HGK, uz konzultantsku pomoć Svjetske banke, kao partner na provođenju Strateškog projekta za podršku inicijativa klastera konkurentnosti, identificirala je poslovne prilike u 13 područja u kojima leži uspjeh kroz izvoz te ulaganja, s jamstvom za stvaranje dodane vrijednosti u hrvatskom gospodarstvu.
Nazivaju se strateški segmenti te za njih, prema voditelju Odjela Centra za inovacije i EU projekte HGK Domagoju Šariću, postoje ili tek nastaju globalni lanci, u idućih 5 do 10 godina predviđa im se rast, dok konkurencija u globalnim razmjerima još nije velika te tržišta još nisu zasićena.
Hrvatska energetika mogla bi npr. razviti energetski neovisne sustave integrirajući u postojeću električnu mrežu nove OIE (sunce i vjetar) s baterijskim sustavima za pohranu energije i pričuvnim napajanjem.
To je tek jedan praktični primjer iz niza navedenih u provedenoj analizi prilika u djelatnostima trgovine, prometa, drvne industrije, farmaceutike pa sve do hrane, čiji bi se proizvođači “trebali usredotočiti na plasiranje jela od svježih sastojaka spremnih za uporabu ili za brzu pripremu”.
Projekt u vrijednosti 67,5 milijuna kuna, sufinanciran je 85% iz EU, dok 15% financiraju projektni partneri, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja koje je njegov nositelj i HGK.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu