Kada u godini grozomorne pandemije, koja je sasjekla globalna tržišta, uspijete prodati više od 20.000 debitantskih automobila koje ste predstavili tek tri mjeseca prije nego je svijet prvi put uopće čuo za fatalni koronavirus, a pritom je riječ o modelu koji utjelovljuje iskorak kojim se zauvijek transformira sve ono na čemu je izgrađen jedan antologijski brend, znači da ste pokrenuli revoluciju.
A ona vas nije pojela. Takvim se, gotovo sudbinskim raspletom, danas diči veliki Porsche, proizvođač automobila čijem je renomeu u automotive svijetu suvišno dodjeljivati epitete. Njegovoj “revoluciji” ime je Taycan.
Riječ je modelu koji je pod svjetla reflektora izjurio u kasno ljeto 2019. kao prvi posve električni automobil sa čuvenim Porsche logom. Kompanija je lani prodala ukupno 272.162 novih vozila, a u Europi je čak trećina bila električnih, što je zapravo zavidan udio.
Ipak, kada je i službeno objavljena strategija kompanije da do 2025. godine čak polovica Porsche automobila ima električni pogon, skeptici su “došli na svoje”. Može li istinski sportski automobil ostati ikona oktanskog svijeta ako ga pogoni struja?
Teško da postoji poklonik Porschea koji se to nije upitao. I, ruku na srce, to je pitanje zapravo označilo “biti ili ne biti” trenutak u razvoju ovog slavnog brenda. A u tom trenutku Taycan je palac tržišta okrenuo prema gore.
Dokazan na pisti
Jer, voljeli električne automobile ili ne, kada Taycana dovezete na autopistu i “napadnete” prvi zavoj, postaje savršeno jasno da struja nije “ubila” Porscheovu sportsku karizmu. Jer u svojoj najjačoj Turbo S izvedbi ova se jurilica na struju s trkaćim izazovima nosi gotovo ravnopravno s čuvenim 911 Turbo S. Da nisam sama isprobala na asfaltu Grobnika, ne bih vjerovala, priznajem.
Poznavatelji će reći da je “pod okriljem” Turbo S oznake lako obarati brzinske rekorde. I to stoji. Ali nakon prvih Taycan modela Turbo S, Turbo i 4S, Porsche se odlučio i na novo izdanje svoje e-perjanice – Taycan.
Na njemu inovacija do inovacije, a unatoč nešto “slabijim mišićima”performanse ostaju sportske: S mjesta do 100 kilometara na sat za 5,4 sekunde maksilalnu brzinu od 230 km/h. Jednako zanimljivo zvuči i cijena četvrtog izdanja posve električnog Porschea koja na hrvatskom tržištu starta od 681.500 kuna.
“Ovaj se model oslanja na stražnji pogon i dostupan je s dvjema veličinama baterija: Novi početni model sa serijskom Performance baterijom u overboostu kod kontrole pokretanja donosi 300 kW (408 KS), a s opcionalnom Performance baterijom Plus i do 350 kW (476 KS). Pojedinačna nazivna snaga pritom iznosi 240 kW (326 KS) odnosno 280 kW (380 KS)”, pojašnjavaju u Porscheu.
Napominju pritom kako za vozno postolje Taycana koriste centralno umrežen sustav upravljanja. Integrirana regulacija voznog postolja Porsche 4D-Chassis Control analizira i sinkronizira sve sustave voznog postolja u stvarnom vremenu.
Ne misle stati
“I serijsku čeličnu amortizaciju Taycana i opcionalni adaptivni zračni ovjes s trokomornom tehnologijom nadopunjuje elektronička regulacija prigušivača Porsche Active Suspension Management (PASM). Adaptivni zračni ovjes uz to je opremljen Smartlift funkcijom.
Njome se Taycan može programirati na način da se razina vozila na određenim ponavljajućim mjestima poput pragova kolnika ili izlaza iz garaža automatski podigne.
I kod vožnji po autocesti Smartlift funkcija može aktivno utjecati na visinu vozila i podesiti razinu vozila na najbolji mogući kompromis između učinkovitosti i udobnosti vožnje”, stoji u objavi o novom Taycanu.
A da Porsche ne misli stati sa svojom ambicioznom strategijom zadržavanja kraljevskog statusa i u eri e-mobilnosti dokazuje i još jedan novi model Taycana – Cross Turismo koji bi se na našem tržištu trebao pojaviti sredinom svibnja. Sljedeća prekretnica Porscheove budućnosti “na struju” bit će, najavili su, posve električni Macan.
Svoj Porsche Taycan možete konfigurirati na sljedećem linku
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu