Zagrebačka tvrtka se širi: Od konstrukcija za Hitachi i Mitsubishi, do onih za fuzijske reaktore u Francuskoj

Autor: Darko Bičak , 24. ožujak 2021. u 07:14
Radi se o pogonu veličine 15.000 m2 kojim jačaju proizvodne kapacitete/PD

Projekt je vrijedan 75 milijuna kuna, od čega su iz Europskog fonda za regionalni razvoj povukli 14,7.

Europski zrakoplovni konzorcij Airbus, njemački BMW, japanski Mitsubishi te francuske željeznice SNCF su samo neki od stalnih kupaca čeličnih konstrukcija zagrebačke tvrtke Bajkmont koja je upravo završila europski sufinanciran projekt gradnju svoje nove tvornice u Rugvici.

Kako ističe Miroslav Bajkovec, zamjenik direktora ove obiteljske tvrtke, Bajkmont je strateški usmjerio svoje poslovanje na nekoliko sektora te na izvoz kako bi zadržao stabilnost i kontinuitet poslovanja.

“Takva organizacija poslovanje omogućava stabilnost i kontinuitet poslovanja, jer kad u nekoj industriji dođe do zastoja, druga raste. Primjerice, prošle godine došlo je do pada potražnje u automobilskoj i avioindustriji, ali rastu željeznica, energetika i zaštita okoliša, a naročito IT industrija za koju tvrtka odrađuje sve više posla.

Tvrtka nije više mala, ali nije ni prevelika, tako da smo fleksibilni i brzo se možemo prilagoditi zahtjevima koje traže kupci i diktiraju uvjeti na tržištu”, kaže Bajkovec.

Iako im je građevinski sektor jedan od glavnih kupaca, usmjereni su kao dobavljači na još nekoliko industrija: zaštitu okoliša, energetiku, petrokemiju, avio i automobilsku industriju, željeznicu, IT industriju te logistiku.

Promjena smjera

Iako su dugo bili uglavnom fokusirani na domaće tržište, zadnjih pet godina je napravljen ozbiljan iskorak na ona inozemna gdje se, kako ističu, Bajkmont pozicionirao kao renomirani proizvođač kvalitetnih proizvoda kod kupaca koji imaju znatno veće narudžbe nego što ih poduzeće trenutno može prihvatiti. Glavno izvozno tržište im je Europska unija, a pojedinačno najviše izvoze u Francusku, Njemačku, Švedsku, Austriju i Italiju.

“U zadnje dvije godine izvozimo i u SAD-e, primjerice, atraktivne čelične konstrukcije za muzeje u Washingtonu i Los Angelesu, te projekte u Kanadi, Srednjoj Americi poput El Salvadora, čelične konstrukcije za geotermalne elektrane, te za fuzijski reaktor u Francuskoj – ITER, zatim u Katar, Kanadu i Japan”, pojašnjava nam Miroslav Bajkovec.

Bajkovec

Glavno izvozno tržište nam je Europska unija, ali posljednje dvije godine izvozimo i u SAD-e, primjerice, čelične konstrukcije za muzeje u Washingtonu i Los Angelesu.

Tvrtka je isporučila i konstrukcije na više projekata postrojenja za zaštitu okoliša i preradu otpada za japanski Hitachi i Mitsubishi, a u u Ujedinjenom Kraljevstvu radili veliki projekt spalionica otpada Buckinghamshire.

Na gospodarenju otpadom su radili i u Francuskoj, za svoje stalne kupce iz segmenta proizvodnje tehnološke opreme za sortirnice otpada i konstrukcija za petrokemijska postrojenja.

“Trenutno dovršavamo čelične konstrukcije za postrojenja još jedne nove sortirnice otpada u Parizu, a to nam je druga sortirnica u Parizu od ukupno 11 u Francuskoj. Spomenuo bih i novu tvornicu Nestle Purina u Sjedinjenim američkim državama, geotermalne elektrane u El Salvadoru, postrojenja za preradu kamena u Švedskoj…

Na domaćem tržištu dovršavamo radove na proizvodnji i montaži konstrukcije za stadion Pampas u Osijeku, a izvodili smo tijekom prošle godine konstrukcije za novi terminal Luka Ploče”, kaže nam zamjenik direktora tvrtke koja korijene vuče iz obrta Franje Bajkovca pokrenutog 1984., a koji je 1993. prerastao u tvrtku pod današnjim imenom.

Danas, uz oca osnivača, tvrtkom upravljaju njegovi sinovi Miroslav i Ivan. Od dvoje zaposlenih tvrtka je narasla na današnjih 150. U 2019. godini ostvarili su 70 milijuna kuna prihoda, od čega 65 posto u inozemstvu, a takav trend je zadržan i u protekloj godini.

Jačanje kapaciteta

Kako bi ostala konkurentna na tržištu, tvrtka se prije šest godina odlučila na investiciju u novi pogon koji bi uskoro, u fazama, trebao početi s proizvodnjom.

Kako pojašnjava sam Bajkovec, radi se o projektu ukupne vrijednosti 75 milijuna kuna, od čega su iz Europskog fonda za regionalni razvoj uspjeli povući 14,7 milijuna kuna bespovratnih potpora.

Radi se o pogonu veličine 15.000 m2 koji će im omogućiti jačanje proizvodnih kapaciteta, bolje proizvodne tehnološke mogućnosti i još iraženiju konkurentnost na globalnom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close