Najvećem državnom gubitašu Vlada hitno šalje 50 milijuna kuna

Autor: Marija Brnić , 17. prosinac 2020. u 22:00
HŽ Cargo prošlu je godinu zaključio sa 140 milijuna kuna gubitaka/HŽ CARGO

HŽ Cargo proteklih godina već prolazi program restrukturiranja, a izvanrednu pomoć zatražila je nova uprava koja je imenovana nakon smjene bivše.

Najveći gubitaš među državnim poduzećima HŽ Cargo jučer je dobio od Vlade hitnu financijsku injekciju, zajam u visini od 50 milijuna kuna, a u idućoj godini slijedi mu novo restrukturiranje, moguće i priprema privatizacije.

HŽ Cargo proteklih godina već prolazi program restrukturiranja, a izvanrednu pomoć zatražila je nova uprava koja je imenovana nakon smjene bivše zbog loših rezultata nacionalnog operatora željezničkog teretnog prometa.

Zahtjev za financijsku intervenciju Vladi je stigao uz obrazloženje da se tvrtka suočava s problemom održavanja likvidnosti i prijeti joj nemogućnost podmirenja obveza.

Pozajmicu, koju HŽ Cargo dobiva na šest mjeseci i uz kamatu od 1 posto, smatra se državnom potporom, o kojoj Europska komisija još nije konzultirana, pa ju ministar Butković ju mora hitno, u idućih deset dana obavijestiti.

HŽ Cargo, pak, dobiva obvezu u idućih deset dana izraditi hitan program kriznog upravljanja, te ga početi primjenjivati najkasnije do 29. siječnja 2021. Osim toga, Butković je zadužen kao predstavnik u Skupštini ove državne tvrtke, da u roku od tri mjeseca bude izrađen i novi sveobuhvatan plan restrukturiranja HŽ Cargoa.

Prema dosadašnjim najavama, za očekivati je da bi on mogao predviđati i ulazak strateškog partnera, što su Ministarstvu prometa bili preporučili financijski savjetnici koji su snimili stanje u HŽ Cargou, uz savjet da se prije traženja strateškog partnera tvrtku pripremi optimiziranjem poslovanja.

Uprava na čelu s Draganom Marčinkom već, kako se navodi u Vladinoj odluci, provodi mjere konsolidacije i smanjenja troškova, no daljnje mjere izravno se ne navode.

Tek se naglašava važnost da se poslovanje HŽ Cargoa održi, uz obrazloženje da zauzima polovicu tržišta željezničkih usluga prijevoza tereta u svim dijelovima Hrvatske, te bi njegovim izlaskom s tržišta nastale negativne posljedice u svima dijelovima zemlje.

Prošlu godinu, inače, HŽ Cargo zaključio je sa 140 milijuna kuna gubitaka, a s negativnim rezultatom nastavio je poslovati i u ovoj korona-godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close