Sanofi je jedna od vodećih farmaceutskih kompanija u svijetu koja na području Hrvatske djeluje već više od 20 godina.
Predsjednik Uprave Sanofi-Aventisa Croatia Zvonimir Dürrigl kaže kako su važan sudionik zdravstvenog sustava te i u našoj zemlji doprinose boljem liječenju bolesnika nudeći širok izbor inovativnih terapijskih mogućnosti za različite bolesti kao što su dijabetes i kardiovaskularne bolesti, onkološke bolesti, multipla skleroza, rijetke bolesti itd.
Sanofi Pasteur, dio kompanije Sanofi, vodeći je dobavljač cjepiva u Hrvatskoj. Dürrigl kaže kako njihovi zaposlenici svakodnevno rade kako bi zdravstvenim djelatnicima pružili najnovije informacije o lijekovima i mogućnostima liječenja u terapijskim područjima u kojima su zastupljeni.
Snažno podupiru i edukaciju zdravstvenih djelatnika kako bi pomogli da najnovije znanstvene spoznaje budu primijenjene u liječenju bolesnika.
“U kompaniji snažno vjerujemo u važnost inovativnih lijekova, kako za pojedine bolesnike, tako i za društvo u cjelini. Stoga je naša misija omogućiti dostupnost najnovijih terapijskih mogućnosti bolesnicima u Hrvatskoj istovremeno kad i u razvijenim zemljama Europske unije, imajući u vidu financijske mogućnosti i održivost našeg zdravstvenog sustava. Inovacije u području atopijskog dermatitisa i onkologije npr., čiji skori dolazak očekujemo, predstavljaju terapijska rješenja za bolesnike koji do sada nisu imali gotovo nikakav odgovarajući izbor liječenja i potencijalno mogu promijeniti tijek bolesti.
Također, Sanofi je aktivan dionik u društvu, te zajedno s drugim inovativnim farmaceutskim kompanijama u Republici Hrvatskoj nastoji partnerskim odnosom sa zdravstvenom administracijom omogućiti podršku i razvoj hrvatskoj zdravstvenog sustava”, kaže Zvonimir Dürrigl s kojim smo razgovarali o istraživanjima vezanim za COVID-19, važnosti inovacija i digitalne transformacije, partnerstvima s akademskim i komercijalnim institucijama te mogućnostima ulaganja velikih kompanija u Hrvatsku.
Na koje je sve načine Sanofi uključen u borbu protiv koronavirusa?
Kada se pandemija COVID-19 počela širiti svijetom, naš primarni fokus bio je i ostaje osigurati proizvodnju i opskrbu našim lijekovima. Unatoč situaciji, sva naša proizvodna mjesta diljem svijeta nastavila su raditi, osiguravajući kontinuiranu opskrbu lijekova od kritične važnosti za bolesnike. Sanofi Pasteur, s više desetljeća dugim iskustvom u razvoju cjepiva, ubrzo je aktivirao sve raspoložive snage i znanstvenu ekspertizu kako bi se pokrenuo razvoj cjepiva za prevenciju virusa COVID-19 i pomoglo u zaustavljanju ove pandemije. Trenutno u razvoju imamo dva tipa cjepiva. Istovremeno, Sanofi radi na povećanju proizvodnih kapaciteta, kako bismo mogli brzo isporučiti dovoljne količine budućih cjepiva. Naime, svako pandemijsko cjepivo nakon procjene sigurnosti i djelotvornosti u kliničkim studijama i posljedičnog odobrenja za stavljanje u promet, morat će biti proizvedeno u velikoj količini kako bi se zadovoljile globalne potrebe javnog zdravstva.
Spomenuli ste inovacije – koliko su one važne za Sanofi i na kojim principima su utemeljene?
Kompanija je nedavno objavila novu strategiju istraživanja i razvoja, koja naglašava usmjerenost na istraživanje terapijskih opcija za one bolesti za koje danas ne postoje lijekovi ili postojećim lijekovima nije moguće postići odgovorajući učinak. Stoga će istraživanje i razvoj biti usmjereni na područja onkologije, atopijskog dermatitisa i imunologije, rijetkih bolesti, neurologije, te naravno cjepiva.
U Sanofiju se globalno više of 15.000 znanstvenika svakodnevno bavi istraživanjem i razvojem. U ovom trenutku se čak 91 projekt nalazi u kliničkom razvoju, od čega je 70% projekata razvijeno internim resursima. Također, na globalnoj razini ostvarena su brojna partnerstva s akademskim i komercijalnim institucijama i kompanijama, kako bi se omogućio što brži razvoj transformativnih terapijskih mogućnosti, ali i osnažio razvojni potencijal kompanije.
Kao i velika većina multinacionalnih kompanija, i u Sanofiju prolazimo kroz digitalnu transformaciju. Za farmaceutskog lidera to znači ulaganje u digitalizaciju sveukupnog poslovanja, korištenje umjetne inteligencije i napredne analize podataka u brojnim procesima, na primjer u provođenju kliničkih ispitivanja ili u postupcima odobravanja lijekova. Sanofi je također svjetski proizvođač lijekova i djelatnih tvari te je digitalizacija proizvodnih procesa jedan od prioriteta kompanije. Inovacija je usađena u našu kulturu – način na koji radimo sa zaposlenicima i suradnicima.
Na ljestvici Global Innovation Indexa 2020. Hrvatska se nalazi na 41. mjestu, a jedna od najvećih zamjerki u području inovacija su loša suradnja znanstvenog i gospodarskog sektora te nedostatak aktivnosti istraživanja i razvoja. Kako komentirate ovu poziciju Hrvatske i kako ona utječe na odlazak mladih iz zemlje? Kakva je situacija s vašom tvrtkom i kadrovima?
Istraživanje i razvoj novih lijekova temelj je našeg poslovanja. Suradnja sa znanstvenim sektorom, odnosno liječnicima i ostalim zdravstvenim djelatnicima u području kliničkih ispitivanja i praćenja učinaka i sigurnosti lijekova vjerojatno je najvažniji čimbenik uspješnog razvoja i primjene novih lijekova. U Hrvatskoj imamo bogatu tradiciju i vrhunske stručnjake u području kliničkih ispitivanja, dakle imamo osnovne preduvjete da privučemo ulaganja velikih kompanija u ovo područje koje, osim što osigurava dostupnost najnovije terapije, predstavlja i ulaganje u visoku tehnologiju i znanstveni napredak naše zajednice. Zdravstvena administracija i farmaceutska industrija u Hrvatskoj trebale bi intenzivno surađivati na stvaranju transparentnog, efikasnog i poticajnog pravnog i financijskog okvira, poštujući naravno najviše etičke standarde, kako bi naša zemlja postala atraktivna za ulaganja u klinička ispitivanja i razvoj novih lijekova. U Sanofiju smatramo da su naši ljudi naša najveća vrijednost. Strukturiranim ulaganjem u razvoj ljudi, uz brigu za pojedinca i poticajno poslovno okruženje, Sanofi pokušava biti odgovoran i atraktivan poslodavac. U internacionalnom okruženju postoje brojne razvojne prilike unutar kompanije te za sada možemo reći ne samo da nemamo većih problema s odlaskom mladih talenata, nego da i mladi iz drugih zemalja dolaze raditi k nama, a mnogi naši zaposlenici obnašaju regionalne i globalne dužnosti živeći i radeći u Hrvatskoj.
Donirali ste sredstva Medicinskom fakultetu za potrebe digitalizacije fakulteta. Koja vam je bila motivacija i radite li još sličnih stvari? Koliko je za vas bitna povezanost s obrazovnim institucijama?
Točno, kompanija Sanofi donirala je sredstva za razvoj sustava za učenje na daljinu Medicinskom fakultetu u Zagrebu, odgovorivši pozitivno na zamolbu Fakulteta nakon razornog potresa u ožujku ove godine. Smatramo da je kvalitetno obrazovanje najbolje ulaganje u budućnost društva, a važnost liječnika i ostalih zdravstvenih djelatnika za dobrobit zajednice najbolje se očituje u vrijeme ove pandemije. Nadamo se da će naša donacija potaknuti i druge kompanije na slične inicijative, a mi ćemo uvijek rado poticati aktivnosti koje promiču inovaciju, edukaciju i povoljno utječu na zdravlje ljudi i razvoj zajednice u cjelini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu