U predizbornoj kampanji u BiH najviše posla imaju građevinske tvrtke

Autor: Poslovni.hr , 11. studeni 2020. u 22:00
foto: pixabay

Pred lokalne izbore, koji se održavaju 15. studenoga, u mnogim gradovima asfaltiraju se ceste, popravljaju pješačke zone, gradi kanalizacija i obnavljaju tramvajske pruge.

Pred završetak kampanje za lokalne izbore u Bosni i Hercegovini ubrzano se završavaju brojni infrastrukturni projekti, prije svega asfaltiranje ulica, kako bi se dobila podrška birača. Posebno je to izraženo u općinama u kojima su načelnici i gradonačelnici ponovno kandidati za iste fiunkcije, piše Radio Slobodna Europa.

Deveti poslijeratni lokalni izbori u BiH održavaju se 15. studenoga, a bit će održani u 142 od ukupno 143 općine. Lokalni izbori u gradu Mostaru, koji se održavaju prvi put nakon 12 godina, bit će organizirani 20. prosinca.

Tako je pred izbore u Doboju, krajem listopada, u naselju Aerodrom, završena obnova i izgradnja čak 12 ulica, 1800 metara pješačkih staza, a radi se i na izgradnji kanalizacije i kolektora otpadnih voda. Obilazeći gradilišta, Boris Jerinić, sadašnji gradonačelnik Doboja, koji je ponovno kandidat SNSD-a za istu dužnost, rekao je da su ove godine uspjeli biti prisutni u svim mjesnim zajednicama. Istovremeno s asfaltiranjem prigradskih naselja odvijaju se i radovi na renoviranju gradskih prometnica i pješačkih zona. Sve to je omogućio gradski proračun koji u Doboju ove godine iznosi 43,2 milijuna eura, i najvećim dijelom temelji se na kreditnim zaduženjima. Dakako, usvojeni nacrt proračuna grada za sljedeću godinu dvostruko je manji, i iznosi samo 21,5 milijuna eura.

Stanovnici Doboja Dragan, Jelena i Predrag kažu da je to ustaljena praksa u izbornim godinama, kada redovno dolazi do povećanog obujma javnih radova.

Koriste i javna poduzeća

U Srebrenici, na istoku Bosne i Hercegovine, gotovo je završeno asfaltiranje nekoliko dionica seoskih makadamskih cesta u četiri mjesne zajednice. Mladen Grujičić, načelnik općine, koji je kandidat SNSD-a za istu poziciju na predstojećim lokalnim izborima, tvrdi da nije riječ o predizbornom asfaltiranju nego o povoljnim vremenskim prilikama koje su produžile građevinsku sezonu.

U Mostaru asfaltiraju se ceste, krpaju rupe i popravljaju pješačke zone. Koliko je novca za to izdvojeno ne zna se jer u tom gradu godinama nije bilo lokalnih izbora, a ne postoji niti Gradsko vijeće.

370 metara

tramvajske pruge obnovljeno je zasad u Sarajevu

Proračun Mostara donosi gradonačelnik Ljubo Bešlić iz Hrvatske demokratske zajednice koji je na toj dužnosti od 2004. godine, uz potpis načelnika za financije Izeta Šahovića, iz Stranke demokratske akcije.

Nina Marić, građanka Mostara, kaže da se u Mostaru gradi bez ikakve kontrole i da je to odavno uhodana praksa. “Toliko su nesposobni da svaki put pred izbore urade nekih pet metara ceste i čim prođu izbori i padne prva kiša sve se to raspadne”, kaže Nina Marić. Mostarac Dževad kaže da se nije ulagalo u infrastrukturu duže od desetljeća, a da je sada na redu predizborno šminkanje.

˝Kada se malo dublje uđe u grad, ulice su onakve kakve su bile i nakon rata, znači nikakve, kao da je traktor prešao preko njih i razrovao ih. Ovo što se sada malo pred izbore radi, znamo zašto je tako. Hoće glasove˝, kaže Dževad.

Krešimir iz Novog Travnika, u Srednjobosanskom kantonu, kaže da lokalne zajednice pred izbore koriste i javna poduzeća. Ističe primjer obnove dionice magistralne ceste M-5 i mosta preko rijeke Bile, projekt JP Ceste Federacije BiH. On kaže da se s radovima naglo počelo prije dva mjeseca. “Svaki drugi dan zatrpavaju iste rupe, mijenjaju i to traje vječno, i tako je svaki put pred izbore. Najgore je što građevinske radove obavljaju po danu, a u svim normalnim državama ceste se rade noću”, tvrdi Krešimir.

Raskopano središte Sarajeva

Iz kompanije Ceste Federacije BiH na upit Radija Slobodna Europa odgovorili su kako je u prethodna dva mjeseca, kada je počela kampanja za lokalne izbore, započeto 11 projekata koji se, kako tvrde, nikako ne mogu dovesti u vezu s predizbornim aktivnostima.

“U pojedinim slučajevima zahtjevi lokalnih zajednica mogu se poklopiti s planovima JP Ceste FBiH, no udovoljavanje zahtjevima lokalnih zajednica nije prioritet, već su to stručne analize struke o stanju 2300 kilometara duge mreže magistralnih cesta kojima upravlja ovo javno poduzeće”, kaže se u odgovoru JP Ceste Federacije BiH.

A u Sarajevu, glavnom i najvećem gradu Bosne i Hercegovine, radi se na obnovi tramvajskih pruga zbog čega je raskopano uže središte grada. Radovi su počeli 2. listopada, a 9. studenoga završena je jedna od dionica dugačka 370 metara.

Iz proračuna Banja Luke, drugog najvećeg bosanskohercegovačkog grada, u izbornoj godini izdvojeno je čak 20 milijuna eura za razne infrastrukturne projekte, od kojih su mnogi u završnoj fazi ili bi trebali biti završeni do izbora.

Komentirajte prvi

New Report

Close