Hrvatska nedovoljno digitalno zrela: Temelj digitalne transformacije su ljudi

Autor: Objava za medije , 31. ožujak 2021. u 15:29
Foto: Pixsell

Održan okrugli stol „Digitalizacija u Hrvatskoj: Industrija 4.0“ u organizaciji Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.

„Digitalna transformacija je puno više od same tehnologije“, jedan je od zaključaka prvog okruglog stola  pod nazivom „Industrija 4.0“ iz serije „Digitalizacija u Hrvatskoj“. O svojim iskustvima s digitalizacijom raspravljali su članovi Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore: Medeja Lončar, predsjednica Uprave Siemens d.d., Marin Bek, CEO Ascalia d.o.o., Marijan Nöthig, direktor Ferro Preis d.o.o.,  Božidar Poldrugač, član Uprave Končar d.d. zadužen za digitalizaciju kao i Domagoj Šarić, voditelj Odjela za konkurentnost gospodarstva i Centra za inovacije i EU projekte u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Okrugli stol je moderirao Mladen Perkov, menadžer Klastera za inteligentnu energiju.

Kako je digitalizacija promijenila poslovne modele i korporativnu kulturu, iznijela je na primjeru tvrtke Siemens d.d. Medeja Lončar predsjednica Uprave. Siemens je prije sedam godina pokrenuo digitalnu transformaciju unutar tvrtke pod nazivom „Strateški put – vizija 2020.“. Tijekom tog procesa, zaključili su da se digitalna transformacija ne tiče samo tehnologije, već uključuje sve zaposlenike. Digitalna transformacija ujedno mora biti i transformacija mindseta svakog pojedinca uključenog u taj proces. Istaknula je i važnost ulaganja u javnu infrastrukturu, a na privatnom je sektoru da se posveti perspektivnim i konkurentnim područjima kao što su procesna industrija, energetika, turizam i ICT.

Da je digitalizacija puno više od same tehnologije istaknuo je i Marin Bek, direktor Ascalie d.o.o.: „Preduvjet digitalizirane proizvodnje su educirani ljudi. Mnoga hrvatska poduzeća još nisu započela digitalizaciju te ih čeka dug i izazovan put. Cilj svake digitalne transformacije trebala bi biti cjelokupna optimizacija poslovanja, a ne nepotrebno prikupljanje podataka koji se ne mogu iskoristiti.“

„Početak digitalne transformacije su rješenja koja su orijentirana prema klijentu. Naša je tvrtka krenula malim koracima i za početak formirala tim za digitalizaciju.  Uz odgovarajuću tehnologiju i partnere jednostavno smo krenuli u taj proces i razvijamo ga postepeno. Govoreći o Hrvatskoj, postavlja se važno pitanje hrvatske digitalne spremnosti i zrelosti. Ovo je izvrsno vrijeme za reindustrijalizaciju i privatni sektor to mora iskoristiti i uključiti se što prije“, istaknuo je Marijan Nöthig, direktor Ferro Preisa.

„Digitalizacija je ustvari change management. Pored toga, tvrtke moraju pratiti najnovije tehnologije jer u suprotnom zapravo financiraju svoju konkurenciju“, rekao je Domagoj Šarić, voditelj Odjela za konkurentnost gospodarstva i Centra za inovacije i EU projekte u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Pored toga naglasio je važnost klastera: „U Europi postoje 3000 klastera i svaki četvrti zaposleni je dio nekog od njih. Klasteri kao takvi imaju 25 posto veću produktivnost i postaju prirodni saveznici digitalizacije.“

Končar d.d. sa stoljetnom tradicijom, u svojoj praksi je odlučio upotrijebiti uz pojmove digitalizacije i digitalne transformacije i pojam digitalne evolucije, kako je rekao Božidar Poldrugač, član Uprave Končar d.d. zadužen za digitalizaciju. „Moramo uzeti u obzir sve ono što je bilo prije. Često puta razgovaramo kako modernizirati naš proizvodni portfelj. Potrebno je osigurati poveznicu između onog što je bilo prije prema novome, koristeći nove tehnološke mogućnosti. Razvoj ljudskih potencijala i interdisciplinarnost ključni su faktori na tom putu“.

Iako je pred hrvatskim tvrtkama dug put u pogledu digitalne spremnosti i zrelosti, nalazimo se u povoljnom razdoblju posebice imajući u vidu potencijale Europskog fonda za oporavak i otpornost, zaključno su se složili sudionici okruglog stola.

New Report

Close