Zagreb bi za dvije do tri godine trebao dobiti prvih 20 autobusa za javni prijevoz na vodik, uz vrijednost investicije od 25 milijuna eura, najavljeno je u četvrtak na potpisivanju sporazuma o suradnji Ine i Grada Zagreba na uvođenju vodika u javni gradski prijevoz.
Sporazum između Ine i Grada Zagreba potpisali su zamjenica gradonačelnika koja obnaša dužnost gradonačelnika grada Zagreba Jelena Pavičić Vukičević te članovi uprave Ine Niko Dalić i Darko Markotić.
Predsjednica Uprave ZET-a Ljuba Romčević – Žgela istaknula je kako se radi o sporazumu Grada Zagreba i Ine ste Grada i ZET-a o daljnjim ulaganjima u alternativna goriva, odnosno za nabavu autobusa s pogonom na vodik.
Sporazumom su se njegovi sudionici obvezali i garantirali daljnja ulaganja u alternativna goriva. Konkretno, radi se o nabavi 20 autobusa s pogonom na vodik, a u ZET-ovom pogonu u Podsusedu planira se također i izgradnja punionice na vodik. Žgela očekuje da se projekt realizira kroz sljedeće dvije do tri godine, s tim da će se prva godina dana potrošiti na pripremu tehničke dokumentacije
Pročelnica Ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša grada Zagreba Mirka Jozić istaknula je da se radi o prvom projektu početka masovne primjene vodika na području Zagreba i Hrvatske.
“Stvaramo novo tržište za taj energent budućnosti. Procijenjena vrijednost 20 autobusa na vodik i prateće infrastrukture je 25 milijuna eura, a financirat će se bespovratnim sredstvima EU-a”, kazala je Jozić.
ZET-ovu autobusnu flotu danas po njezinim riječima čini 441 autobus prosječne starosti 10,9 godina, koji godišnje pređu ukupno 29 milijuna kilometara. U proteklih nekoliko godina, kazala je, flota je modernizirana, pa solidan dio autobusa, primjerice, vozi na plin.
Naglasila je da je u budućnosti nužan zaokret prema vozilima bez štetnih emisija – dakle ili električni autobusi ili autobusi na vodik – a razmišlja se da vodik, jednog dana, pogoni i vozila za sakupljanje otpada.
Član Uprave INE Niko Dalić rekao je da je vodik gorivo čiste energije, bez štetnih plinova, kao i da se pri vožnji vozila s pogonom na vodik ne stvara buka. Zadovoljan je što su prednost vodika prepoznali i ZET i Zagreb. Ina je po njemu snažno posvećena očuvanju okoliša, te će i dalje razvijati upotrebu vodika. Dalić se nada da će i drugi gradovi prepoznati primjer kojim je krenuo Zagreb.
Pavičić Vukičević, ističe da više ne možemo govoriti da zelene tehnologije ulaze na mala vrata, već su odavno u našim životima.
“U sljedeće dvije godine očekuje nas velika infrastrukturna investicija na prostoru Podsuseda, ulazak 25 milijuna eura kroz EU-ove fondove”, rekla je Pavičić Vukičević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu