Od šipka u kišnici do najvećeg parfema u svijetu: Međimurac koji je svoj prvi parfem kreirao s 13 godina

Autor: Ivan Tominac , 17. listopad 2020. u 11:00
Levačić parfeme radi za svoj brend Levy, a najdraži mu je bio onaj za majku Zlaticu, s bugarskom ružom/VJERAN ŽGANEC ROGULJA/PIXSELL

Međimurski poduzetnik Dejan Levačić profesionalno se bavi kreiranjem parfema, a krenuo je samouk kad mu je bilo 13.

Dejan Levačić iz Čakovca samouki je parfumer, a njegovi mirisi su sve samo ne obični. U vrijeme trajanja pandemije upravo njegovi parfemi pod frazom #ostanidoma stigli su i na adrese Alemke Markotić i Vilija Beroša, članova Nacionalnog stožera civilne zaštite. Kako kaže Levačić, da im zahvali na svemu što čine za građane.

Vlasnik je i licence kojom potvrđuje obaranje Guinnessova rekorda za najveći svjetski parfem, surađivao je s nekoliko turističkih zajednica, a svoj rad nastoji pretočiti i u oazu svih zaljubljenika u dobar miris. Interes za parfeme datira u 1985., kad je u petom razredu osnovne škole počeo odlaziti u renomiranu kompaniju Pliva gdje mu je majka Zlatica bila zadužena za proizvodnju kozmetike. Svaki trenutak provodio je s njom i upijao znanja koja ga danas čine stručnjakom parfumerom.

“S 13 godina ‘kreirao’ sam prvi parfem tako da sam ubrao u vrtu latice crvenog šipka te ih uronio u kišnicu, a parfem je, naravno, bio totalan fijasko. Iako je meni vizualno bio izuzetno atraktivan, odlučio sam ga pokazati roditeljima koji su napomenuli da je odličan iako ga nikada nisu koristili.

Svoje osnovno i srednjoškolsko školovanje umjesto na praksama koje sam trebao odrađivati u školama koje sam pohađao, prakse sam obavljao u proizvodnom pogonu Pliva u Čakovcu”, rekao je samouki parfumer i vlasnik brenda Levy Dejan Levačić.

Do 100 primjeraka po ‘modelu’

Iako “strast” traje tri i pol desetljeća, tek posljednji šest godina Levačić se profesionalno posvećuje stvaranju parfema. Nakon stavljanja kreacije na papir, proces u proizvodnom pogodnu traje 6-12 mjeseci.

Uza sve materijale koje koriste kreatori parfema, kao što su ulja, alkohol, esencije, cvijeće i biljke, prilikom samog procesa, smatra naš sugovornik, najbitnija je mašta o onim mjestima, događajima, trenucima i biljkama koje su nespojive i koje se mogu dočarati putem postupaka koje nitko ne upotrebljava.

2030.

do te godine popunjen popis klijenata pa mora odbijati nove zahtjeve za parfeme

“Da bih odlučio kreirati parfem najvažnije mi je da on ima svoju priču koju dosad nitko nije kreirao i koja je specifična na svoj način. Najdraži parfem koji sam kreirao nosi ime Zlatica, a koji je posvećen majci. Glavna nota parfema je bugarska ruža koju je onu obožavala, te je parfem proizveden u ediciji od 47 primjeraka”, dodao je Levačić.

Maksimalno proizvodnja ide do 100 primjeraka parfema. Sve radi ručno, kožu za kutije nabavlja od lokalnog proizvođača, a unutrašnjost drvene kutije uvijek je rađena od hrvatskog drveta.

Njegov rad naišao je i na odobravanje Turističke zajednice grada Koprivnice kojoj je za tamošnji Renesansni festival kreirao parfem od koprive, nazvan Urtica. Iako su svi bili skeptični, on je dokazao da zna što radi te da jako dobro poznaje proces izrade parfema.

“U samom početku nisu vjerovali da ću uspjeti, prilikom prvog sastanka donijeli su mi vrećicu osušene koprive s kojom sam započeo proces. Nakon nekoliko neuspješnih postupaka, uspio sam pronaći kreaciju koja je prilikom promocije na Renesansnom festivalu oduševila sve posjetitelje, te je parfem bio razgrabljen u samo tri sata.

Parfem od koprive Urtica osvojio je zlatnu medalju na međunarodnom sajmu inovacija u Osijeku i to u segmentu samog proizvoda i u segmentu jedinstvenog turističkog proizvoda. Parfem je patentiran pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske”, pohvalio se Levačić.

Buduća mirisna oaza u Čakovcu

Kako ističe, njegovi klijenti i inače su izuzetno zahtjevni zato što žele posjedovati parfem koji ima originalnu priču. Unatrag šest godina na Levačićevu adresu stizalo je tako mnogo zahtjeva za kreacijama, a mnoge su i odbijene zato što je popis klijenata popunjen do 2030. godine.

Ovaj pasionirani parfumer u prosjeku se odlučuje za kreiranje jednog parfema godišnje, a u njegovu radu ne nedostaje izazova. Jedan od njih je bio i kada je za krunu svoje karijere odlučio oboriti Guinnessov rekord u segmentu najveće parfemske bočice. U tom naumu je uspio s trona srušiti šeika iz Ujedinjenih Arapskih Emirata čija je bočica bila zapremnine 500 litara.

“Sam projekt trajao je dvije godine, te sam 22. siječnja 2019. pokušao i oborio rekord. Nakon toga Guinness World Records dodijelio mi je licencu vlasnika rekorda koji sada iznosi čak 616,18 litara parfema za najveću parfemsku bočicu na svijetu. Ponosim se time što je rekord postignut u Hrvatskoj. Današnja vrijednost najveće parfemske bočice iznosi 4.9 milijuna eura. Nakon dvije godine odlučio sam kako ću najveću parfemsku bočicu ponuditi na prodaju”, istaknuo je međimurski kreativac.

Black Oud posljednji je parfem koji je Levačić kreirao za klijenta. Glave note parfema su oud (tvar iz agara, mirisnog drveta iz južne i jugoistočne Azije), ruža, lavanda, cimet, voćne note, sandalovina, mošus i klinčić.

‘’Na poziv klijenta ovo ljeto sam proveo na jadranskom otoku koji mi je bio nepresušna inspiracija. Prirodne ljepote, netaknuta priroda, izvorni mirisi, dominirali su osjećajima i maštom koje sam nakon povratka sublimirao i pretočio u parfemsku bočicu limitirane edicije”, rekao je Levačić. Namjera mu je otvoriti prostor koji bi bio kao svojevrsna oaza.

‘’Mirisna oaza Levy bit će mjesto koje će uskoro svi znalci parfema moći posjetiti u Čakovcu. U ugodnim ambijentima moći će se testirati moje kreacije, doživjeti mirisna priča o najvećem parfemu na svijetu, te nakon toga nastaviti odmor’’, zaključio je samouki parfumer i vlasnik brenda Levy Dejan Levačić.

Komentirajte prvi

New Report

Close