Hrvatsko tržište automobila u 2021. počelo je donositi malo bolje rezultate. Istina je da je prošao tek siječanj i nezahvalno je prognozirati, no ako se po jutru dan poznaje godina bi trebala biti vedrija za prodavače automobila. Oni bi to odmah potpisali, a pogotovo Fiat, jer, vijest dana je da se nakon dugo vremena dogodila smjena na vrhu – Škoda Octavia više nije najprodavaniji novi automobil u jednom mjesecu! Pretekao ju je Fiat 500 – mali gradski “tutač” talijanskog giganta u proteklom se mjesecu, prema podacima agencije Promocija plus, prodao u 152 komada (skoro duplo više nego lani u siječnju – 86), dok je perjanice češke kompanije prodano 145.
U siječnju je novoregistrirano 2915 novih osobnih vozila, što je 20-ak posto manje nego u siječnju lani (3631), s tim da valja imati na umu da je prošlogodišni siječanj bio pretposljednji “staronormalni” mjesec. Fiat drži primat po najprodavanijim modelima, a nakon 500 i Octavije treći je po prodaji Volskwagen T-Cross (131) kojeg u stopu prati VW Golf (130), a peta je Fiat Panda 93. Iza nje je VW T-Roc s 84 prodana primjerka.
Volkswagen je, pak, najprodavanija marka, sa 649 novoregistriranih novih prodanih vozila u siječnju, te zauzima 22,26% tržišta, Škoda (također dio VW konglomerata) ga slijedi s gotovo upola manjim udjelom (12,76% s 372 komada), a treći je Fiat s 8,44% tržišnog kolača od 246 novih prodanih auta.
Što se tiče vrste pogona, iz podataka Promocije plus vidi se da kod VW-a prednjači benzinski, kod Škode malo više je dizelaša, kod Fiata trećina otpada na hibride, a zanimljivi su omjeri kod marki Dacia i Suzuki – od rumunjske marke 61% je prodanih auta s LPG-om (ukapljeni naftni plin), a kod Japanca s 85% dominiraju hibridi koji su od lani u gami te marke. Dacia i Suzuki su inače peti i šesti na tablici najprodavanijih marki u Hrvatskoj u siječnju, sa 128 i 124 primjerka, četvrti je Peugeot s također 128 ukupno prodanih i novoregistriranih automobila u proteklom mjesecu. Čistih ‘elektraša’, osobnih vozila isključivo na strujni pogon, prodano je,od svih marki, jedva 48, odnosno 1,6 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu