Priča o prvom hrvatskom jednorogu storija je priča o pobjedi nad svim izgledima. A oni su za jednu tvrtku iz Hrvatske bili praktično nikakvi.
Slično je to, rekli bismo, kao i osvajanje drugog ili trećeg mjesta na svjetskom prvenstvu u nogometu. Trebaš znanje, upornost, vjeru, pa i malo sreće.
Cijeli taj koloplet imao je utjecaja u prelazu Infobipa preko magične granice vrijednosti od milijardu dolara. Prošlogodišnje je gospodarski događaj godine bila najava Infobipova IPO-a na newyorškoj burzi.
Prva vanjska investicija
Kao i uvijek, Silvio i Roberto Kutić i Izabel Jelenić stvari su gradili polako i temeljito. Strpljivo skupljajući oko sebe ljude koji će im u tome najviše pomoći. Ako se nastavi rast, okupi prava ekipa, pronađe i odgovarajuća potpora – ide IPO. Koji bi Infobip gurnuo preko vrijednosti od milijarde dolara.
Toliko je vodnjanski IT i komunikacijski gigant vrijedio već prošle godine negdje pred ljeto, inicijalna javna ponuda lansirala bi ga među odabrane, među apsolutnu elitu.
Sve je išlo prema planu, no i vrlo oprezno, rijetko bi se Silvio Kutić izravno referirao na mogućnost nastupa na burzi, iako je uvijek davao do znanja kako je to ideja koja je vrlo snažno prisutna, doimalo se kao da se oko nje sve vrti. I onda – pandemija.
Naizgled, zaustavila je sve. I činilo se kako od prvog hrvatskog jednoroga nema ništa. Jer u situaciji gdje Ameriku koronavirus gotovo u cijelosti paralizira, kretanja na burzi i na The Wall Street Journalu ili Bloombergu postaju vijesti na stupcu. I u Infobipu su prihvatili realnost, ispoštovali mjere, krenuli u rad od kuće.
Nije izgledalo da će od tamo ove nesretne 2020. biti velikih vijesti. Sve do srpnja kada se priča o Infobipu pretvara u – još jedan sportski uspjeh! Vijest je stigla da američki investicijski fond One Equity Partners ulaže u tvrtku iz Vodnjana 200 milijuna dolara.
Konačno smo dobili prvog hrvatskog jednoroga. Infobip je vrijedio više od milijardu dolara. Najzaslužniji za prvu vanjsku investiciju u Infobip uopće bila su dvojica nekadašnjih hrvatskih vrhunskih sportaša, Ante Kušurin, potpredsjednik fonda, bio je uspješnim veslačem, Mario Ančić, vrhunskim tenisačem.
Kušurin je u intervjuu Večernjem listu rekao kako njegov fond uloženim novcem ne kupuje udjele u tvrtkama, već očekuje da one s njim nešto naprave. A od Infobipa uvijek možete očekivati kako će se nešto dogoditi, napraviti.
Silvio Kutić je u intervjuu Bloombergu dva mjeseca kasnije najavio kako sljedeće godine očekuju prihod od milijardu dolara, a da je ambicija nakon velike investicije i kupiti tvrtku u Americi. Bilo bi to ostvarenje želje, Infobip je tražio uporište na najzahtjevnijem tržištu, onom američkom.
Probiti granicu dvije milijarde
Postati jednorogom veliki je uspjeh, no uspjeti u zemlji jednoroga bila bi najveća pobjeda. I tako je nešto više od tri mjeseca nakon ostvarenja investicije One Equity Partnersa stigla i vijest kako Infobip preuzima OpenMarket, važnu tvrtku u području rješenja za razmjenu mobilnih poruka.
Cijena – 300 milijuna dolara bruto u gotovini. Ne sjećamo se da je ijedna hrvatska tvrtka uspjela u nečemu sličnome, da kupi tvrtku u Americi, u vlastitom segmentu poslovanja, ne kao neku diversifikaciju poslovanja. Ante Kušurin u istom je intervjuu rekao kako se često navodi da Infobip vrijedi milijardu dolara, no da on zapravo vrijedi mnogo više.
Koliko točno, vjerojatno ćemo doznati tek iz završnih godišnjih izvješća. No, ne bismo se iznenadili da u neko skorije vrijeme ovdje objavimo kako je Infobip probio i granicu od dvije milijarde.
I to će značiti da će vodnjanski div biti prisutan svugdje oko vas, poput Googlea ili Amazona, Facebooka. Ne zaboravite, od svih poslanih SMS-ova otvori se njih čak 98 posto. Mailova tek 20 posto.
Procjena Silvia i Roberta Kutića i Izabela Jelenića pokazala se nevjerojatno točnom. Stari dobri SMS, jedna od prvih mobilnih tehnologija koje smo upoznali, imala je još puno toga za reći. A nove tehnologije pogurnut će Infobip prema statusu uobičajenog u svakom kućanstvu i svakom džepu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu