Dok su mnogi najavljivali obrazovnu reformu, koja bi naglasak trebala staviti na razvoj vještina, u Tehničkoj školi Nikole Tesle iz Vukovara pokrenuli su svoju, malu reformu, kada su krenuli u razvijanje projekta ROBOT za praćenje nastave na daljinu. Dugoročni cilj projekta je upravo usvajanje tehnoloških znanja i vještina mladih iz područja Vukovara i okolice. Želja je olakšati im ulazak u svijet tehnologija 21. stoljeća.
Ideja o projektu Robot rodila se prije dvije godine iz gledanja jednog od nastavaka popularne humoristične serije, a u kojoj se pojavljuje sličan, ali jednostavniji robot. U svojoj srži on bi bio nastavno pomagalo za učenike koji zbog bolesti ili bilo kojih drugih razloga ne mogu prisustvovati nastavi u fizičkom okruženju.
Unutar projekta će Tehnička škola napraviti robote koji će omogućiti učenicima daljinsko praćenje nastave. U izradi robota sudjelovat će učenici škole i profesori mentori, a njihov projekt donosi pogled u budućnost. Onaj pogled u kojem se da iščitati da će mladi ljudi, uz dobru podršku, uvijek biti korak dalje i svojim radom unositi promjene.
”Robot je u biti vozilo koje u svojoj glavi nosi tablet. Tablet, kao i računalo udaljenog učenika spojeni su preko interneta, odnosno omogućena je dvosmjerna video i audio veza koja omogućava komunikaciju učenika i profesora. Učenik na udaljenom računalu posjeduje i odgovarajuće komande kojima može upravljati robotskim vozilom, tj. kretati se po učionici ili obilaziti cijelu školu”, vukovarske Tehničke škole Nikola Tesla i voditelj projekta Robot Boris Ivanković.
Učenici od drugog do četvrtog razreda, koji borave u kabinetu elektronike, već nekoliko mjeseci sudjeluju u izradi prototipa i prate njegovo nastajanje. U ovom trenutku prototip robota je napravljen i potpuno je funkcionalan.
”Rad učenika će se maksimizirati u sljedećem razdoblju kada ćemo napraviti još 7 takvih robota. Učenici će aktivno sudjelovati u izradi svih robota, spajanju mehaničkih dijelova, lemljenju elektroničkih sklopova, 3D ispisivanju, programiranju mikroupravljača, pravljenju baterija i sl. Osim toga znanja potrebna za izradu ovoga robota prelit će se u izradu novih laboratorijskih vježbi (koliko to kurikulum dopušta), te u više završnih radova maturanata”, dodao je Ivanković.
ROBOT je projekt Tehničke škole Nikole Tesle iz Vukovara i Zaklade Novo Sutra. Zakladu Novo sutra osnovao je gospodin Pavao Vujnovac, vlasnik i predsjednik Uprave Energia naturalis grupe i PPD-a. Od osnutka 2016. potiču izvrsnost kroz dodjelu sredstava za razvojne projekte i studentske stipendije. Za ovaj projekt donirali su iznos od 123.000 kuna, a novac će biti uložen u nabavku potrebnih elektroničkih uređaja koji su neophodni u realizaciji.
”Zaklada ovim sredstvima još jedno prepoznaje naš rad i sve što škola može ponuditi na području elektronike i robotike. Naime, 2017. godine Zaklada je prvi put prepoznala naš rad na osnovu prijašnjih projekata i donirala nam sredstva za opremanje kabineta elektronike i robotike. Zahvaljujući tim sredstvima danas škola posjeduje jedan od najbolje opremljenih kabineta za elektroniku u republici Hrvatskoj. Projektom Robot željeli smo pokazati da su ta sredstva uložena na pravi način i da su nam omogućila daljnje napredovanje, praćenje novih tehnologija i uvođenje istih u nastavu”, istaknuo je Ivanković.
Od 7 robota njih 5 će biti podijeljeno školama ili ustanovama s ciljem edukacije, širenja znanja o novim tehnologijama i upoznavanja s mogućnostima robota.
”Kada bih mogao točno podijeliti znanja koja su potrebna za izradu ovakvog robota rekao bih da programiranje sudjeluje s 50%, poznavanje elektronike 25%, te računalno 3D dizajniranje i ispis s preostalih 25%. Sva ta područja spadaju u digitalne vještine više razine, a koja nastojimo pružiti učenicima u našoj školi”, dodao je naš sugovornik.
Osim usvajanja tehničkih vještina, projekt ima još nekoliko ciljeva. Jedan od njih je bavljenjem novim tehnologijama ostvariti suradnju među mladima ovoga područja, bez obzira na etničke, socijalne ili druge različitosti, ali i zainteresirati veći broj osnovnoškolaca za upis u njihovu školu te posljedično motivirati nastavnike za daljnje stručno usavršavanje.