OMV-INDOIL – 30 godina kvalitete

Autor: PD VL native tim , 23. studeni 2020. u 08:00
Foto: OMV – INDOIL

Nova tržišta osvajaju tehničko-tehnološkim rješenjima koja su uvijek korak ispred konkurencije, a kvalitetu njihovih procesa i proizvoda potvrđuje više od 20 internacionalnih certifikata.

Tvrtka OMV – INDOIL d.o.o. ove je godine obilježila 30 godina uspješnog rada, 2019. godinu zatvorila s izvrsnim poslovnim rezultatima, a izazovnu 2020. godinu iskoristila za rast i razvoj. Prema posljednjim službenim financijskim podacima, prihodi tvrtke su povećani u odnosu na prethodno razdoblje. Ukupno gledano, tvrtka je profitabilna, likvidna, ima trend rasta svih ključnih pokazatelja te značajan potencijal daljnjeg rasta i razvoja. U pitanju je jedna pozitivna domaća poduzetnička priča, stoga smo razgovarali s njenim vlasnikom, mr. sc. Tomislavom Matkovićem, koji danas u upravi tvrtke sudjeluje kao član uprave i savjetnik za razvoj novih proizvoda i proizvodnju.

Vaša tvrtka OMV – INDOIL je ove godine obilježila 30 godina uspješnog poslovanja. Na što ste posebno ponosni u vašem poslovanju i jeste li dostojno proslavili obljetnicu?

Proslavu nažalost nismo mogli organizirati radi trenutne situacije s Covidom 19, a zaista imamo razloga za slavlje. OMV – INDOIL je proizvođač industrijskih ventila, sa 128 zaposlenika na dvije lokacije. Naše proizvode izvozimo u 39 zemalja i s ponosom ističemo da su naši proizvodi ugrađeni u industrijska i energetska postrojenja na svim kontinentima. Oko 50% prihoda ostvarujemo na inozemnim tržištima, a i ponosni smo nositelji više od 20 internacionalnih certifikata koji potvrđuju kvalitetu naših procesa i proizvoda. Radimo najzahtjevnije projekte i prepoznati smo kod naših partnera kao pouzdan proizvođač koji, ne samo da prati, nego i kontinuirano unapređuje proizvodnju i proizvode da bi kupcima isporučio dodatnu vrijednost. Naš cilj su tehničko-tehnološka rješenja s kojima smo uvijek barem korak ispred konkurencije. Sve to uspijevamo zahvaljujući našim vrhunskim i vrijednim zaposlenicima koji svakodnevno prihvaćaju nove izazove i uspješno ih rješavaju.

Koliko danas izvozite i koja su vam najvažnija tržišta?

Prisutni smo na svim kontinentima i izvoz čini oko 50% našeg ukupnog prihoda. Najvažnija tržišta su nam zemlje Europske unije, zatim ostale europske zemlje, zemlje EAC, zemlje srednjeg istoka. Izvoz temeljimo na čvrstoj povezanosti s našim partnerima tako da stvaramo uzajamno korektne i dobre odnose kao zalog dugoročnoj poslovnoj suradnji. Industrije s kojima smo povezani u izvozu korespondiraju s našim programima i načelima, a to znači da smo prisutni u naftnoj i petrokemijskoj industriji, energetici, procesnoj industriji i brodogradnji. Posebno smo ponosni da smo iskoristili iskustva i znanja iz sektora brodogradnje te da se uspješno natječemo na međunarodnim projektima iz brodogradnje i OFFSHORE industrije. Nova tržišta osvajamo i novim proizvodima koji su rezultat vlastitog znanja, tehnologije i razvoja i koriste se u najzahtjevnijim industrijama.

Koji su vam bili ključni faktori uspjeha?

Više faktora određuje tržišnu poziciju i šansu za uspjeh u ovoj industriji. Ključan i najvažniji faktor su uvijek ljudi. Mi imamo sreću da smo stvorili izvanredan tim i odličnu suradnju mladih kadrova i iskusnijih kolega koji nesebično prenose znanja i iskustva jer je to jako bitno u ovako zahtjevnim industrijama.

Zatim je jako bitan mix proizvodnje – tehnologije, razvoja – inovativnosti, kvalitete i prodaje. Sve to skupa mora biti dobro osmišljeno i vođeno od strane menadžmenta kako bi ovaj mix rezultirao proizvodom koji će biti kvalitetan, konkurentan, prepoznat i realiziran na tržištu.

Što vidite kao glavne izazove za hrvatske proizvođače u narednom razdoblju?

Hrvatsko tržište je premalo, izvoz je neminovan uvjet za opstanak i to predstavlja glavni izazov svakom proizvođaču u Hrvatskoj. Nažalost, pokretanje izvoza zahtijeva dosta vremena, financijskih sredstava i različitih prilagodbi. Uz to, iz vlastitih iskustava potvrđujemo da Hrvatska nije prepoznata kao industrijska zemlja i da nam je put do kupca u inozemstvu ponekad i duži i naporniji nego nekim našim konkurentima.

S druge strane moramo reći da jednom kada se dokažete u kvaliteti i rokovima isporuke nemate problema, dapače, postiže se visoki respekt i uvažavanje.

Koje su ključne prednosti i snage tvrtke OMV – INDOIL danas?

OMV – INDOIL nakon trideset godina rada na organizaciji, razvoju i proizvodnji definitivno figurira kao internacionalna kompanija prepoznata u svijetu proizvodnje ventila visoke kvalitete i performansi na tržištu poznatim kao: HP – high performance valves. Ponosni smo na naše ljude, od servisnih službi do menadžmenta, jer svakodnevnim radom dokazuju da se možemo nositi s izazovima rada na internacionalnom tržištu. Stvorili smo bazu inovativnih proizvoda, bazu kupaca – bolje reći poslovnih partnera, tehnološku bazu i organizaciju koja podržava sve funkcije poslovanja.

Koji su trendovi u proizvodnji ventila na globalnom tržištu?

Kontinuirani napredak u svakom pogledu: znanstvenom, tehnološkom i tržišnom. I kupci i proizvođači su fokusirani kako za istu cijenu dobiti višu vrijednost.

To se u realnom životu događa stalnim kombiniranjem novih saznanja u materijalima, tehnologijama, dizajnu i ostalim aktivnostima ovisno o specifičnom području upotrebe. Uključenost u navedeno drži vas u trendu ukoliko to pretočite u proizvod koji će korisnici prepoznati i prihvatiti.

Naš doprinos su inovacije i novi proizvodi jer nismo fokusirani na masovnu proizvodnju već na inovativne proizvode i tehnologije.

Kako se nosite s Covid krizom i kako utječe na vaše poslovanje?

To je nova situacija s kojom smo se svi suočili i bili bez znanja i iskustva u ponašanju u takvim situacijama. S obzirom na našu djelatnost i specifičnosti reagirali smo brzo i podesili organizaciju da prije svega zaštitimo ljude te da osiguramo održivost proizvodnje i funkcionalnost svih službi poduzeća.

Organizaciju smo prilagodili dugoročno održivom modelu u kojem kombiniramo dvosmjenski rad s pauzom za dezinfekciju, rad od kuće, investicije u dodatnu zaštitnu opremu i alate. Također smo se brzo prilagodili i u upotrebi novih oblika komunikacije i u svemu tome pronašli i neke nove tehnike i prednosti u korištenju istih. Vrijeme lockdown-a smo iskoristili za ubrzani razvoj novih proizvoda što će nam donijeti neke prednosti u sljedećem razdoblju. Imamo i paradoks da smo tijekom korone povećali broj zaposlenih, a također povećali i vlastitu proizvodnju.

Gdje vidite vaše poduzeće sutra i za 10 godina?

Dugoročni plan za kompaniju je održiv rast i razvoj. Prema iskustvima iz naše djelatnosti to možemo ostvarivati sami ili s nekim partnerom. Ukoliko u datom trenutku procijenimo da bi ovaj cilj lakše ostvarivali u partnerstvu s nekom jakom internacionalnim kompanijom, moguć je i taj scenarij.

Sadržaj omogućio OMV – INDOIL

New Report

Close