smo imali našu ekipu iz razvoja. Ciljevi su bili jasni: napraviti produktnu web stranicu, izgraditi novu web stranicu tvrtke te napraviti cjelokupni rebranding tvrtke. I to sve u 2 mjeseca.
Svaki projekt je imao svoj digitalni board s pripadajućim stupcima: Open, In Progress, In Review, Done. Tijekom planiranja, svaki projekt je rastavljen na zadatke, pri čemu su kategorije označene odgovarajućim tagovima. Zadaci su se, sukladno fazi provedbe, premještali u odgovarajuće stupce.
Na dnevnim sastancima (standup meetings) smo se fokusirali na stanje pojedinih zadataka te otkrivanje mogućih prepreka koje bi mogle negativno utjecati na krajnji rezultat projekta. Nakon uspješnog ostvarenja projekata, uslijedila je analiza učinjenog (sastanak na kojemu smo prošli kroz prednosti i nedostatke rada – lessons learned).
Vrijeme nije novac, već vrijednost
Kanban metoda nam je poslužila da budemo efektivniji i da dostavimo 3 velika i zahtjevna projekta u dva mjeseca, odnosno da isporučimo vrijednost. Specifičnost Agile-a, zbog koje je tvrtke odbijaju, je i da mijenja smjer komunikacije iz vertikalne u kojoj komunikacija ide top – down i u kojoj se sve odluke donose „na vrhu“, u horizontalnu, čiji su procesi, komunikacija i način rada usmjereni ka inovacijama, uspjehu projekata i zadovoljstvu korisnika.
Uz Kanban smo dobili bolji uvid u stanje projekta, vizualizirali smo napredak i uvidjeli prostor za poboljšanje. Osim toga, otvorio nam je put boljem razumijevanju ciljne skupine te samih sebe, a i dodatno nas je i zbližio kao tim.