Agrivi, hrvatska agrotehnološka tvrtka koja je razvila jednu od najuspješnijih platformi za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom, osigurala je dodatno financiranje u iznosu od 30,2 milijuna kuna u seriji A, čiji su nositelji investicijski fond South Central Ventures (SCV), Europski investicijski fond (EIF) i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR), te fondovi Fil Rouge Capitala i AgriTech Huba.
Žele zadržati prednost
“Najveći dio novca koristit ćemo za daljnju ekspanziju na postojećim tržištima i za povećanje prisutnosti u zapadnoj Europi i SAD-u, gdje razvijamo vlastitu i prodaju putem partnerske mreže. Dio će se koristiti i za ulaganje u daljnje inovacije na našem portfelju proizvoda kako bismo na tržištima na kojima smo prisutni zadržali konkurentsku prednost. Skaliranje tvrtke je zahtjevno, tako da puno pozornosti posvećujemo dovođenju najboljih talenata i jačamo menadžment kako bismo strukturirano osigurali njezin brzi rast”, objašnjava osnivač i glavni izvršni direktor Agrivija Matija Žulj.
Kako su hrana i poljoprivreda dospjele u snažan fokus tijekom aktualnih događanja, interes investitora je porastao pa u Agriviju razmatraju produljenje kruga, što bi im omogućilo još jači zamah.
“Uspjeh Agrivija je primjer kako se snažan rast i izvoz na svjetska tržišta mogu ostvariti u nišama i sektorima koji do prije nekoliko godina gotovo da nisu niti postojali. Potencijal hrvatskog gospodarstva je u inovativnim poduzećima s globalnim ambicijama, poput Agrivija”, poručila je Tamara Perko, predsjednica Uprave HBOR-a, dok je Alain Godard, izvršni direktor EIF-a, istaknuo da njihove strateške kapitalne investicije u Hrvatskoj, u suradnji s HBOR-om, donose rezultate i omogućuju hrvatskim tvrtkama da rastu i natječu se na globalnim tržištima, stvarajući nova radna mjesta i potičući brži gospodarski razvoj.
U svjetskom vrhu
Agrivijev softver je u agtech industriji među top 10 rješenja u svijetu i prva tri u Europi. U Hrvatskoj surađuju s više od 500 klijenata, a hvale vrijedna je i suradnja s Ministarstvom poljoprivrede koje educiraju o digitalizaciji.
Njihovo rješenje pozicioniralo ih je među vodeće globalne lidere i najveće globalne korporacije iz poljoprivredno prehrambenog lanca vrijednosti, koje ih prepoznaju kao kvalitetnog partnera za digitalizaciju njihovih poljoprivrednih aktivnosti – Nestle, Driscoll’s, Kimberly-Clark i BNP Paribas… Ranije je Žulj istaknuo da već implementacijom njihova rješenja zarada raste od 50 i 100 posto.
Konzultantska tvrtka EY preporučila je rješenja tvrtke Agrivi kao projekt s brzim povratom za sve države koje žele povećati održivost lokalne proizvodnje i smanjiti utjecaj na klimatske promjene. Nedavno je Žulj objavio kako je Agrivi implementirao rješenje za sljedivost proizvodnje hrane s kompanijom u Dubaiju – QR kodom omogućava dobivanje svih informacija o proizvodu. Rješenje je već, ustvrdio je, pokazalo veliki tržišni potencijal i revoluciju u industriji hrane.
Agrivi se u sedam godina razvio iz startupa u agrotehnološkog diva, kako ih opisuju investitori. Danas tvrtka ima urede u Zagrebu, V. Britaniji, Poljskoj i Rumunjskoj, o otvaranju novih odlučit će ovisno o daljnjim kretanjima i intenzitetu na pojedinom tržištu.
“Covid-19 kriza je itekako osvijestila ljude o potrebi lokalne samodostatnosti hrane, te stavila u fokus sigurnost i kvalitetu hrane koju jedemo. EU je stavila digitalna rješenja kao okosnicu budućnosti poljoprivrede te vjerujemo da će ubrzo ljudi sami početi tražiti i od poljoprivrednih proizvođača da im transparentno pokažu kako se proizvodi hrana”, zaključuje Matija Žulj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu