Prekasni ulazak na tržište ipak je presudio LG-ovim ambicijama u poslovanju s pametnim telefonima. Južnokorejska kompanija jučer je objavila kako se povlači iz poslovanja s mobitelima nakon što nije uspjela pronaći kupca za njega.
Time je postao prvi veliki proizvođač pametnih telefona koji odustaje od tog posla. Inače, poslovanje s mobitelima najmanje je od pet sektora kojima se bavi LG, a u ukupnim prihodima lani je sudjelovao sa 4,6 milijardi dolara, odnosno 8,2 posto.
Godinama u gubitku
Pametni telefoni već godinama donose gubitak LG-u, a u šest godina minus je dosegao 4,5 milijarde dolara. Izlazak iz sektora u kojem vlada žestoka konkurencija omogućit će kompaniji da se usredotoči na rastuća poslovna područja, poput komponenti za električna vozila, povezane uređaje i pametne domove, stoji u priopćenju koje prenosi Reuters.
LG bi, kako se navodi, telefone trebao proizvoditi do kraja srpnja, ali modeli koji tada budu u prodaji bit će i nakon toga dostupni za kupnju.
Kompanija će također nastaviti pružati korisničku podršku i ažuriranje softvera za korisnike u određenim vremenskim razdobljima, koja će se razlikovati ovisno o regiji.
LG je na vrhuncu 2013. bio treći svjetski proizvođač mobitela, nakon Samsunga i Applea. No, danas drži svega 2 posto tržišta. Lani je prodao 23 milijuna uređaja, dok je tržišni lider Samsung pronašao put do 256 milijuna kupaca, pokazuju podaci Counterpointa.
Pozivajući se na svoje izvore, korejska novinska agencija Yonhap tvrdi da je LG razgovarao o prodaji proizvodnje mobilnih uređaja vijetnamskoj korporaciji Vingroup i njemačkom automobilskom koncernu Volkswagen, ali da dogovor na kraju ipak nije postignut.
Analitičari smatraju da se LG u nižem i srednjem cjenovnom rezredu našao pod velikim pritiskom kineskih proizvođača, dok u skupljem segmentu bio u sjeni Applea i Samsunga.
Investitori su već neko vrijeme pozivali vodstvo kompanije da se okani proizvodnje mobitela, tvrdeći da negativno utječe na LG-evu burzovnu vrijednost, unatoč snažnoj prodaji kućanskih aparata i televizora.
Kupce preuzima Samsung
lako se kaže da bolje zakasniti nego nikada stići u LG-evu se slučaju nije pokazalo točnim, ističe za Financial Times Daniel Kim, analitičar Macquariea.
“LG je ušao na tržište pametnih telefona prekasno i nije uspio uhvatiti priključak uslijed žestoke konkurencije”, smatra Kim. Poznavatelji tehnološkog sektora smatraju da je LG-u presudilo i kaskanje njegovih vrhunskih modela u hardverskom i softverskom pogledu za konkurencijom.
K tome, analitičari su kritizirali i nedostatak ekspetize u marketingu u odnosu na kineske konkurente.
Ipak, LG je treći najzastupljeniji brend u Sjevernoj Americi, a u Južnoj Americi drži petu poziciju. Analitičari smatraju da će na američkom tržištu dobar dio njegovih kupaca preuzeti Samsung koji ima bolju ponudu u srednjem cjenovnom razredu od Applea.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu