Na Zagrebačkoj burzi krenuo je val objava devetomjesečnih financijskih izvješća u kojima će se iščitavati odraz pandemije na poslovanje. Od velikih kompanija među prvima je s njima izašla Atlantic grupa.
Njezin čelnik Emil Tedeschi zadovoljno je konstatirao kako su ostvarili odlične rezultate, a na tom tragu bio je i jučerašnji pozitivan predznak cijene dionice na burzi.
Uzda se u snagu brendova
“Atlantic Grupa pokazala se otpornom na krizu, ponajprije zahvaljujući kvalitetnoj strategiji, diverzificiranom portfelju proizvoda i angažiranosti čitavog sustava”, kaže on ističući da je neizvjesnost u pogledu razvoja i posljedica pandemije izrazito velika, ali da vjeruje da će snaga brendova, stabilna financijska pozicija te rekordno niska zaduženost Atlanticu omogućiti da nastavi u tom smjeru.
Jezikom brojki to izgleda ovako: ostvario je nepunih 3,9 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je godišnji pad od 3,1%, ali imajući u vidu u međuvremenu dezinvestirane dijelove poslovanja, prihod je na razini lanjska prva tri kvartala.
Operativna dobit EBITDA je 585,7 milijuna kuna, što je 7,7 posto niže nego lani, ali kad se isključe jednokratne stavke (u dobroj mjeri vezane uz suzbijanje širenja pandemije, uključujući donacije) to predstavlja porast od 2,4 posto. Slično je i s neto dobiti; iskazanih 309,3 milijuna kuna uz isključenje jednokratnih stavki implicira rast od 5,6 posto, dok nominalno to znači pad od 12,7 posto.
Rastom su se istaknuli segment Delikatesnih namaza (+14,5%) te ljekarnički lanac Farmacia i Donat MG (+3,7 odnosno 3,2%).
S obzirom na osjetan pad potrošnje u ugostiteljstvu, manje od 2% pada prodajnih prihoda od kave kao Atlanticove prihodno najveće kategorije koja s više od 800 milijuna kuna u ukupnoj prodaji participira nešto više od petine, smatra se također dobrim rezultatom.
U Atlanticu ističu značajnim i rast na ključnim zapadnoeuropskim tržištima ponajprije Austrije, ali i Slovenije, Makedonije i Kosova. Nešto manje od dvije trećine (64%) ukupne prodaje ostvareno je vlastiti brendovima. S obzirom na svoj proizvodni profil i osječka Saponia svoje je izvješće popratila ocjenom o zadovoljavajućim rezultatima i pozitivnom trendu poslovanja.
Poslovni prihodi Saponije d.d. premašili su 394 milijuna kuna, što je u odnosu na prošlu godinu dva posto ili oko osam milijuna kuna više. Blagi rast od jedan posto bilježe i prihodi od prodaje (389 milijuna), pri čemu je oko 43 posto ostvareno u izvozu.
Na rashodnoj strani Uprava na čelu s Dajanom Mrčelom naglašava fokus na efikasnost, pa su tako poslovni rashodi u odnosu na prošlu godinu smanjeni pet posto (na 357 mil. kuna).
Bez novih zaduženja
U kombinaciji s jačim naglaskom na profitabilan proizvodni program u konačnici je Saponia iskazala značajan porast EBITDA (51,6 mil. kuna, marža od 13%) te 38,5 mil. kuna neto dobiti.
Među ostalim, iz te osječke tvrtke ističu gotovo 24 mil. kuna neto kapitalnih ulaganja, a osim što ove godine nisu angažirali nove kreditne linije navode kako su otplatili 16,6 mil. kuna kreditnih obveza.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu