Pandemija Covida-19 ovog će prosinca zagrebačkim ugostiteljima, hotelima, catering kompanijama i svima drugima uključenima u promet vezan uz božićne i novogodišnje praznike, izbiti barem 1,5 milijardu kuna prihoda, uz 300-tinjak milijuna kuna vezanih samo uz potrošnju na samom Adventu.
To je tek gruba procjena iznosa koji se u Zagrebu zavrti tijekom prosinca.
‘Jasno je – ove zime ništa’
Ostvari se na prigodnim domjencima, ručkovima, godišnjim sastancima, božićnim partijima, i to bez prihoda noćenja turista koji su Zagreb zadnjih godina posjećivali zbog Adventa.
Stoga je, i prije nekih budućih odluka politike ili epidemiološke struke oko toga hoće li Zagreb imati 20 ili 100 štandova s kobasama, jasno da Adventa ove zime neće biti.
Sačuvati se može tek manji dio radnih mjesta i ponude kroz proširenu, prigodnu ponudu lokala koji rade cijele godine, smatra Marin Medak, predsjednik Nacionalne udruge ugostitelja, koja je ovih dana u intenzivnoj komunikaciji s predstavnicima Grada Zagreba.
“Štoviše, značajan broj štandova po centru naštetio bi već tankom poslovanju ugostitelja kojima je promet ionako manji nego inače, a oko 40 posto ukupnog prometa ugostitelja u Zagrebu se napravi u centru.
Zato smo se složili s gradonačelnikom Milanom Bandićem da se adventski promet omogući ugostiteljima u centru, tako da se postave dodatne vanjske jedinice koje udovoljavaju epidemiološkim zahtjevima, gdje će gosti bez kontakta uzeti piće ili hranu i odšetati dalje, a eventualna dodatna adventska ponuda s kućicama da se postavi na periferiju grada”, pojašnjava nam Medak.
Oko nove sljemenske žičare
Jedna od lokacija oko koje bi se mogla postaviti dodatna advetska ponuda je oko nove sljemenske žičare, koja bi trebala provoziti upravo pred kraj godine.
Svi ostali sadržaji po kojima je Advent u Zagrebu poznat, a uključuju okupljanja građana, kao što je klizalište, otpadaju zbog pandemije. Kako god nazvali ovogodišnju blagdansku ponudu Grada, ona će također biti rezervirana isključivo za lokalno stanovništvo, a i to je trenutačno neizvjesno s obzirom na situaciju s brojem zaraženih koja zasad ne ulijeva optimizam.
Prema službenim podacima Turističke zajednica Grada Zagreba, za vrijeme prošlog Adventa u Zagrebu je u 40 dana ostvarena oko 161 tisuća dolazaka i 308 tisuća noćenja, što je bio rast od 11% u noćenjima.
Od toga je nešto manje od trećine gostiju bilo iz različitih dijelova Hrvatske, a najviše stranih gostiju iz Bosne i Hercegovine, Italije, Austrije, Slovenije i Njemačke. Advent je značajan prihod ostvarivao od dnevnih gostiju i samih Zagrepčana.
Analiza Instituta za turizam za 2017. dala je procjenu potrošnje generirane Adventom u Zagrebu na oko 390 do 438 milijuna kn.
Prema njihovim anketama, Zagrepčani su u prosjeku po posjetu trošili 47 kuna, jednodnevni posjetitelji iz drugih dijelova zemlje 241 kunu po osobi, 287 kuna trošili su jednodnevni posjetitelji iz inozemstva kojima je glavni razlog posjeta Zagrebu bio Advent.
Hotelski gosti trošili su 139 eura po osobi i noćenju, a 83 eura gosti u privatnom smještaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu