U JP Luka Brčko uskoro očekuju raspisivanje javnog natječaja za početak obnove lučkih kapaciteta i nabavku dizalice.
Radovi će biti financirani sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) od 10 milijuna eura, od čega će tri milijuna za nabavku dizalice biti nepovratna, izvještava RTRS.
Luka Brčko će, prema svim financijskim pokazateljima, ovu godinu završiti s gubitkom. Plan prekrcaja roba, kako se navodi, iz objektivnih razloga, ostvaren je oko 45%.
Alija Osmanbašić, zamjenik direktora JP Luka Brčko, za Radio Brčko rekao je da su glavni razlozi za gubitak u poslovanju ove godine bili gotovo pola godine neplovna Sava i zabrana prometa teškim motornim vozilima na mostu Brčko – Gunja, koji je i granični prijelaz između Bosne i Hercegovine i Hrvatske.
Nema rezervnih dijelova
Osmanbašić je naveo da je plan prekrcaja roba za 2020. iznosio 164.000 tona, a da je do listopada realizirano oko 70.000 tona. U međuvremenu, krajem tog mjeseca vodostaj Save postao je povoljan za plovidbu, te je u Luci Brčko s dugogodišnjim partnerima iz Bosne i Hercegovine ostvaren prekrcaj oko 10.000 tona roba.
Osmanbašić je istaknuo da se sa stabilizacijom vodostaja i plovnosti rijeke Save stabilizirao i povećao prekrcaj roba u Luci i dodao kako očekuje da će godišnji plan prihoda od oko dva milijuna KM, biti blizu realizacije, s mogućim gubitkom od oko 300.000 KM (oko 153.000 eura).
Međutim, gubitak je do prosinca, iz navedenih razloga, dosegnuo 340.000 KM (oko 173.000 eura). Također, umjesto planiranih 184.000 tona, Luka Brčko je prošle godine prekrcala samo 125 tona tereta i time izgubila trećinu prihoda. Naime, brodovi teško ulaze u Luku Brčko jer Sava uglavnom nije plovna.
Mladen Rogić, kapetan Kapetanije Brčko, kaže da je Sava, u prosjeku, plovna oko 260 dana godišnje. S druge strane, zbog potpune zastarjelosti tehnike usluge Luke Brčko nisu sigurne, a produktivnost je pala na minimum. Marinko Viljušić, direktor Luke, kaže da su dizalice vrlo stare, jedna 52 godine, a druga 53, te da su često u kvaru. Dodaje da za njih više nema niti rezervnih dijelova, zbog čega se nadaju kupovini nove dizalice.
Nužno čišćenje korita Save
Iz vlade distrikta Brčko najavljuju raspisivanje javnog natječaja za nabavku nove dizalice i izbor izvođača radova. Izvođač ima obvezu na vrijeme započeti i obaviti građevinske radove.
Viljušić kaže da je planirana izgradnja novog kolosijeka sa željezničke postaje Brčko Novo do luke, uređenje platoa u luci, te izgradnja pruge unutar luke i nove pristupne ceste.
Gospodarstvenici su vijest o obnovi Luke Brčko jedva dočekali, iako, kako kažu, svoju robu tu rijetko skladište, navodi RTRS.
Poduzetnik Jelenko Ilić kaže da bi, kada bi se lučki kapaciteti koristili od 50 do 70 posto to znatno utjecalo na gospodarstvo Brčko distrikta, ali i cijele BiH.
Bez čišćenje korita Save od Beograda do Siska, dugačkog 460 kilometara, niti novi kapaciteti Luke Brčko neće mnogo značiti, bez obzira što ima povoljan geografski položaj.
Za potpunu plovnost Savom potreban je zajednički poduhvat svih zemalja kroz koje prolazi, ali i Europske unije, ističu gospodarstvenici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu