Pandemija je ubrzala digitalizaciju u tvrtkama, no i dalje postoji golem neiskorišten potencijal uvođenja digitalnih rješenja koja bi ubrzala rast, poboljšala likvidnost i profitabilnost malim tvrtkama i onima u slabije razvijenim područjima, navodi se u izvješću Svjetske banke “Europa 4.0: Hvatanje u koštac s digitalnom dilemom”, objavljenom u ponedjeljak. Pokazalo se da su europske tvrtke najkonkurentnije u tehnologijama čije koristi uglavnom imaju veće kompanije ili proizvodni centri, a razlike su i među samim članicama. Gotovo dvije trećine tvrtki u EU koje su uvele digitalne platforme bilježe rast zaposlenih u posljednje tri godine. Korist digitalnih platformi pokazala se još značajnijom tijekom pandemije, uz veće oslanjanje na tehnologiju i uz rad od kuće kojim se smanjuju operativni troškovi te povećavaju konkurentnost i tržišna uključenost.
Po pitanju operativnih tehnologija, Slovenija je među prvima na ljestvici porasta uvođenja robota u procese, Hrvatska ima najveći odaziv u 3D printerima, no ujedno je 30 posto stanovništva još uvijek digitalno nepismeno. Ujedno, stupanj digitalizacije u trgovini ovisi o veličini tržišta, Hrvatska je tako lani imala vrijednost online trgovine 315 milijuna eura, u Poljskoj je taj segment trgovine težak 10 milijardi eura, a u Francuskoj i Velikoj Britaniji čak 72 milijarde eura.
“Europa je globalni lider u nizu operativnih tehnologija, poput pametne robotike i 3D tiska, ali kaska u području transakcijske tehnologije, poput internetske maloprodaje i dijeljenja prijevoza, te informacijske tehnologije, poput računalstva u oblaku i društvenih medija. Europa svakako može iskoristiti prilike te tehnologiju upotrijebiti kako bi učinila više za zemlje koje pokušavaju postići bolju tržišnu uključenost, konkurentnost i konvergenciju”, izjavila je Gallina A. Vincelette, direktorica za države članice Europske unije u Svjetskoj banci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu