Veliki europski trgovački lanci krenuli su u osvajanje Bosne i Hercegovine. Pepco, najveći maloprodajni lanac neprehrambenih proizvoda, s najvećom stopom rasta u Europi, već je počeo s radom Srbiji. Od 23. listopada građani Beograda mogu kupovati u dvije Pepcove trgovine.
U sljedećih nekoliko mjeseci još nekoliko trgovina poljskog lanca otvorit će vrata kupcima u drugim srpskim gradovima. Taj trgovački lanac planira imati čak 30 trgovina u prvoj godini poslovanja u Srbiji.
Pepco ima više od 2000 prodavaonica u Europi i nudi različite grupe proizvoda, uključujući odjeću za cijelu obitelj, modne dodatke, igračke, dekorativne predmete, tekstil, proizvode za kućanstvo i drugo. Osim proizvoda koji su dio standardne ponude, trgovački lanac također ima i sezonske ponude, koje uključuju povratak u školu, Božić ili ljetnji odmor.
Prve Pepcove trgovine u Beogradu otvorene su u Stadion Shopping Centeru i u retail parku Big Rakovica.
“Vrlo smo sretni što se Srbija pridružila popisu zemalja u kojima posluje kompanija Pepco. Uvjereni smo da će naši novi potrošači biti zadovoljni niskim cijenama i proizvodima iz naše ponude”, rekao je Marcin Stańko, direktor operacija za Europu kompanije Pepco.
Pepco u Italiji od rujna
Srbija je trinaesta zemlja u kojoj kompanija Pepco nudi svoje proizvode. Trgovine tog lanca već postoje u Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Estoniji, Latviji, Litvi, Mađarskoj, Poljskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Rumunjskoj i Italiji, gdje su prve trgovine otvorene u rujnu.
“Našim kupcima ponudit ćemo ne samo široku lepezu proizvoda već i udobne lokacije za kupovinu. Pepcove trgovine bit će smještene u popularnim trgovačkim centrima ili u središnjem dijelu gradova”, kaže Tomislav Bekavac, menadžer operacija za Adria regiju kompanije Pepco.
S druge strane, nakon uspjeha u Srbiji i Hrvatskoj, Lidl je odlučio otvoriti svoju prvu trgovinu u Sarajevu 2022. godine, navodi Indikator.ba. Sebastian Rennack, poslovni stručnjak iz Schwarz Groupa, vlasnika Lidla, kaže da će trgovački lanac učiniti sljedeći korak na Balkanu ulaskom u Bosnu i Hercegovinu te da bi prva Lidlova trgovina mogla biti otvorena u glavnom gradu te zemlje. BiH je jedna od zemalja na popisu Schwarz Groupa za proširenje.
Očekuje se da će u BiH Lidl prvo otvoriti objekte u mjestima s više od 30.000 stanovnika, a to bi moglo biti oko 30 gradova.
Odličan tjedni promet
Hrvatska i Srbija među najuspješnijim su od svih tržišta na kojima posluje Schwarz Group.
S tjednom prodajom vrijednom 240.000 do 250.000 eura neto, Lidlove podružnice u Srbiji trenutačno odlično posluju i s tim rezultatom su vrlo zadovoljni.
Za usporedbu, 3200 podružnica u Njemačkoj imaju prosječni tjedni promet od gotovo 140.000 eura i godišnji promet od 22,7 milijardi eura koji se mora podijeliti s brojem trgovina da bi se dobio prosjek. U Srbiji su počeli raditi 2018. godine i odmah pretekli Litvu, gdje je prosječna tjedna prodaja iznosila oko 230.000 eura.
U srpskim trgovinama imaju oko 1800 proizvoda vlastite marke Lidl, a tu je i više od 400 proizvoda domaćih dobavljača, kojih je oko 60.
U Hrvatskoj Lidl ove godine posluje s padom prodaje zbog pandemije i izuzetno loše turističke sezone. Naprotiv, u običnim godinama u ljetnim mjesecima neke hrvatske podružnice Lidla među najboljima su u svijetu.
Njemačka kompanija sa sjedištem u Neckarsulmu ima u posljednje vrijeme vodeći tržišni udio u Hrvatskoj, i očekuje se da će sličan uspjeh ostvariti i u Bosni i Hercegovini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu