Slovenija izmjenama Zakona o cestovnom prijevozu otvorila vrata Uberu

Autor: Poslovni dnevnik , 13. prosinac 2020. u 22:00
Ljubljana je naklonjena dolasku internet platformi za prijevoz/SHUTTERSTOCK

Slovenska vlada je uvjerena da će Uber i slične kompanije ponudu prijevoza učiniti raznolikijom, a cijene sniziti.

Slovenska vlada prošlog je tjedna odobrila prijedlog izmjena i dopuna Zakona o cestovnom prijevozu koji, uz ostalo, daje pravnu osnovu za rad online platformi poput Ubera. Prema prijedlogu, vozačima koji koriste te platforme trebat će licencija.

Naime, tzv. najam vozila s vozačem može se obavljati kao prijevoz jednog ili najviše osam putnika, a takav prijevoz može obavljati samo licencirani prijevoznik. Među zakonskim novostima je i ukidanje obvezne uporabe taksimetra za taksiste.

Taksimetri odlaze u povijest

Jernej Vrtovec, ministar infrastrukture, kaže da je cilj ministarstva poboljšati mobilnost stanovništva te da je Uber samo jedna od aplikacija koje djeluju u svijetu.

“Uvođenjem usluge najma automobila s vozačem država bi sigurno poboljšala mobilnost ljudi, posebno u područjima u kojima je taksi teško dostupan, a ponuda javnog prijevoza slaba. Kada bi imali aplikaciju poput Uberove, netko sa sela, gdje nema mogućnosti putovanja autobusom ili vlakom, niti mogućnosti osobnog prijevoza, mogao bi se koristiti takvom aplikacijom”, objasnio je Vrtovec.

700

taksija prema procjenama, postoji samo u Ljubljani

Slovenska vlada je, prema tome, uvjerena da će Uber i slične kompanije ponudu prijevoza učiniti raznolikijom, a cijene sniziti.

Izmjenama zakona također se predlaže smanjenje administrativnih prepreka za obavljanje taksi djelatnosti. Uvjeti korištenja elektroničke prijave za taksije i prilikom najma vozila s vozačem isti su, što osigurava jednako postupanje prema obje vrste prijevoza.

Taksimetri više ne bi bili obvezni niti za taksiste, kojih je prema nekim procjenama više od 700 samo u Ljubljani.

Budući da su cijena prijevoza i ruta unaprijed jasni za prijevoz dogovoren putem internetskih platformi, što putniku daje sigurnost davatelja usluga, zahtjevi za dodatnom zaštitom, poput taksimetra, nepotrebni su, navodi Ministarstvo infrastrukture.

Ciljevi lokalnih zajednica

No slovenski taksisti većinom se protive promjeni zakona, a platforme poput Ubera smatraju nelojalnom konkurencijom koja im oduzima posao.

Općine će također imati pravo glasa u donošenju pravila jer će moći postaviti standarde kvalitete koji propisuju vrstu pogona, izgled vozila i njegovu starost.

Prema Ministarstvu infrastrukture, to će im omogućiti da slijede ekološke ciljeve lokalne zajednice i osiguraju odgovarajuću razinu prijevoza.

Dolasku Ubera u Ljubljanu odavno je bio naklonjen gradonačelnik Zoran Janković, koji je izjavio da grad Uberu nudi svoja električna vozila koja bi mogla biti uključena u Uberov vozni park, te da će svi automobili koje će voziti Uberovi vozači morati biti zelene boje.

Komentirajte prvi

New Report

Close