Tri elektromotorna vlaka koja mogu voziti brzinom do 200 kilometara na sat Srbija će platiti 62,197.200 eura s PDV-om.
Ponuda švicarske kompanije Stadler jedina je pristigla na natječaj koji je Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture raspisalo početkom veljače i ugovor je dodijeljen u ponedjeljak. Vlakovi su predviđeni za brzu prugu od Beograda do Novog Sada, javlja televizija N1.
Na projektu brze pruge koja će povezivati Beograd i Budimpeštu rade kineske i ruske kompanije.
Kineska kompanija gradi dionicu od Beograda do Stare Pazove, a dionicu od Stare Pazove do Novog Sada gradi RZD International, kompanija ruskih državnih željeznica.
Također, sjevernu dionicu od Novog Sada do Subotice gradit će kineske kompanije. Ukupna dužina brze pruge kroz Srbiju na pravcu Beograd – Subotica (Kelebija) bit će oko 182 kilometra.
Ugovor je dodijeljen po cijeni većoj za 1,09 milijardi dinara bez PDV-a, što kada se doda porez dostiže i 11 milijuna eura veću cijenu od prvobitno predviđene za kupovinu tri vlaka koja mogu razviti brzinu do 200 kilometara na sat.
U odluci o dodjeli ugovora navodi se da Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture može prihvatiti ponudu s većom cijenom u odnosu na procijenjenu vrijednost javne nabavke, što je predviđeno Zakonom o javnim nabavkama.
Švicarska kompanija Stadler je, prema objašnjenju navedenom u toj odluci, u cijenu vlakova uračunala i dodatne troškove: promjene na vlaku, dokumentaciju s prijevodom, specijalne alate, zatim troškove obuke, testiranja i homologacije, softvera, kao i održavanja u jamstvenom roku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu