Novu crnogorsku vlast dočekali gubici u brojnim državnim kompanijama

Autor: Poslovni.hr , 23. rujan 2020. u 22:00
Željeznički prijevoz ima akumilirani gubitak od 28 milijuna eura, Foto: Shutterstock

Većina državnih kompanija poput Barske i Crnogorske plovidbe, Željezničke infrastrukture i Željezničkog prijevoza posluje s gubitkom.

Novu crnogorsku vladu čekaju veliki problemi u državnim kompanijama jer sada stabilno posluju samo Elektroprivreda, Crnogorski elektroprijenosni sustav i Pošta.

Većina državnih kompanija poput Montenegro Airlinesa (MA), Barske i Crnogorske plovidbe, Željezničke infrastrukture, Željezničkog prijevoza i Montecarga posluje s gubitkom i ima nagomilane dugove, na koje je država dala jamstva veća od 100 milijuna eura, pišu Vijesti. Najgore je stanje u Montenegro Airlinesu, gdje akumulirani gubitak iznosi 100 milijuna eura, a negativna vrijednost kompanije 60 milijuna, uz nemogućnost daljnje državne pomoći i neizvjesnost poslovanja zbog pandemije.

950 milijuna eura

procijenjena je vrijednost Elektroprivreda Crne Gore

U kompaniji trenutačno traje prijavljivanje radnika za sporazumni raskid radnog odnosa. Novi neovisni konzultant završava analizu o tome može li kompanija opstati i pod kojim uvjetima. Najveću štetu državni proračun mogao bi pretrpjeti zbog lošeg poslovanja Crnogorske i Barske plovidbe, koje su na kraju prošle godine imale dugove od 60 milijuna eura za koje je država dala jamstva. U revizorskim izvještajima za obje kompanije naveden je rizik od nastavka tržišnog poslovanja bez pomoći države.

Loše stanje u Plantažama

Sve kompanije nastale iz bivše Željeznice Crne Gore – Željeznička infrastruktura, Željeznički prijevoz i Montecargo posluju negativno i uz ozbiljnu državnu pomoć. Željeznička infrastruktura ima i kredite od oko 40 milijuna eura za koje je država dala jamstva. Željeznički prijevoz ima akumilirani gubitak od 28 milijuna eura, zbog čega revizor smatra da kompanija nema izgleda za nastavak poslovanje bez pomoći države. Montecargo ima veće tekuće obveze od vrijednosti imovine, što donosi nesigurnost za buduće poslovanje bez državne pomoći.

U nekad velikoj poljoprivrednoj kompaniji Plantaže, najveći problem za novu Upravu bit će utvrđivanje stvarnog stanja financija. Državna revizija dala negativno mišljenje na poslovanje i rad kompanije za 2018., a izvještaj je poslala i državnom tužiteljstvu.

Kompanija je lani imala formalno pozitivan rezultat u poslovanju od 150.000 eura, zahvaljujući prodaji svojih dionica u Podgoričkoj banci za 1,8 milijuna eura. Krediti i druge obveze kompanije veće su od 33 milijuna eura. Zalihe proizvoda procijenjene su na više od 40 milijuna eura, ali je njihova vrijednost upitna, što sumnjaju i revizori.

Ovisni o srpskim izvoznicima

Luka Bar je prošlu godini završila u plusu od 930.000 eura, zahvaljujući prodaji hotela Sidro za 1,77 milijuna eura. Najveći partneri luke su izvoznici i uvoznici iz Srbije, tako da će njeno poslovanje ovisiti o utjecaju pandemije na rad tih kompanija. Elektroprivreda Crne Gore (EPCG) najvrijednija je državna kompanija, procijenjena je na 950 milijuna eura, a prošle godine imala je neto dobiti od 28 milijuna eura. EPCG ima neraspoređenu dobit od 41 milijuna eura.

Aerodromi Crne Gore imat će ove godine zbog pandemije oko dvije trećine manje putnika u odnosu na prethodnu godinu, zbog čega bi mogli negativno poslovati. Lani je kompanija imala neto dobit od 14 milijuna eura, kao i neraspoređenu dobit od 16,6 milijuna eura.

Monteput, državna kompanija koja upravlja tunelom Sozina, lani je imala neto dobit od 1,5 mil. eura. Sada je prihod kompanije prepolovljen, što je može gurnuti u negativno poslovanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close