Iako je poduzetnicu Ivu Golužu koja stoji iza brenda proizvoda za kućne ljubimce Qushin nedavno kontaktirao vodeći europski premium brend iz te branše s prijedlogom da za njih pod njihovom “kapom” proizvodi jastuke za kućne ljubimce, tu je priliku – odbila. Kako kaže, njena poduzetnička priča i put koji je zacrtala idu u smjeru povećanja proizvodnje, širenja asortimana te pozicioniranja brenda na stranim tržištima.
“Odbila sam ih jer se ne želim pretvoriti tek u pružatelja usluge šivanja bez obzira koliko to bilo profitabilno. To nije moja priča. I ja želim kao i oni stvoriti svoj brend i mislim da se to ne može kvalitetno napraviti ako radite i za druge, i to još za konkurenciju.
Jedan dio mene bio je počašćen zbog njihove ponude, a drugi pak razočaran načinom njihove komunikacije. Ta korporacijska bahatost je zapravo fascinantna i to od ljudi koji su tamo djelatnici.
Možda će netko pomisliti da sam donijela pogrešnu odluku, ali to jednostavno nije moj put, nije moja vizija. Ne zanima me tko što radi i ne trebam pratiti konkurenciju da znam da stalno moram raditi na novim idejama i proizvodima. Upravo zbog toga, a ne zbog suradnje s drugima planiram povećanje proizvodnje, zbog vlastitih proizvoda.
Za suradnju tipa cobrendinga smo uvijek, to smo ponudili i njima, ali nismo još dobili odgovor˝, otkriva Goluža koja priču brenda Qushin gradi pet godina.
Asortiman buja
Osnovni proizvod s kojim je izašla na tržište bili su jastuci koji su i danas najtraženiji proizvod te krevetići za kućne ljubimce koji se mogu uskladiti s identičnim dekorativnim jastucima, a danas imaju niz proizvoda od prostirka, dekica do torbi i igračka.
Qushin ima sedam zaposlenih, a sve se proizvodi u Zagrebu, u pogonu na Vrbiku gdje je i showroom. Osim na webshopu, brend je prisutan i u manjim specijaliziranim pet shopovima u Hrvatskoj, ali i diljem Europe.
“Manji pet shopovi sve više žele imati posebnije proizvode i razlikovati se od ponude ostalih pet shopova, a posebno od velikih lanaca koji gotovo svi imaju iste proizvode u ponudi. Oni više pažnje posvećuju kupcu, imaju taj individualniji pristup svojim kupcima što i mi preferiramo.
U Europi dugo postoji trend otvaranja pet boutiquea i sve je više vlasnika koji za ljubimce žele premium proizvode, i to ne samo u segmentu hrane, već i svih ostalih dodataka. Tako da ja predviđam da će vrlo brzo taj trend zahvatiti i Hrvatsku”, smatra Goluža.
Pohvalila se kako njihov web shop svake godine bilježi rast te je zaslužan za 50 posto njihova prometa. Najveće izvozno tržište im je Srbija, a slijede Njemačka, Austrija i Švicarska, a novi fokus su im tržišta zapadne Europe.
“Blagi porast internet kupnje koji smo lani ostvarili, i to u mjesecima u kojima smo prije korone uvijek bilježili pad, ulijeva mi hrabrost da su ovo vrijeme i okolnosti pravi trenutak za investiranje u razvoj – u nove proizvode, bolji webshop i naravno, digitalni marketing. Godinu smo završili s rastom od oko 10 posto”, precizira vlasnica.
Uskoro na tržište, otkriva, izlaži još jedan u nizu novih proizvoda – rukavica Qvixo. “Jedinstvena je i u svjetskim okvirima, a na inovativan i jednostavan način skuplja dlake kućnih ljubimaca s tekstilnih površina. To će biti komercijalan proizvod dostupan ne samo u pet shopovima, već i u drogerijama, supermarketima…,kaže Goluža.
Uskoro i novi webshop
Kroz desetak dana lansirat će i kolekciju torbi za nošenje manjih pasa, ogrlice, povodce te male torbice za šetnju u koju će stati mobitel, poslastice, vrećice i slično, a do kraja godine u planu su i keramičke zdjelice.
“Proizvodnja se odvija u prostoru od 100 m2, ali postaje nam tijesan, tako da je u planu i širenje proizvodnog pogona, posebno realiziramo li pregovore koje upravo vodimo s distributerima za strana tržišta.
Zadnja ulaganja su preuređenje showrooma i širenje asortimana, što se posebno odnosi na torbe, ogrlice i povodce. To je posve novi segment proizvoda u Qushin portfelju. Veće ulaganje koje slijedi bit će novi webshop, prilagođen i B2B kupcima”, otkriva za kraj Goluža.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu