Friendly Fire ulazi u UK: To je najbolja odskočna daska za Ameriku

Autor: Lucija Špiljak , 28. veljača 2021. u 22:00
Franšiza nudi kompletno osmišljeni i dokazani koncept e-sports arene/PD

U 2021. očekujemo probiti brojku od 20 franšiza, lansirati 3. generaciju naše opreme i dovršiti novu verziju softvera, kaže osnivač.

Friendly Fire nova je hrvatska franšiza Esports Arena, svojevrsnih računalnih igraonica s dodatkom e-sporta, koja postaje mjesto zabave, druženja i natjecanja.

Franšiza nudi kompletno osmišljeni i dokazani koncept e-sports arene, a franšizerima olakšava odabir lokacije, nabavku opreme, uređenje prostora, kompletni softver, financiranje, sve potrebne licence uz obuku kako voditi operativno posao, promociju…

Koncept je trenutno prisutan u tri zemlje – BiH, Hrvatskoj i Austriji, ima osam lokacija od kojih je pet u vlasništvu principala i tri su franšizirane, a interes su ovih dana pokazali franšizeri iz UK-a i Japana.

“Od početka smo znali smo da želimo postati franšiza. U BiH imamo Master Franchise partnera koji trenutno ima četiri lokacije i otvara još dvije uskoro.

U Austriji se kroz par mjeseci otvara naša druga franšiza. U Zagrebu su trenutno tri franšize i jedna u izgradnji. U Splitu bismo trebali dobiti prvu franšizu kroz pola godine.

Osim toga, kroz softver franšize Gamebay prisutni smo u Španjolskoj, Italiji i Švedskoj na više od 15 lokacija pod brendom partnera”, navodi David Kosir, osnivač tvrtke Friendly Fire koja osim franšize nudi i gaming opremu.

Otvaranje prve poslovnice

Prvu poslovnicu FF je otvorio 2017. u Avenue Mallu u Zagrebu pod imenom eSport Arena. Njihove suradnje su uglavnom bile fokusirane na male projekte koji bi se realizirali u nekoj od franšiza, ovisno o interesu partnera među kojima su bili Red Bull, AMD, Nova TV, Coca-Cola i KFC.

“Naši ključni partneri su naši franšizeri. To su uglavnom mladi poduzetnici koji su prepoznali priliku i perspektivu Friendly Fire brenda te uložili svoje vrijeme i novac. Naš lanac nabave je opsežan i uključuje bitna partnerstva s dobavljačima hardvera kao što su AMD i Nvidia ili tvornice iz Kine koji proizvode našu opremu”, pojašnjava Kosir.

Najnovija franšiza odvela je FF u Ujedinjeno Kraljevstvo gdje je, pojašnjava, franšizno poslovanje puno razvijenije i, uz manje administracije i otvorenost prema novim konceptima. U FF gledaju na UK i kao najbolju odskočnu dasku za američko tržište.

Čolak

Vjerujem da bi Friendly Fire u 10 godina mogao narasti na više od 100 franšiza i postati vodeći brend ovog tržišnog segmenta.

Paralelno s franšiziranjem u UK rade i na drugim franšizama u drugim državama. “U 2021. očekujemo probiti brojku od 20 franšiza, lansirati treću generaciju naše opreme i dovršiti novu verziju softvera”, najavljuje osnivač FF-a koji je otkrio kako imaju buduće franšizere u Nizozemskoj, Belgiji te Dubaiju.

Osim FF franšize, u Hrvatskoj, kaže Kosir, postoji 20-ak malih računalnih igraonica. “To je nekada bila tržišna niša, a danas postaje mainstream. Prije pandemije u našim franšizama su se nekoliko puta tjedno organizirali razni događaji, od ležernih druženja do turnira. Rijetko smo organizirali velike turnire u Hrvatskoj jer to još nema financijskog smisla”, kaže naš sugovornik u čijoj su igraonici gejmeri prosječne dobi od 22 godina, a najstariji 63.

Kod njih ne postoji koncept cijene igranja po satu, već svaki igrač ima svoj korisnički račun na kojem skuplja razne bonuse, popuste i experience koji mu daju rabat na osnovnu cijenu.

Ukupni popusti za redovite igrače iznose i više od 70%, a Kosir smatra kako to franšizerima omogućava visoku popunjenost kapaciteta iz čega maksimalne prihode, dok nagrađuju redovite posjetitelje.

Tvrtki je pomogla i CFCG – Colak Franchise Consulting Group, vodeća konzalting kuća za franšiziranje u Hrvatskoj.

Pomoć ‘velikana’

Osnivač grupe Andrija Čolak, čija je franšiza Surf’n’Fries danas prisutna u više od 20 zemalja, istaknuo je procjene kumulativnog rasta esports industrije od gotovo 25% do 2027.

Kada je njegova konzultantska grupa stupila u kontakt s brendom FF, shvatili su kako koncept može biti profitabilan u malim mjestima, ali i velikim gradovima što otvara mogućnosti za puno lokacija.

“Inače je teško pronaći takve koncepte. FF ima višegodišnji dokazani ‘traction’ na tržištu, uz razvijene vlastite sustave i softver što ih čini vrlo ‘franšizabilnim’ i nama zanimljivim.

U svijetu franšiza konstantno se traže svježi koncepti dokazani na tržištu”, zaključuje Čolak čija je tvrtka za FF radila projektiranje franšize, u fazi su recruitinga i brokeriranja, a premda je rano za procjene, vjeruje da bi FF mogao narasti u 10 godina na više od 100 franšiza i postati vodeći brend ovog tržišnog segmenta.

Komentirajte prvi

New Report

Close