Republika Srpska ponovno pokreće projekt izgradnje autoceste od Banja Luke do Mliništa koja bi završila u Splitu

Autor: Poslovni dnevnik , 16. veljača 2021. u 22:00
Ugovor o gradnji potpisan je s kineskom kompanijom Sinohydro prije dvije godine/SHUTTERSTOCK

Autoputevi RS su još 2014. godine s kineskom kompanijom Sinohydro potpisali preliminarni sporazum o projektiranju i izgradnji te autoceste u dužini od 62 kilometra i vrijednosti 600 milijuna eura.

Nakon nekoliko godina mirovanja vlast u Republici Srpskoj ponovno oživljava ideju izgradnje autoceste od Banja Luke do Mliništa.

Kako doznaje portal Capital.ba, Autoputevi RS planiraju već u travnju raspisati natječaj vrijedan milijun konvertibilnih maraka (oko 511.000 eura) za izradu idejnog projekta i plana parcelacije za prvu dionicu autoceste od Banja Luke do Mrkonjić Grada.

Inače, Autoputevi RS su još 2014. godine s kineskom kompanijom Sinohydro potpisali preliminarni sporazum o projektiranju i izgradnji te autoceste u dužini od 62 kilometra i vrijednosti 600 milijuna eura.

S tom kompanijom dvije godine kasnije, odnosno 2016., potpisan je i komercijalni ugovor, a sve je trebala financirati kineska Exim banka. Međutim do danas nije bilo nikakvog pomaka u realizaciji, a kompanija Sinohydro je početkom prošle godine otvorila predstavništvo u Banja Luci.

Portal Capital.ba navodi kako nije isključeno da se u posao oko izgradnje uključi i američka kompanija Bechtel, koja u Srbiji gradi Moravski koridor.

Predviđeno je da trasa autoceste vodi od čvorišta u Glamočanima, zatim preko Manjače, te dalje od Mrkonjić Grada do mjesta Baraći i potom prema granici s Federacijom BiH.

Naime, ideja je da se tom autocestom može doći do Splita u Hrvatskoj. Najveći dio od 99 kilometara prolazio bi kroz RS, 60 kilometara kroz FBiH, a 22 kilometra bi izgradila Hrvatska.

Međutim, vrlo je upitno koliko je hrvatska strana zainteresirana za taj projekt jer je on izravna konkurencija hrvatskoj cestovnoj mreži, objašnjava portal.

S druge strane, autocesta koja bi bila izgrađena samo do Mliništa, odnosno do entitetske granice s FBiH, za Republiku Srpsku ne bi bila ekonomski isplativa.

Komentirajte prvi

New Report

Close