Startup Cidrani, jedan od timova iz zagrebačkog BIRD inkubatora, prvog hrvatskog prostora namijenjenog rastu timova i projekata koji se bave i umjetnom inteligencijom i strojnim učenjem, zatvorio je svoj prvi krug ulaganja dosegnuvši vrijednost od tri milijuna eura.
To je, kažu, tek početak njihova poduzetničkog puta. Osnivači Cidranija Nika Pintar i Bruno Balen imaju viziju svaku hranu učiniti superhranom, a BIRD-u su se pridružili kako bi nadogradili svoj well-being koncept izgradnjom tehnološke platforme za personaliziranu prehranu temeljenu na umjetnoj inteligenciji. Cidrani postoji od lani, a usred korona krize na tržište su plasirali svoje prve proizvode.
Za blagostanje kupaca
“U zadnjih godinu i pol smo skupili znanje i iskustvo i sad radimo na pripremi za razvoj platforme, a nakon ove investicije od 300.000 eura vrijednost startupa je procijenjena na tri milijuna te se pripremamo za idući investicijski ciklus do siječnja, vrijedan milijun i pol eura.
Naš investitor je angel investor, u pitanju je privatna investicija, a ne fond. Jedan od ciljeva nam je oformiti i prvu banku živih kultura, a uz tim mladih stručnjaka i uz znanstveni pristup i analizu nastavljamo Cidranijev cilj u postizanju blagostanja naših kupaca”, otkriva Bruno Balen, ističući da su jedan od svega desetak startupa u svijetu koji ide u tom pravcu.
Kako kaže, cilj im je da upravo Cidrani bude jedan od predvodnika pete industrijske revolucije, a u području hrane prvi su krenuli s tim.
“Krenuli smo s probavom i octom, a sada to samo nadograđujemo”, objašnjava Balen.
Dugoročno lanac smart barova
Osim što su već došli do polica specijaliziranih trgovina poput bio&bio i drogerijskih lanaca poput dm-a, u pregovorima su s trgovačkim lancima, a odnedavno ih distribuira i Oktal Pharma.
Trenutačno su Cidrani proizvodi prisutni na 250 lokacija, imaju i web shop, a kroz tjedan dana na tržište će lansirati svoj 25. proizvod. Proizvode organski jabučni ocat, med, fuzije kokosovog ulja i maslaca… Zadnje su predstavili svoju verziju napitka kombucha s kojom polako, ali sigurno ulaze u HoReCa.
“Za razliku od ostalih kombucha koje imaju šećer, naša ima 3,6 grama meda i ne zahtijeva cold-chain shipping, tj. hladno spremanje i dostavu.
Naime, mi imamo živu kombuchu koja ima rok dvije godine dok ostale imaju rok tranja od svega pola godine. U zadnjih desetak dana s kombuchom smo ušli u nekoliko kafića, a širenje na HoReCa kanal nam je i dalje u fokusu”, kaže Balen.
Cidrani proizvode izvezli su na tržišta Nizozemske, Bugarske i Latvije, soft launch su imali u Švedskoj, a idući tjedan i u Berlinu gdje se već sad njihov dolazak najavljuje preko velikih plakata po svim frekventnim mjestima u gradu.
“Naš dugoročni cilj je franšizni lanac Cidrani well-being smart bar u kojem će umjetna inteligencija imati veliku ulogu”, objašnjava Bruno Balen.
BIRD inkubator kojem se ovaj tim pridružio osim što nudi prostor za rad, tehnološke resurse, povezivanje s ključnim kanalima i partnerima daje i mentore koji znaju kako ideju pretočiti u funkcionalan i uspješan prototip.
Timovi imaju mentore ne samo iz Hrvatske već i iz Kanade i Indije i to iz raznih poslovnih područja, od tehnoloških do digitalnog marketinga i prava, a osim znanja i iskustva imaju i mrežu poznanstava koju mogu otvoriti startupima u inkubatoru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu